• Champagne77

    30+ som planerar syskon, del 4

    30+ planerar andra barnet del 4
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

    30+ som fått första barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 21:11
    Ny 30+ syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 20:16
    Ny tråd för 30+ som arbetar på första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m55751622.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 19:47
    Temp-tråden för de som tempar: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54226857.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4
  • Siggan

    Händer det något här? Eller är alla redan gravida? Jag sitter här och är skendräktig till tusen på BIM -4. Har tom ett nyinköpt gravtest som jag inte ska använda för tidigt. Nej, skämt åsido. Jag har en väldigt fin temp-kurva på gång, som bara haft så häg temp i lutealfasen när jag varit gravid. Men det är bara 11 dpo så det är ju för tidigt att säga något. Så det är bara att vänta och se.


    en svensk tiger
  • Milla C
    aigee skrev 2013-12-30 16:46:47 följande:
    jag är nån dag sen så jag köpte ett est idag och kunde förståss inte hålla mig utan tog det direkt vid hemkomst... Gravid! Vilken nyårsöverraskning!



    Är det en liten "lussebulle" till ( för visst är din äldsting en lussebulle har jag för mig...)?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • chiqita

    Hänger här, men 1,5 vecka sedan jag tog ut staven så antar att det till att börja med är att vänta in mens. Den första sedan Hugo blev till så kroppen behöver väl lite tid för att vakna upp, De flesta menar att mensen kommer tillbaks 3-4 veckor efter att staven tagits bort så det är bara att vara tålmodig och vänta. 


    Vi hade ju sagt att vi skulle satsa på en bebis 2015 men vi kommer inte att skydda oss på något annat sätt så vill det så blir det tidigare. En sak är att jag upplever en helt annan lust sedan staven togs ut, än vad jag någonsin känt tidgare. I tillägg har mannen slutat snusa och fått ett starkare intresse så vi är lite som tonåringar när tillfälle ges, eller tas


    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • aigee

    millac: ja det blir en till på nästa samma datum som femåringen om allt går enligt planerna!! vilket minne du har!!

    chiqita! Det låter ju onekligen som ett bra dag att ta ut staven då! Spännande!!

  • Siggan

    Här är tempen på väg ned så med all sannorlikhet är mensen på ingång. Så jag kan tryggt spara testet till nästa (?) månad.


    en svensk tiger
  • chiqita

    Här har nog kroppen riktigt förstått att staven är ute nu. Tror t o m att min kropp tror att den är gravid.. Molningar i magen till och från sedan en vecka tror jag. Trodde att mensen var på g, men inte ännu i a fall. Varit trött sista dagarna trots att jag sovit, lätt halsbränna, i natt sov jag dåligt då jag hade samma typ av höftont som när jag var gravid med Hugo, blodtrycksfall när jag rest mig hastigt, vaknat 6 och sju i helgen utan väckare för att måsta gå på toaletten :-O Tror verkligen inte att jag skulle kunna vara det så snart efter jag tog ut staven. Vad jag vet borde det inte ens vara praktiskt möjligt.. Kanske dags att byta namn till Hormonstinn igen :-P


    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4