• William Emils Mamma

    **Vaccinerad mot svininfluensan, och sedn fött barn. Hur gick det? **

    Jag är lite nyfiken på alla som tagit vaccinet mot svininfluensan och sedan fött barn. Blev det några komplikationer eller skador på barnet?

  • Svar på tråden **Vaccinerad mot svininfluensan, och sedn fött barn. Hur gick det? **
  • Bellbox
    Tog vaccinet i v.9 och han föddes fullt frisk i v.40!

    Finns nog risk att denna tråd urartar tyvärr   Tråkigt men sant...
    Precis som vissa sa INNAN bebisarna föddes:
    sida a: "får ditt barn adhd/dör/annat så kommer det bero på att du  vaccinerade dig"
    sida b: "får ditt barn adhd/dör/annat och du INTE vaccinerade dig kan det bero på det"
    *suck* då kan man diskutera i all evinnerlighet
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Jokkan

    Jag fick svininfluensan under senare delen av graviditeten och allt har gått riktigt bra. Är ju bästa skyddet. Fick svinflusen PLUS vanliga flunsan dagen innan jag skulle vaccinera mig, haha! ILLA, jag var riktigt sjuk men fick tamiflu, tyvärr för sent men det gick bra ändå. Hoppas vi är lite mer garderade nu iaf. :-P

    ..skönt allt gått bra för er. Tror allt går bra för de som tagit vaccin också. Är nog ingen fara alls.

  • Sixxty
    Bellbox skrev 2010-08-18 15:21:25 följande:
    Tog vaccinet i v.9 och han föddes fullt frisk i v.40!

    Finns nog risk att denna tråd urartar tyvärr   Tråkigt men sant...
    Precis som vissa sa INNAN bebisarna föddes:
    sida a: "får ditt barn adhd/dör/annat så kommer det bero på att du  vaccinerade dig"
    sida b: "får ditt barn adhd/dör/annat och du INTE vaccinerade dig kan det bero på det"
    *suck* då kan man diskutera i all evinnerlighet
    Tyvärr finns det exempel på det redan i tråden.
    Kan inte heller förstå människors behov av att skuldbelägga andra för deras beslut. Trolitvis en osäkerhet på om det beslut man fattat själv är riktigt eller ej. För mig var det självklart att vaccinera mig men skulle ALDRIG skuldbelägga någon som fattat ett annat beslut på det sättet.
  • Colisa

    Hon föddes med knorr, men den ska de operera bort när hon blir lite äldre!Förvånad

    Nädå, skämt åsido,hon är fullt frisk.

  • nevadita
    Colisa skrev 2010-08-18 15:53:45 följande:
    Hon föddes med knorr, men den ska de operera bort när hon blir lite äldre!Förvånad

    Nädå, skämt åsido,hon är fullt frisk.
    Drömmer
    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • Mary Jo

    Jag vaccinerades och har inte märkt några biverkningar.
    Hon föddes dock med läpp och käkspalt men läpp/käke/gom växer ihop ungefär i v.10 i magen och jag vaccinerade mig i v.22 så det har inte med det att göra. ;)

  • pepprar
    Bellbox skrev 2010-08-18 15:21:25 följande:
    Tog vaccinet i v.9 och han föddes fullt frisk i v.40!

    Finns nog risk att denna tråd urartar tyvärr   Tråkigt men sant...
    Precis som vissa sa INNAN bebisarna föddes:
    sida a: "får ditt barn adhd/dör/annat så kommer det bero på att du  vaccinerade dig"
    sida b: "får ditt barn adhd/dör/annat och du INTE vaccinerade dig kan det bero på det"
    *suck* då kan man diskutera i all evinnerlighet
    Du bidrar ju verkligen till att den urartar, eller hur? Om man vill diskutera på en bra nivå så måste man bidra med att själv hålla sig på en sådan nivå.
  • Bellbox
    Sixxty skrev 2010-08-18 15:49:23 följande:
    Tyvärr finns det exempel på det redan i tråden.
    Kan inte heller förstå människors behov av att skuldbelägga andra för deras beslut. Trolitvis en osäkerhet på om det beslut man fattat själv är riktigt eller ej. För mig var det självklart att vaccinera mig men skulle ALDRIG skuldbelägga någon som fattat ett annat beslut på det sättet.
    Klokt skrivet
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • modesty74

    Jag tog vaccinet i vecka: 21
    Har en fullt frisk och helt underbar flicka på snart 7 månader.
    Dock har hon en avvikelse på ena benet/skinkan, ett lymfangiom eller hemangiom (läkarna är inte överens), det ser ut som en fläck i huden, stor som en enkrona.
    Ingen av de andra barnen har något sådant, men den kanske hade uppkommit vilket som (det vet man ju inte). Ofarlig är den iallafall.

  • fiori84

    Jag tog vaccinet då jag var gravid i 3e månaden, födde en flicka som jag då trodde var frisk men nu efter 2,5 visade det sig att hon har autism. Jag har en stark känsla att vaccinet har med det att göra och har talat med läkare om det men alla nekar och säger det finns inga samband, men det sa dom om dom som fick narklopsi också i början tills fler och fler dök upp med problemet och till slut tog dom tag i problemet och började undersöka det. Varken min eller min mans famil/släkt har autism eller andra neuropsykiatrisk funktionsnedsättning i vår historia därav vår starka misstanke mot sprutan. Rynkar på näsan Jag känner mig hopplös, lurad, arg och ledsen för att läkarna inte tar vår misstanke på allvar.


    Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • fiori84
    fiori84 skrev 2012-12-27 18:58:35 följande:
    Jag tog vaccinet då jag var gravid i 3e månaden, födde en flicka som jag då trodde var frisk men nu efter 2,5 visade det sig att hon har autism. Jag har en stark känsla att vaccinet har med det att göra och har talat med läkare om det men alla nekar och säger det finns inga samband, men det sa dom om dom som fick narklopsi också i början tills fler och fler dök upp med problemet och till slut tog dom tag i problemet och började undersöka det. Varken min eller min mans famil/släkt har autism eller andra neuropsykiatrisk funktionsnedsättning i vår historia därav vår starka misstanke mot sprutan. Rynkar på näsan Jag känner mig hopplös, lurad, arg och ledsen för att läkarna inte tar vår misstanke på allvar.
    2,5 år ska det stå
    Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • Läkerol

    Hej! Vill inte ta vaccin. Nu har alla tre barnen 1.5, 5 och 8 århaft djup hosta Feber 39.3, snoriga, frusna och ont i kroppen. Igår blev det min och makens tur, hostar snart ut bebis, blod smak i mun vid hosta, känns som sår. Trött och hängig, känner mig kallsvettig. Pratade igår med HC att jag var gravid i v 27 och ingen av oss är vaccinerad mot svininfluensan. Hon sa bara att läkaren kunde skriva ut mollipec mot min hosta. Hur vet jag om det inte är svininfluensan? Kan jag drabbas som vanlig förkylning men bebis bli sämre i magen? Ringt 1177 som hänvisade till HÄLSOC som inte brydde sig!

Svar på tråden **Vaccinerad mot svininfluensan, och sedn fött barn. Hur gick det? **