Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-29 11:06:07 följande:
    jo lunchmat ja, blir nog omelett här! men som sagt matinspirationen har totalt dött av, fattar inte det! Hjärnan går i slow motion nu för tiden ;-=
    min mat inspiration e tvärdöd med kan jag säja å jag e HUNGRIG!
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 10:57:23 följande:
    Hej tjejer!det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn...Vad tycker ni om det?Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite?Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr
    Själv så skulle jag aldrig köpa begagnade kläder,MEN om jag hade kvar fr tidigare barn å det är i bra skick, så skulle jag se det som en självklarhet.
    har ju kvar lillans baby täcke som är i nyskick, klart jag kommer använda det.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-29 11:14:47 följande:
    äsch använd på. rena, hela och fräscha saker är ju dumt att inte använda igen. lycka till imorrn! Hoppas det går superbra, ska du fråga om bebisens kön?pregga: ja babyskydd är ju ett måste :) Vi har redan tittat ut det vi ska ha, vi köper barnvagn, babyskydd som ett paket =) fast maken ska inte fixa det förräns senare. när det blir rea. hoppas jag är här då så jag kan få se det innan hihi, jag längtar så tills vi har bebis grejer runt om oss så man kan få drömma lite ;)den kära leken: mmm pizza låter gott!
    Jo exakt, ska ju åka hem fr BB, till vänner mm så det är ett MÅSTE! å det köper jag helt nytt, alltid. gjorde även det till lillan, hittade en britax tror jag det var för 1200 kr i handeln. men det e ju jättebra å kunna köpa det som paket =) det e såå mys att ha bebisens saker omkring sig, det känns med en gng så verkligt.....har ju köpt en papperspåse full med kläder å en liten overall:) sååå fin, den kostade fr början 400 kr men dom hade rea så den kostade bara 200 kr ist-ett kap!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 11:15:16 följande:
    Ja det är skitdrygt, jättehungrig och man blänger in i kylskåpet och det finns inget man vill ha, eller kan göra utav det som finns.. Annars är jag experimentens mästare, haha , men nu fattar jag ingenting av vad jag ska göra, vill bara ha nåt färdigt framför mig utan att behöva tänka...
    hahaha samma här gumman, asså man öppnar kylen å nästan hoppas att ngt nytt ska ha hoppat in...*asg* men suck...nada...å magen kurrar fortfarande efter 3 mackor å en yougurt...vill ha lagad mat. men vad??? har ju köttfärs,fiskbullar,kyckling mm hemma....men som du säjer, jag vill gärna ha det serverat nu...haha
  • Bubbis10

Att man kan få så ont i ligamenten på natten att man vaknar av det, känns som om jag sträcker på mig i sömnen å provocerar fram det, fick skitont i ena sidan inatt när jag skulle vända mig om...ska ta upp det med min bm idag...

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 11:21:46 följande:
    Nej vi vill inte veta bebisens kön :) Ja det hoppas jag verkligen..men var inte så här nervös när jag skulle på ul med sonen men nu är jag galet nervös :P
    men det e ju inte så konstigt att man blir, man läser det ena värre än det andra här inne på Fl...jag har lärt mig nu att sålla...annars så skulle man ju må skit..det kommer gå bra. asså jag sj tittar fortfarande i toan när jag kissar å på pappret....hoppas jag kan släppa det snart...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-29 11:32:06 följande:
    Nej man kan bli lite stressad av allt man kan läsa på nätet. Man får komma ihåg att allra oftast går det ju faktiskt bra. Så tänker jag om min moderkaka nu. Den kommer med allra största sannolikhet att följa med upp.
    jo men exakt. allt tråkigt man läser gör ju att man blir stressad....därför har jag bestämt mig för att inte ta åt mig av allt det tråkiga, utan ser mer till det positiva.å det kommer gå bra...
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 11:39:40 följande:
    haha det gör jag med undrar om jag någonsin kommer släppa det.... blivit som en vana. Håller verkligen med, inte konstigt man blir nervös :P
    ja eller hur....jag bara längtar tills jag kan kissa utan att kika på pappret...näe det e inte konstigt, jag har betämt mig för att ta åt mig av det positiva här inne :)
    SweetLilly skrev 2010-03-29 11:39:56 följande:
    Jo det är ju samma här och  jag har ju dessutom kramp i benen och när jag ska vända mig så rycker det till i benen och då drar det ju med sig mag och ryggmuskler d.v.s ligamenten som redan är ömma..ajaj säger jag bara!
    jo men exakt, när jag vänder mig om eller sträcker på mig så vaknar jag av att det gör ONT!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 11:39:56 följande:
    Jo det är ju samma här och  jag har ju dessutom kramp i benen och när jag ska vända mig så rycker det till i benen och då drar det ju med sig mag och ryggmuskler d.v.s ligamenten som redan är ömma..ajaj säger jag bara!
    ska ta upp det med min Bm idag...jag vaknade ju av att jag skrek..rakt ut! asont, tänkte-jaa nu e det kört! men inte...kastade mig upp i sängen å kollade lakanet...men inget där...tack å lov!
  • Bubbis10

Tjejer....
    Nu har vi vart med i denna tråden sen flera månader tillbax, man börjar få ett litet hum om varandras personlighet....
    Vissa har på vägen trillat av efter tråkiga besked..å jag känner mig som en sann extrem egoist som tänker, men tack gud att det inte är jag eller min bebis.
    Men jag tror att alla känner så men det e inget som ska säjas högt...

Det var ngn i början som skrev, jag fick konstaterat Ma å lämnar tråden, å sen kom det några mer tråkiga besked. MEN det gäller ju faktiskt inte oss, även om man såklart reagerar å bryr sig...men mest av allt blir man rädd för sin egen skull. Vi vill ju såklart alla att just våra barn ska klara sig, å ja...då känner jag mig som en egoist.

men titta på oss, så många som gjort sina Rul nu å gått såhär långt, ÅÅHH va positivt! Å det har jag bestämt mig för att suga åt mig av ist.
    då jag emellanåt mådde jättedåligt när man läste om andras olycka.
    nej, jag vill njuta av min graviditet nu, å glädjas med er andra som det gått bra för.

jag blev livrädd inatt när jag vaknar av att jag har skitont, fick ju panik....men som sagt..jag ska ta upp det med min Bm idag. Å då fler av er känner igen det så ska jag fråga å ta upp det här inne sen. lillabambi, det kommer gå bra för dig imon..å våra tankar kommer vara ,med dig gumman...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10