• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • telma64
    mmc skrev 2010-03-14 19:41:46 följande:
    Go'kväll!Vi ska ju försöka oss på att baka en tjej, så nu behöver jag lite hjälp! Jag har ägglossning måndagen den 22/3 - när är då sista dagen att sexa?...o hur ska man egentligen göra med Bisolvonet? Jag har köpt kapslar, men har inte börjat ta dom än.
    det bästa är att sexa 3-4 dagar innna Äl för tjej, bisolvonet vet jag inte varför man tar för att tillverka en tjej eftersom det gör att det blir lättare för spermierna att ta sig in och då borde det ju bli en pojke eftersom de sägs vara snabbare men dör fortare
  • ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-03-14 22:03:30 följande:
    ska du kolla könet eller väntar du tills de är födda? blir kanske mer än ett ul när man väntar tvillingar så då kanske du lyckas se könet om du inte får veta på RUL
    Ja det blir mkt extra koll och noggranna sådana så jag tror nog att det kommer att synas,annars tar jag nog reda på könet.  
    Speciellt när de är 2,då kan det vara skönt att förbereda sig extra..
    Men jag har mått precis som vid förra graviditeten +lite extra (för att de är 2) så det är nog 2 små pojkar där inne....
  • telma64
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-15 08:51:50 följande:
    Ja det blir mkt extra koll och noggranna sådana så jag tror nog att det kommer att synas,annars tar jag nog reda på könet.   Speciellt när de är 2,då kan det vara skönt att förbereda sig extra.. Men jag har mått precis som vid förra graviditeten +lite extra (för att de är 2) så det är nog 2 små pojkar där inne....
    vilken v är du i nu då?

Hoppas det är en av varje då i alla fall, eller kanske t o m två sessor att glädjas åt, det blir en suprise senare.. du har ju ändå ätit tjejmat så då borde det ju ge något resultat, det finns ju de andra som har lyckas här inne med att skapa sitt kön, så jag tror du har lyckats oxå.. spännande att få följa dig och se {#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • Lilla Fjun
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-15 08:51:50 följande:
    Ja det blir mkt extra koll och noggranna sådana så jag tror nog att det kommer att synas,annars tar jag nog reda på könet.   Speciellt när de är 2,då kan det vara skönt att förbereda sig extra.. Men jag har mått precis som vid förra graviditeten +lite extra (för att de är 2) så det är nog 2 små pojkar där inne....
    Hoppas på två princessor för dig! När det nu är 2 så är det nog smart att kolla könet innan för att kunna förbereda sig lite och är det enäggs så blir det ju såklart samma kön
  • Lilla Fjun

Undrar hur många i tråden som lyckats "få till rätt kön" ? Ska bli superspännande att se. Hoppas alla vill uppdatera listan!

• ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-03-15 09:24:34 följande:
    vilken v är du i nu då? Hoppas det är en av varje då i alla fall, eller kanske t o m två sessor att glädjas åt, det blir en suprise senare.. du har ju ändå ätit tjejmat så då borde det ju ge något resultat, det finns ju de andra som har lyckas här inne med att skapa sitt kön, så jag tror du har lyckats oxå.. spännande att få följa dig och se
    Jag körde faktiskt inte så noga utan bara tranbär och bisolvon,och kom ej i missionären...sen hade vi ju sex dagen innan och dagen efter äl..så det kan definitivt bli vad som..
    men hoppas på tjejer,för annars blir det nog inte någon tjej tycker nog att det räcker med 3 barn {#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • MrsMuffin

Hänger med i tråden...här hemma tänker vi börja försöka göra barn i augusti ungefär. Längtar!!! Skall gifta oss i juli, så innan dess vill jag helst inte bli med bebis.
    Har två små killar födda 07 och 08:a, så jag hoppas förstås på en flicka.. Kan ngn rätta mig om jag fattat fel, men för "tjejbakning" bör man:

1) Ha sex några dagar INNAN ägglossning (?)

2) Äta transbärskapslar..?

3) Dricka mkt juice, äta frukt och sånt? Samt äta mindre än vanligt? ( Fan..blir svårt, är hopplös när det gäller käk, visst äter jag frukt och grönt, men äääälskar godis, kött och fet mat...gaaaah, blir svårt att ändra kost! )

Har jag förstått saken rätt?

• na96gen

MrMuffin: som jag fattat det är det viktigaste PH-värdet .. lycka till

Själv har jag lååång väntan till BIM
    När kan man testa ?
    har BIM 24/3
    blir lite rastlös på detta
    ha en bra dag
    kram    {#lang_emotions_flower}

• na96gen

humlansbebis : vad hade du för strategi ? {#lang_emotions_sealed}

• Shtatzënë
    MrsMuffin skrev 2010-03-15 11:09:19 följande:
    Hänger med i tråden...här hemma tänker vi börja försöka göra barn i augusti ungefär. Längtar!!! Skall gifta oss i juli, så innan dess vill jag helst inte bli med bebis. Har två små killar födda 07 och 08:a, så jag hoppas förstås på en flicka.. Kan ngn rätta mig om jag fattat fel, men för "tjejbakning" bör man:1) Ha sex några dagar INNAN ägglossning (?) 2) Äta transbärskapslar..?3) Dricka mkt juice, äta frukt och sånt? Samt äta mindre än vanligt? ( Fan..blir svårt, är hopplös när det gäller käk, visst äter jag frukt och grönt, men äääälskar godis, kött och fet mat...gaaaah, blir svårt att ändra kost! ) Har jag förstått saken rätt?
    Gud vad trevligt att ha en med i tråden som liksom jag ska vänta till efter sommaren med att börja baka unge!
    Vi kpommer åxå vänta. Jag studerar och vill att det ska passa in i mina utbildningar och inte göra så jag får hoppa av eller liknande.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke