• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • jennyfer
    Lilla Fjun skrev 2010-03-17 09:32:43 följande:
    Jättekul! Vi kommer inte få veta på RUL utan måste invänta ett Köns-UL efter v 26.
    Urgh, ni bor i en sådan kommun?
  • Lilla Fjun
    jennyfer skrev 2010-03-17 09:38:38 följande:
    Urgh, ni bor i en sådan kommun?
    Japp! Fast jag hade nog inte vågat lita på svaret så tidigt ändå. Känns tryggare med ett sent UL. Då är ju chansen att de ser fel mindre!
  • skrållan1978

ja ska bli kul o se hur många som får det dom försökte tillverka=))) vi försökte på flicka men tror vi hade sex lite för nära inpå äl, hade sex 2,4,5, dgr före äl , tror nog det blir en pojke här, men ska bli spännande o se, känslan säger dock tjej denna gången. Vi ska inte ta reda på könet vid UL, (trots att man får det här OM man vill) då det är vårt sista barn så får det bli en överraskning, OM nu inte bebisen råkar visa upp sig då, som sagt efter 6  barn så har man lärt sig vart man ska kika, jag får helt enkelt blunda när dom mäter lårbenet=)*ler*

• jennyfer
    Lilla Fjun skrev 2010-03-17 09:45:02 följande:
    Japp! Fast jag hade nog inte vågat lita på svaret så tidigt ändå. Känns tryggare med ett sent UL. Då är ju chansen att de ser fel mindre!
    Japp, det är sant. Det vore himla snopet om man ställer in sig på ett visst kön och så blir det ett annat. Vad förvånad man skulle bli!
  • Shtatzënë
    skrållan1978 skrev 2010-03-17 09:48:40 följande:
    ja ska bli kul o se hur många som får det dom försökte tillverka=))) vi försökte på flicka men tror vi hade sex lite för nära inpå äl, hade sex 2,4,5, dgr före äl , tror nog det blir en pojke här, men ska bli spännande o se, känslan säger dock tjej denna gången. Vi ska inte ta reda på könet vid UL, (trots att man får det här OM man vill) då det är vårt sista barn så får det bli en överraskning, OM nu inte bebisen råkar visa upp sig då, som sagt efter 6  barn så har man lärt sig vart man ska kika, jag får helt enkelt blunda när dom mäter lårbenet=)*ler*
    haha Tja när vi var på ul med mitt första barn så kissade han! Syntes såååå väl att det var en pojk så fanns inget att deala med!
  • lajm

Skrållan - om känslan säger flicka så är det säkert så. Håller tummmar.

LukasoViktorsmamma - ska ni göra ett köns UL sen?

MCH - Tackar.. och grattis själv också!

Karpen - Grattis, det är säkert en liten flicka nu.

Om man bor i Stockholm län - får man då göra köns UL? Nån som vet?

• LukasoViktorsMamma
    lajm skrev 2010-03-17 20:28:47 följande:
    Skrållan - om känslan säger flicka så är det säkert så. Håller tummmar. LukasoViktorsmamma - ska ni göra ett köns UL sen? MCH - Tackar.. och grattis själv också!Karpen - Grattis, det är säkert en liten flicka nu. Om man bor i Stockholm län - får man då göra köns UL? Nån som vet?
    Vi kommer nog att höra efter könet på RUL o sen kanske göra ett 3D ultraljud. Men nu känner jag mig så säker på att det är en kille efter mätningen på VUL i v 8-9, om han säger att killar växer fortare så är det väl så :(
  • na96gen
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-03-18 06:03:04 följande:
    Vi kommer nog att höra efter könet på RUL o sen kanske göra ett 3D ultraljud. Men nu känner jag mig så säker på att det är en kille efter mätningen på VUL i v 8-9, om han säger att killar växer fortare så är det väl så :(
    det beror ju av hur de lyckas mäta.. jag har diabetes och då mäter de barnet jätteofta och räknar ut vikt etc på dem. De var inte duktiga när de mätte min lilla grabb. De sa han skulle vara stor ... alltså sista dagarna innan han kom ... då det borde vara ganska enkelt att mäte (kan man tycka) men ut kom en liten en på 3.200 gram.. Så sköterskorna var ganska besvikna på apparaturen..  Så det måste ju vara ännu svårare att se så tidigt som i vecka 8
    Så håll modet uppe och vänta tills ni får göra RUL {#lang_emotions_sealed} 
    Styrkekramar
  • Valkyrian1

På mig har de alltid sagt att fostret är större än det ska på vul. Men inte tänkt på det, men denna gång hade jag ju stenkoll på ÄL, vissligen har jag inte gjort nåt vul denna grav. men blev framflyttad 5 dagar på Rul.

Snälla ni alla, håll tummarna för mig idag. Ska på TillväxtUL och bedömning för igångsättning idag. Vill såå att jag är mogen så de kan sätta igång mig.//

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • jennyfer
    Valkyrian1 skrev 2010-03-18 07:40:48 följande:
    Snälla ni alla, håll tummarna för mig idag. Ska på TillväxtUL och bedömning för igångsättning idag. Vill såå att jag är mogen så de kan sätta igång mig.//
    Jag håller tummarna!!!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke