• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • jennyfer
    lajm skrev 2010-03-15 21:21:30 följande:
    Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
    Sedär, grattis!!!!!

Vi har 22 månader mellan våra pojkar och jag måste hålla med de tidigare, första året var sjuuukt jobbigt. På gränsen till "jag vill skjuta huvudet av mig" men man har verkligen igen det nu! Våra killar är som ler och långhalm och älskar verkligen varandra jättemycket. Bästa kompisar. Vi hade fördelen av att storebror aldrig har varit svartsjuk på lillebror, utan det har varit kärlek från dag 1.

Kruxet är att från att bara haft ett barn och kunna ge honom/henne all uppmärksamhet så måste man helt plötsligt prioritera och låta den ena vänta medan man tar hand om den andra. Det kan vara riktigt stressande.
  • freakout
    telma64 skrev 2010-03-15 19:51:35 följande:
    är det någon här inne som vet om det stämmer att om man har svårt för att bli gravid att det i större skala blir en pojke då???Är det skrock eller vad, ska försöka letareda på sidan jag läste det på om jag hittar den och om ni vill läsa det..
    majoriteten som jag känner, har haft svårare att bli gravida när de fått pojke, och lätt att bli gravida när de fått flicka.
    Slump? Mmm..Kanske det..Fast nåt som jag funderat på ett längre tag..Kanske finns något litet samband? Det här med att X-spermierna är mycket mer fighter och överlever lättare?
    Kanske helt fel tanke..Men skönt att man får tro vad man vill {#lang_emotions_wink}
  • rimi

Grattis till plusset lajm, kul!!!
  • rimi

Hejsam på er
    Ni som varit på tidiga VUL hur kommer det sig att ni varit det? Har ni begärt det själva, jag har varit på inskrivningsbesök hos min mb men inget tal om VUL för min del, jag är i v.12 nu så jag väntar med glädje på RUL i början av maj månad men det känns så länge till dess.....

Kul att så många plussar nu, vi får hålla varandra uppdaterade kring om man får det kön man önskat sig 
    Kram på er alla!!

• na96gen
    freakout skrev 2010-03-16 08:37:05 följande:
    majoriteten som jag känner, har haft svårare att bli gravida när de fått pojke, och lätt att bli gravida när de fått flicka.Slump? Mmm..Kanske det..Fast nåt som jag funderat på ett längre tag..Kanske finns något litet samband? Det här med att X-spermierna är mycket mer fighter och överlever lättare?Kanske helt fel tanke..Men skönt att man får tro vad man vill
    för mig är det tvärsom.. det tog tid att bli med tjej och gick på en gång med sonen
    Så det är nog olika
  • MrsMuffin

lajm: Har 15 månader mellan mina pojkar, den första tiden var jobbig, fast det berodde nog mest på att sambon började jobba i Norge när lilleman var 1 månad... Var alltså ensam i veckorna, och vi har aldrig barnvakt så det var...tufft.

Jag skulle dock kunna göra detta igen, nemas problemas!! Mina killar har lekt ihop sen minstingen var 6 månader...nu är de 3 och 2 och härjar runt konstant. Visst blir de ovänner titt som tätt ( de leker ju med samma grejor till exempel... ), men för det mesta kan de sysselsätta sig lääänge. ( som nu när jag glor på Familjeliv höhö ). De har jättekul ihop. Det jag tyckte var jobbigast var första sommaren när lilleman var bebis och storebror bara var drygt ett..MYCKET bärande. Men denna period är ju kort! Som sagt, skulle utan tvekan kunna skaffa tätt igen, trots att jag som sagt varit mkt ensam med barnen och aldrig har barnvakt.

GRATTIS till plusset!!!!!!!!

• ÄlsklingsAdam
    Hipp hipp hurra! Va på vul igår och de hittade en skiljeväg! Så nu är det ingen högriskgraviditet längre utan en "normal"enäggsgraviditet!
    SO happy,en stor sten föll från mitt bröst!
    Ha en trevlig dag alla!
  • na96gen
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-16 10:36:51 följande:
    Härligt att höra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ha en bra dag
    Kram
  • Dynah
    Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
    Jag kan ge både positiva och negativa omdömen. När barnen var små, då var det riktigt skit-jobbigt. Jag kan tänka mig att det till och med är jobbigare än med tvillingar eftersom barnen hela tiden är i olika faser...och det var tungt att vara gravid med en bebis att ta hand om.
    Idag, när mina tjejer är 6 respektive 4,5 leker dom för fullt! Klart att de bråkar ibland med de är så nära varandra och har redan bestämt att de ska bo i samma hus när de blir stora. De är aldrig ensamma och leker med varandra nästan jämt.
    Och är det tätt mellan barnen tror jag bara att det är en fördel med samma kön.
  • Dynah

Apropå storlek på bebisar, när de föds är väl pojkar generellt större än flickor, eller...?

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke