• Anonym (Pirr)

Androgyn man ger pirr?

Måste bara göra en liten utvikning så där helt i onödan och höra vad ni andra tycker:

Det är en ca 40-årig man på jobbet, alltid snyggt klädd, alltid lite tajtare byxor, alltid lägre skurna, alltid tajta t-shirts eller skjortor som ofta är uppknäppta lite längre än normalt. Han är smal och ser bra ut, lite mild och androgyn men inte omanlig, absolut inte macho. Vi känner inte varandra och hejar bara lite i förbifarten. Hans stjärt ser fast och fin ut, men som sagt, han har inte den vanliga manliga stilen. Tvärtom är han lite androgyn, Och jag kan inte låta bli att mina ögon dras till hans kropp...
    Jag som alltid har trott att jag är en kvinna som tänder på manliga män, känner nu ett märkligt pirr inom mig när jag möter honom i korridorerna eller i personalmatsalen. Det jag känner stämmer inte med det jag trodde jag tände på, större muskler, hårigt bröst och håriga armar. Han har inget av detta. 
    Nu måste jag fråga, hur vanligt det är bland er andra, att ni tänder på "omanliga", mer androgyna, killar/män? Och vad är det i så fall ni tänder/inte tänder på?
  • Svar på tråden Androgyn man ger pirr?
  • burriburrbloggen
    ModestyB skrev 2010-02-16 01:12:51 följande:
    Min man är androgyn. Lång som tusan, otroligt smal, inga framträdande muskler och vackra, mukare drag i ansiktet. Minimalt med kroppsbehåring, men mycket hår på huvudet (dreads iofs). Han har tatueringar som gör honom "hårdare", men annars skulle han nog kunna bli jordens snyggaste transa!=) Jag tycker han är galet het, men har tidigare även tänt på mer maskulina män, typ fotbollssnubbar.
    släpp honom aldrig!
    burriburr.se - årets mamablogg 2009, sug på den då
  • ModestyB

Nej, vi är väldigt gifta o det känns 100%-igt*haha* Han är ju dessutom jämställd och ganska rolig, så han är en klar keeper. Hade ruskig tur som knep mig en sådan!=)

Finns bild på honom i mitt galleri om ngn undrar vad jag menar med androgyn. Det framkommer kanske inte så tydligt där, men man ser hans vackra händer och mjuka drag iaf...

Tror inte han själv tänker på att han är androgyn, han är ruskigt manlig på många andra sätt, bla. i sin relation till andra män. Vissa kvinnor har lite svårt att vara sig själva fullt ut när de träffar honom, men det behöver ju inte bero på att han är androgyn, eftersom jag själv kan bli lite stel när jag träffar en främmande man-men då är det oftast män som jag på något vis tycker är attraktiva.

• Anonym (anna)

Jag föredrar adrogyna killar, men det har jag alltid gjort så det är inget jag tänkt på ens Ju mer macho, ju mer ointressant blir det.

• burriburrbloggen
    ModestyB skrev 2010-02-16 11:43:51 följande:
    Nej, vi är väldigt gifta o det känns 100%-igt*haha* Han är ju dessutom jämställd och ganska rolig, så han är en klar keeper. Hade ruskig tur som knep mig en sådan!=) Finns bild på honom i mitt galleri om ngn undrar vad jag menar med androgyn. Det framkommer kanske inte så tydligt där, men man ser hans vackra händer och mjuka drag iaf... Tror inte han själv tänker på att han är androgyn, han är ruskigt manlig på många andra sätt, bla. i sin relation till andra män. Vissa kvinnor har lite svårt att vara sig själva fullt ut när de träffar honom, men det behöver ju inte bero på att han är androgyn, eftersom jag själv kan bli lite stel när jag träffar en främmande man-men då är det oftast män som jag på något vis tycker är attraktiva.
    Jag kan inte se ditt galleri... 
    Jag har alltid gillat lite feminina män. Sånna som rör sig lite feminint och är mjuka som tvååringar om kinderna. Tyvärr träffar man ju inte såna allt för ofta. 
    och jag är tvärt om. träffar jagnån jag tycker är attraktiv blir jag hur avslappnad som helst.
  • ModestyB

Haha, mitt galleri har varit stängt hela tiden, så dumt! Var en inställning jag glömt kryssa i=(

• Wierdsister

Här är en till som gillar androgyna killar.
    Ta bara Brian Molko. Mums!

• burriburrbloggen
    ModestyB skrev 2010-02-16 23:08:39 följande:
    Haha, mitt galleri har varit stängt hela tiden, så dumt! Var en inställning jag glömt kryssa i=(
    Håll hårt i honom :)
  • Burlesque
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-15 15:40:51 följande:
    Måste bara göra en liten utvikning så där helt i onödan och höra vad ni andra tycker: Det är en ca 40-årig man på jobbet, alltid snyggt klädd, alltid lite tajtare byxor, alltid lägre skurna, alltid tajta t-shirts eller skjortor som ofta är uppknäppta lite längre än normalt. Han är smal och ser bra ut, lite mild och androgyn men inte omanlig, absolut inte macho. Vi känner inte varandra och hejar bara lite i förbifarten. Hans stjärt ser fast och fin ut, men som sagt, han har inte den vanliga manliga stilen. Tvärtom är han lite androgyn, Och jag kan inte låta bli att mina ögon dras till hans kropp... Jag som alltid har trott att jag är en kvinna som tänder på manliga män, känner nu ett märkligt pirr inom mig när jag möter honom i korridorerna eller i personalmatsalen. Det jag känner stämmer inte med det jag trodde jag tände på, större muskler, hårigt bröst och håriga armar. Han har inget av detta.  Nu måste jag fråga, hur vanligt det är bland er andra, att ni tänder på "omanliga", mer androgyna, killar/män? Och vad är det i så fall ni tänder/inte tänder på?
    jag tycker att androgyna män är ASHETT helt enkelt! Brian Molko (från Placebo) har haft androgyna perioder, då har han varit som absolut snyggast, och det finns flertalet andra killar som är androgyna som är tokvackra.
    Å andra så gillar ju jag male-to-female-transor också, så att jag uppskattar en kille som "bara" är androgyn är nog inte särskilt konstigt :P
  • burriburrbloggen
    Burlesque skrev 2010-02-17 22:38:13 följande:
    jag tycker att androgyna män är ASHETT helt enkelt! Brian Molko (från Placebo) har haft androgyna perioder, då har han varit som absolut snyggast, och det finns flertalet andra killar som är androgyna som är tokvackra. Å andra så gillar ju jag male-to-female-transor också, så att jag uppskattar en kille som "bara" är androgyn är nog inte särskilt konstigt :P
    det är samma här.
    en kille i klänning (rent utav) är hett. 
  • Gung Ho

Jag var ganska androgyn som yngre...funkade finfint på tjejer (iaf de tjejer jag var intresserad av, kanske inte de snusande brudarna från Bälinge...).

Svar på tråden Androgyn man ger pirr?