• Anonym (Pirr)

Androgyn man ger pirr?

Måste bara göra en liten utvikning så där helt i onödan och höra vad ni andra tycker:

Det är en ca 40-årig man på jobbet, alltid snyggt klädd, alltid lite tajtare byxor, alltid lägre skurna, alltid tajta t-shirts eller skjortor som ofta är uppknäppta lite längre än normalt. Han är smal och ser bra ut, lite mild och androgyn men inte omanlig, absolut inte macho. Vi känner inte varandra och hejar bara lite i förbifarten. Hans stjärt ser fast och fin ut, men som sagt, han har inte den vanliga manliga stilen. Tvärtom är han lite androgyn, Och jag kan inte låta bli att mina ögon dras till hans kropp...
    Jag som alltid har trott att jag är en kvinna som tänder på manliga män, känner nu ett märkligt pirr inom mig när jag möter honom i korridorerna eller i personalmatsalen. Det jag känner stämmer inte med det jag trodde jag tände på, större muskler, hårigt bröst och håriga armar. Han har inget av detta. 
    Nu måste jag fråga, hur vanligt det är bland er andra, att ni tänder på "omanliga", mer androgyna, killar/män? Och vad är det i så fall ni tänder/inte tänder på?
  • Svar på tråden Androgyn man ger pirr?
  • Anonym (Pirr)

Skönt att höra att vi är fler som tänder på män som vågar vara sig själva, inte minst när de är smala och softa, det är sååå sexigt! 

• Agapi

jag tycker inte alls om androgyna killar (eller tjejer för den delen). Behöver absolut inte vara jättebiffiga eller något sånnt. Men jag tycker inte om smala killar. Heldre lite tjock än spinkig. Manliga drag, lite skäggstubb, helst mörkare (behöver inte handla om hudfärgenm utan mer bruna ögon, mörkt hår), de är mer min stil.

• Anonym (dito)
    Agapi skrev 2010-02-23 13:07:30 följande:
    jag tycker inte alls om androgyna killar (eller tjejer för den delen). Behöver absolut inte vara jättebiffiga eller något sånnt. Men jag tycker inte om smala killar. Heldre lite tjock än spinkig. Manliga drag, lite skäggstubb, helst mörkare (behöver inte handla om hudfärgenm utan mer bruna ögon, mörkt hår), de är mer min stil.
    Jag håller med, bortsett från det där med färgerna. Det bryr jag mig inte om, han får vara blond, mörk eller rödhårig. Fast riktigt ljusa ögon har jag svårt för.
    Tycker att spinkiga "babyface" vuxna män är väldigt osexiga liksom det androgyna öht (hos tjejer/kvinnor också). De kan föralldel vara söta att se på, men INTE sexuellt attraktiva. Jag föredrar lite hull och råare utseende.
    Strandraggar- eller bodybuildertypen går också bort.
  • Agapi
    Anonym (dito) skrev 2010-02-23 13:17:10 följande:
    Jag håller med, bortsett från det där med färgerna. Det bryr jag mig inte om, han får vara blond, mörk eller rödhårig. Fast riktigt ljusa ögon har jag svårt för.Tycker att spinkiga "babyface" vuxna män är väldigt osexiga liksom det androgyna öht (hos tjejer/kvinnor också). De kan föralldel vara söta att se på, men INTE sexuellt attraktiva. Jag föredrar lite hull och råare utseende. Strandraggar- eller bodybuildertypen går också bort.
    De är ju bara hur jag tänker mej när jag säger "perfekt man". Sen finns de ju skitmånga riktigt snygga killar i alla möjliga hårfärger. Men överlag föredrar jag mörka framför ljusa.

men jag håller med babyface är inget för mej, inte heller spinkiga eller feminint klädda killar.

Men sen har jag inget emot män som sminkar sej (sålänge de fortfarande ser manligt ut alltså), har massa hudvårdsgrejer och sånnt "metrosexuellt". Även om min egen sambo inte ens skulle kunna tänka sej sånnt =P
  • burriburrbloggen
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-23 12:23:21 följande:
    Skönt att höra att vi är fler som tänder på män som vågar vara sig själva, inte minst när de är smala och softa, det är sååå sexigt! 
    jag gillar när killar har lite feminint kroppsspråk också. typ stödjer sig på höften och viftar med handen. och pratar lite "fint" och har len röst.
    hehe undra varför det är så egentligen?
    Jag hade en period när jag var värsta faghagen.
    burriburr.se - årets mamablogg 2009, sug på den då
  • Anonym

Nope,här tänder jag bara på män med muskler och hår på bröstet

• Anonym (anna)

Dom ska absolut inte vara skäggiga eller ha hår på bröstet. Gärna stora ljusa ögon och snygga kläder är ett måste

• Anonym (sanna)

Jag gillar egentligen machomän med mycket muskler, men träffade en feminin man en gång som jag föll för. Han var så vacker! Fina drag med kindben och hade blivit en skitsnygg transa. Han var vacker helt enkelt och det var definitivt attraktivt.

• Anonym
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-23 12:23:21 följande:
    Skönt att höra att vi är fler som tänder på män som vågar vara sig själva
    Så killar med muskler vågar inte vara sig själva då eller?
  • burriburrbloggen
    Anonym skrev 2010-02-24 09:43:29 följande:
    anonym #29 alltså (satans citationsfunktion). 
    Det är inte tabu för män att va muskliga och "kariga". 
    burriburr.se - årets mamablogg 2009, sug på den då
  • Anonym (Pirr)
    Anonym skrev 2010-02-23 23:26:30 följande:
    Nope,här tänder jag bara på män med muskler och hår på bröstet

Ja det känns ju radikalt och nyskapande! (obs ironi)

Vi har ju i minst hundra år matats med bilden av hur "män" ska vara. Och det är bilden av att riktiga män är män med muskler och hår på bröstet. Ni glömmer att tillägga att de ska vara rika, kända och framgångsrika också! Biffiga bufflar som tar för sig på alla områden.

Alla män bör alltså försöka vara såna även om de inte är det ifrån början. Vi ska träna våra små gossebarn att bli hunkar, oavsett. (Sen blir vi så upprörda och förvånade över att vi har en massa män i samhället som i sin vantrivsel över att inte kunna leva upp till mallen super, knarkar, misshandlar, och förnedrar kvinnor.)

Så att ni som skriver här och säger att ni gillar män som stannat kvar i den gamla könsrollen befäster bara en sekelgammal föreställning. En primitiv och ensidig föreställning om mannen som hyllas av såväl talibaner, vildavästern-entusiaster, livets-ord-familjerna som av hellsangels-epigoner. Det är verkligen inget nytt.

Vad jag ville diskutera var om det idag fanns en ny sorts man som vågade vara sig själv utan att låta sig boxas in i en färdig stans av hur en man bör se ut och vara. Och om det finns en ny kvinna som kunde se det sexiga i dem som vågar gå utanför den normativa mallen av hur "en riktig man" ska se ut.

Men av de senare svaren, tycks det som om "normalnormativitetens" järnridå håller på att gå ned i den här tråden. Också.

• burriburrbloggen
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-26 05:28:46 följande:
    Ja det känns ju radikalt och nyskapande! (obs ironi) Vi har ju i minst hundra år matats med bilden av hur "män" ska vara. Och det är bilden av att riktiga män är män med muskler och hår på bröstet. Ni glömmer att tillägga att de ska vara rika, kända och framgångsrika också! Biffiga bufflar som tar för sig på alla områden. Alla män bör alltså försöka vara såna även om de inte är det ifrån början. Vi ska träna våra små gossebarn att bli hunkar, oavsett. (Sen blir vi så upprörda och förvånade över att vi har en massa män i samhället som i sin vantrivsel över att inte kunna leva upp till mallen super, knarkar, misshandlar, och förnedrar kvinnor.) Så att ni som skriver här och säger att ni gillar män som stannat kvar i den gamla könsrollen befäster bara en sekelgammal föreställning. En primitiv och ensidig föreställning om mannen som hyllas av såväl talibaner, vildavästern-entusiaster, livets-ord-familjerna som av hellsangels-epigoner. Det är verkligen inget nytt. Vad jag ville diskutera var om det idag fanns en ny sorts man som vågade vara sig själv utan att låta sig boxas in i en färdig stans av hur en man bör se ut och vara. Och om det finns en ny kvinna som kunde se det sexiga i dem som vågar gå utanför den normativa mallen av hur "en riktig man" ska se ut. Men av de senare svaren, tycks det som om "normalnormativitetens" järnridå håller på att gå ned i den här tråden. Också.
    Fast att bara tända på män med muskler och hår på bröstet betyder inte automatiskt att man bara tänder på ohyffsade bufflar som fiser vid matbordet och daskar en med en ihoprullad slitz när han vill man ska gå och hämta en öl. 
    Fast jag håller med dig lite att tänder man inte på androgyna män kanske man inte ska svara i tråden  
    Årets mamabloggare 2009
  • Anonym (dito)
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-26 05:28:46 följande:
    Så att ni som skriver här och säger att ni gillar män som stannat kvar i den gamla könsrollen befäster bara en sekelgammal föreställning. En primitiv och ensidig föreställning om mannen som hyllas av såväl talibaner, vildavästern-entusiaster, livets-ord-familjerna som av hellsangels-epigoner. Det är verkligen inget nytt. Vad jag ville diskutera var om det idag fanns en ny sorts man som vågade vara sig själv utan att låta sig boxas in i en färdig stans av hur en man bör se ut och vara. Och om det finns en ny kvinna som kunde se det sexiga i dem som vågar gå utanför den normativa mallen av hur "en riktig man" ska se ut. Men av de senare svaren, tycks det som om "normalnormativitetens" järnridå håller på att gå ned i den här tråden. Också.
    Nu drar du verkligen växlar, måste jag säga. För mig är det verkligen inte självklart att den sk androgyna människan fattat några politiskt korrekta ställningstaganden eller "vågar gå utanför en normativ mall".

Det är, främst och i botten, en fråga om genetik och kroppstyp. Att man INTE tänder på den betyder väl inte att man föredrar grizzlybjörnar som kliar sig i skrevet och kommunicerar via grymtanden.

Och det här är ju ett diskussionsforum. Det är intressant att du och andra tänder på det androgyna. Själv föredrar jag, rent sexuellt, en klumpigare variant. Det kanske gör mig normativ. Å andra sidan vore något slags inverterat förtryck om jag skulle förneka det av pk-skäl.
  • lokisse

mmm tänk bara pa david bowie det är en kaka (eller var i lite ungre dagar i alla fall)

Difficile est saturam non scribere
  • burriburrbloggen
    lokisse skrev 2010-02-26 13:33:42 följande:
    mmm tänk bara pa david bowie det är en kaka (eller var i lite ungre dagar i alla fall)
    jag har alltid tyckt att han har sett ut som en gammal farbror med nervfel . 
    men så var jag väldigt ung på 80-talet.
    Årets mamabloggare 2009
  • lokisse
    burriburrbloggen skrev 2010-02-26 14:38:17 följande:
    jag har alltid tyckt att han har sett ut som en gammal farbror med nervfel .  men så var jag väldigt ung på 80-talet.
    jag med

men man kan ju se bilder fran hans yngre dagar

Difficile est saturam non scribere
  • psychocandy

Jag tycker att många androgyna män är vackra och jag attraheras verkligen av skönhet. Umgås gärna med löjligt vackra gaymän men då är det ju se men inte röra som gäller. {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Androgyn man ger pirr?