• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • jennyfer
    skrållan1978 skrev 2010-03-08 18:14:00 följande:
    fast jag läste en metod  nyligen att om man vill ha tjej så ska man ha sex ca 12-24 H EFTER ägget släppt=) alltså efter äl, dafen efter typ, o dåå skall det gynna flicksimmarna som då e mer uthålligare i det då mer lite sega sekretet eftersom äl passerat o sekretet blir jobbigare o simma i=) sen läste jag en alldeles NY forskning oxå på nätet, från england tror jag=) där det stod att det tom föds FLER pojkar som e gjorde ca 3-5 dgr före äl=))) såååå som sagt=) hur som är det igentligen 50/50, däremot så kan ju bisolvonet hjälpa till för flickorna o göra det lättsimmat eftersom sekretet då blir tunnare=) många jag känner som anv bisolvon har fått tjejor=)
    Men där säger du - eller teorierna - emot dig själv:  Segt slem efter ÄL gynnar flickspermier <--> bisolvon för lättflytande slem gynnar flickspermierna.
  • Summerlove

Jag äter lifes tranbärstabletter, maxdos 6 om dagen kostar 179:- för 90 kapslar tror jag. + att jag drack extra tranbärsjuice just vid äl =) man kan ju alltid hoppas att det hjälper!

• telma64
    na96gen skrev 2010-03-08 19:08:26 följande:
    har sådana ph stickor och de visar 5.2 Är det bra eller skall jag äta mera tranbärstabletter ?
    man ska ha lågt ph för flicka och högt för pojke så det ska vara under 4.5 för att gynna flicka
  • jennyfer
    na96gen skrev 2010-03-08 19:08:26 följande:
    har sådana ph stickor och de visar 5.2 Är det bra eller skall jag äta mera tranbärstabletter ?
    Tänk på att mäta underlivet och inte urinen.

Sedan vet jag inte vad kroppen brukar ha för pH-värde i normala. I vanliga fall räknas 7 som neutralt, lägre som surt och högre som basiskt - men kroppens normala pH-värde tror jag ligger någonstans omkring 5 (osäker där så googla). Utifrån det "normalvärdet" kan du avgöra om du behöver sänka det ytterligare.
  • jessica1979

Vid vilket ph dör alla spermier då? Nån som vet? Eller alla bara kör på chans? Man vill ju gärna bli gravid överhuvudtaget.

• na96gen
    jennyfer skrev 2010-03-09 11:49:33 följande:
    Tänk på att mäta underlivet och inte urinen.Sedan vet jag inte vad kroppen brukar ha för pH-värde i normala. I vanliga fall räknas 7 som neutralt, lägre som surt och högre som basiskt - men kroppens normala pH-värde tror jag ligger någonstans omkring 5 (osäker där så googla). Utifrån det "normalvärdet" kan du avgöra om du behöver sänka det ytterligare.
    har googlat men ej funnit något (tycker jag) Har ätit tranbärstabletterna ganska länge nu (3 burkar) så vet ej om det går att sänka mera ....
    Isåfall hur göra ?
  • na96gen

läser nu på förpackningen med tester för ph. Den mäter ner till 5.2 så eg så vet jag ju inte då .. Den säger att medelvärdet skall vara svagt basiskt dvs strax över PH 7.
    jaja fattar noll ...
    ha det gott

• Lilla Fjun

Jag tror oxå att pH värdet är det som spelar in mest. Jag knaprade tranbärstabletter innan ÄL men har ingen aning om hur "sur" jag blev av dem....

• Miffi

Igår hade jag äl men vi sexade ändå tre dagar på raken nu vid äl. Dom två dagarna innan och på äl, kunde inte hålla mig
    Så om jag nu blir gravid så blir det väl en pojke... hoppas på flicka

Nu är det bara att vänta och se

• telma64
    Miffi skrev 2010-03-10 07:47:30 följande:
    Igår hade jag äl men vi sexade ändå tre dagar på raken nu vid äl. Dom två dagarna innan och på äl, kunde inte hålla mig Så om jag nu blir gravid så blir det väl en pojke... hoppas på flickaNu är det bara att vänta och se
    håller alla tummar att du blir gravid nu då och att det blir en flicka, har du gjort något särskilt för att få en flicka ex kost eller ställning?
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke