Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Så har jag bakat rabarberpaj eftersom min kära pappa kommer förbi vid 11.
    Sen ska vi hämta barnvagnen! Han har större bil och vi har ännu inte hunnit köpa ny.

Lite ensamt är det när sambon rest till Gran Canaria med sina vänner, men jag försöker sysselsätta mig så gott det går. Har hittat en hel massa saker som skulle kunna säljas men ingen ork till det helt enkelt. Det får bli en annan gång.

Kram till alla

BF 100809
  • Mandy86

Tjejer ni som är så duktiga på graviditetsfrågor

magen stramar (två gånger hittills) och samtidigt gör det ont över hela magen och vid naveln

vad är det?

jag har inte kännt det innan, har inte heller haft sammandragningar vad jag vet

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-06-12 16:52:15 följande:
    men det låter ju som en Sd?

shit vilket magknip jag fick..måste rusa på toaaaaaaaaa
    jag har ju ingen som helst vetskap om hur det skall kännas en gång..

är det normalt att det kan göra lite ont samtidigt som det spänner i magen då?

=)
    BF 100809
  • Mandy86

aw tack sötnosar!

skönt att kunna fråga massa här!

har förresten upptäckt stort blåmärke på gumpen nu med..suck!
    pga allt tryck nedåt..

hoppas man ser fin ut i bikini fram över trots alla bruna fläckar, streck och blå fläckar..hehe

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-06-12 18:30:26 följande:
    asså kan man bli laktoskänslig bara sådär? ngt jag har reagerat på det är att när jag äter filmjölk nu som för en stund sen så får jag magknip å får rusa på toa, å e gör kass i magen.....ränneskita!! å det har hänt vid ett par tillfällen nu vad det gäller filmjölk,gräddfil, mm
    å jag har aldrig vart känslig innan...?
    tycker det låter märkligt att bli dålig bara sådär..men stort intag av mjölkprodukter är ju känsligt om man inte tål så mycket av det
    BF 100809
  • Mandy86
    Myran 08 skrev 2010-06-13 09:01:23 följande:
    Hej! 

Får man hoppa in här? Har BF 23 augusti med vårt andra barn. Har haft en bra men ändå bökig graviditet. Har en son på snart 2,5 år tillsammans med maken.  
    Vad roligt, jag kallar min bebis för myran så länge hon är i magen, hehe..

Välkommen
    BF 100809
  • Mandy86
    Malinski79 skrev 2010-06-13 19:58:28 följande:
    Go kväll girls

Måste fråga er lite ang. namn på den blivande lillasystern som kommer Har ju en dotter som heter Ella å nu är vi lite osäkra på va lillasyster ska få heta..

Vi vill ha ett namn på fyra bokstäver (hellst) som passar ihop med Ella men som inte är för likt..Tycker det är super svårt!!!!

Men våra förslag är nu:
    Tuva
    Thea
    Saga
    Elin
    Maja

Vilket tycker ni passar bäst med Ella??
    Saga tyckte jag var jättefint.
    Vi har redan bestämt namn på vår lilla flicka, fler än fyra bokstäver, men vi har bestämt att hålla det hemligt tills vidare. =)

Nu blir det Prinsessan och Grodan som jag var och hyrde igår. Tycker den verkar rolig.
    Fortsatt trevlig kväll till er alla
    BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 07:38:35 följande:
    Godmorgon snyggingar

Jösses har nu imorse försökt raka benen och vist det gick men man höll ju på att spy när man fick kläma ihop sig som en havande höna i skitande ställning.
    HUR bär ni er åt?
    Att raka det mera heligare stället är ju verkligne inget jag kan göra nu alls och be mannen tar ju tid.
    Vill inte komma in till förlossningen med en stor skogsdunge juh.
    Hur fixar ni allt det där?

Ang bb väskan så har vi redna börjat fixa det lite grann
    Vi är ute i goooood tid
    heller inga tips, tycket det har varit svårt länge..
    jag tar pauser emellan och sträcker på mig allt vad jag kan. vi har ju badkar så jag försöker vända mig hit och dit och likväl når man nästan inte. svårt att komma upp och ned ur badkaret bara det
    BF 100809
  • Mandy86

Jag väntar också lite till att packa BB väskan, min sambo tycker att jag ska ta lite i taget..så att jag "har något att göra" medan jag går hemma..haha..

BF 100809
  • Mandy86

Är det vanligt att det gör ont i magen till och från hela dagen utan att det stramar eller känns som mensvärk?

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10