• Love83

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Miffi skrev 2010-11-25 13:09:08 följande:
    I natt kom våran älskade Nellie Kan inte fatta att vi har två fina pojkar och nu en dotter. Nu känns hela familjen komplett. Nu ska jag bara mysa i min bebisbubbla
    åhh grattis va roligt kram
  • Love83

goabullen va roligt grattis förstår att det kan vara svårt att ta till sig, jag skulle inte kunna tro det heller om någon sa att det är pojkar vi har i magen , ska på ul på måndag men här jag bor säger man inte kön men eftersom det är tvillingar kanske jag kan köra på med att säga att det är viktigt för oss att veta för det praktiska eftersom vi sålt alla baby grejer mm. om det nu lyckas.

lycka till kram

• Love83
    mirakel10 skrev 2010-11-26 18:03:30 följande:
    någon som testat det där bröstmjölkstestet...undra  m det stämmer??!
    jag testade det när jag väntade wilmer och då stämde det, men det gick ju inte vägen med han då

om jag minns rätt skulle man ta en tesked med vatten och trycka ut en droppe mjölk från bröstet i vattenfylda teskeden om droppen splittra sig flöt ut eller löstes upp i  vattnet var det flicka man väntade. Om droppen sjönk och höll ihop i vattnet var det pojk tror jag är inte säker var ju länge sedan, men har du sökt i gamla trådar???
  • Love83
    WAAC skrev 2010-11-27 06:52:25 följande:
    Jag testade nu fast jag bara är i vecka 6-7. Det var inget problem att få ut lite. Det visade pojke, vi får se om det stämmer framöver!
    men är det så som jag tror om jag minns rätt eller hur var det igentligen vad visa kille och tjej??
  • Love83

jag har faktiskt inte provat klämma ut någon mjölk denna gången har så förbannat ont i pattarna denna gången så ingen får röra dom men ska se om man kan klämma  nån dag. Vi väntar ju tvillingar och det är enäggs så då är det samma kön på barnen så jag behöver inte spekulera så mycket om jag får en utav varje utan det blir antingen eller istället

• Love83

är nervös idag håll tummarna för att det ser bra ut på rul för mina tvillingar

• Love83

hoho alla allt gick bra och jag såg nästan direkt att det var snoppar på dem, jag fick inte helt klartecken från läkaren att det var pojkar men när han mätte lårbenet på ena bebisen såg man en tydlig pung och snopp och jag frågade om det som sticker ut där är vad jag tror, svaret jag fick var att jag ser väldigt bra och att hann trodde jag hade rätt om att det var gossar. Kommer få gå på täta kontroller ska dit igen den 20:e och då får vi se om det syns tydligare.

sedan drog ju läkaren det där med hur lika pojkar och flickor är och det är klart man vet alldrig men jag har alldrig sett snoppar på mina tjej ul och inte på bägge två.

så pojkbaket funka för oss

• Love83
    na96gen skrev 2010-12-02 19:47:55 följande:
    idag var vi på ultraljudet och hon som gjorde det undrade om vi ville veta vad som gömde sig i magen och det ville vi.
    Hon berättade för oss att vi väntar en liten flicka Hjärta
    Helt otroligt !!
    grattis
    WAAC skrev 2010-12-03 07:17:57 följande:
    GRATTIS! Vad roligt.

Ni som vet vad ni skall få, har era graviditeter varit olika med de olika könen? Jag har ju två tjejer och förutom en stor viktuppgång pga ämnesomsättningen så mådde jag väldigt bra båda graviditeterna. Men nu, jag spyr och mår illa hela dagarna, sover varje ledig sekund. Jag mår riktigt dåligt. Då vi helt missade "killbaket" denna gången och hade sex flera dagar innan äl så känns ju en liten son ganska långt bort, men man får ju lite hopp när det känns så annorlunda.
    nu är ju jag inte 100% säker att vi väntar pojkar men jag vet vad jag såg nu är det tvillingar och jag har mått ganska bra kännde mig mer deprimerad och trött i början hade illamående som kom och gick, har bara spytt 1 gång men det berodde nog på att jag kasta i mig järntabletterna nyvaken de ville upp igen.
  • Love83

mirakel10 det är jätte svårt att se ser faktiskt inte alls, sa de något på rul??

påvägmotsyskon spännande håller tummarna för att det snart sätter igång

tycker det vart lite lungt här i tråden hur mår alla? själv mår jag ganska bra men känner mig redan gigantisk med tvillingmagen jag vaggar redan kan jag säga och är lite mer än halvvägs.

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke