• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • na96gen
    Klaraah skrev 2010-03-08 16:28:54 följande:
    Om man inte har så bråttom att bli gravid och väldigt gärna vill ha en tjej så ska man göra det 4-5 dagar innan äl. Annars är sista dagen 3 dagar innan äl, dvs i dag för din del. 1-2 dagar innan verkar det vara 50/50 vad man får. På ägglossningsdagen och dagen efter ska man sexa för kille.
    vi sexade i lördags.. men vet ej om det räcker ... Vill sååååå gärna ha en liten flicka
    Knaprar tranbärstabletter så att allt skall vara som det skall hihi
  • Shtatzënë
    na96gen skrev 2010-03-08 16:36:42 följande:
    vi sexade i lördags.. men vet ej om det räcker ... Vill sååååå gärna ha en liten flickaKnaprar tranbärstabletter så att allt skall vara som det skall hihi
    Satsa på idag åxå då. Det hade jag gjort! Barn innan?
  • na96gen
    MaLiQe skrev 2010-03-08 16:40:41 följande:
    Satsa på idag åxå då. Det hade jag gjort! Barn innan?
    Japp har två barn sedan innan. En tjej och en grabb. Underbart{#lang_emotions_heart}
  • Shtatzënë
    na96gen skrev 2010-03-08 16:42:01 följande:
    Japp har två barn sedan innan. En tjej och en grabb. Underbart
    Som jag då! Och på dem "önskade" jag inte kön alls!
    Men nu gör jag det!
    Kanske för att man har en av varje sen innan? hehehe kul att tro att man kan påverka iallafall
  • na96gen
    MaLiQe skrev 2010-03-08 16:45:37 följande:
    Som jag då! Och på dem "önskade" jag inte kön alls!Men nu gör jag det! Kanske för att man har en av varje sen innan? hehehe kul att tro att man kan påverka iallafall
    precis lika för mig .. bara glad att man fick barn. Men nu när önskan är att bli flera skulle det vara mysigt om man kunde påverka   bara hålla tummarna ...
  • skrållan1978

fast jag läste en metod  nyligen att om man vill ha tjej så ska man ha sex ca 12-24 H EFTER ägget släppt=) alltså efter äl, dafen efter typ, o dåå skall det gynna flicksimmarna som då e mer uthålligare i det då mer lite sega sekretet eftersom äl passerat o sekretet blir jobbigare o simma i=)
     sen läste jag en alldeles NY forskning oxå på nätet, från england tror jag=) där det stod att det tom föds FLER pojkar som e gjorde ca 3-5 dgr före äl=))) såååå som sagt=) hur som är det igentligen 50/50, däremot så kan ju bisolvonet hjälpa till för flickorna o göra det lättsimmat eftersom sekretet då blir tunnare=) många jag känner som anv bisolvon har fått tjejor=)

• telma64
    skrållan1978 skrev 2010-03-08 18:14:00 följande:
    fast jag läste en metod  nyligen att om man vill ha tjej så ska man ha sex ca 12-24 H EFTER ägget släppt=) alltså efter äl, dafen efter typ, o dåå skall det gynna flicksimmarna som då e mer uthålligare i det då mer lite sega sekretet eftersom äl passerat o sekretet blir jobbigare o simma i=) sen läste jag en alldeles NY forskning oxå på nätet, från england tror jag=) där det stod att det tom föds FLER pojkar som e gjorde ca 3-5 dgr före äl=))) såååå som sagt=) hur som är det igentligen 50/50, däremot så kan ju bisolvonet hjälpa till för flickorna o göra det lättsimmat eftersom sekretet då blir tunnare=) många jag känner som anv bisolvon har fått tjejor=)
    ja jag tror inte det har så mycket att göra när man gör pojke resp flicka, allt hänger nog på Ph värdet..
  • na96gen
    telma64 skrev 2010-03-08 18:35:52 följande:
    ja jag tror inte det har så mycket att göra när man gör pojke resp flicka, allt hänger nog på Ph värdet..
    har sådana ph stickor och de visar 5.2
    Är det bra eller skall jag äta mera tranbärstabletter ?
    {#lang_emotions_flower}
  • lycktan

Jag åt bisolvon då min son blev till men funderar på att ta lite nu med (baka tjej)

Min son måste blivit till på ÄL då jag trodde min äl var på dag 14-15 och det missa vi och sexa på dag 16-18 mest på kul men sen fick jag ÄL stickor av en kompis och då visade det sig att jag har ÄL runt dag 16-17 så då måste han ju vara ÄL bakad!!???

Hur många tanbärstabletter ska man ta och när ska man börja ta dem? 

(har frågat tidigare och fått svar men minnet är kort och jag kan inte hitta svaret)

*Tranbärstabletter
    *bisolvon
    *flygaflygplan (min man)
    *vara i värme (min man)
    *dra ner på kaffe (båda två)
    *äta mer mjölkprodukter
    *magnesium tabletter
    *minska på salt

Vad mer ska jag lägga till för att baka tjej?
    Vet sexa 3 dagar innan Äl men vi har inte bestämt om vi ska köra på det eller ej för kan man bli gravid på det sättet?? blir det inte mycket svårare?

• na96gen

På min burk är maxdosen 6 tabletter per dag - så det äter jag. Så det beror ju av vad du handlar för sort. Titta på burken och följ det
    Lycka till

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke