Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
vad tycker ni om sonrise metoden?? nån som valt denna metod??
vad tycker ni om sonrise metoden?? nån som valt denna metod??
ibt:en känns för tufft det känns som man skapar en robot och andra sidan vet man ju att barnet lär sig de allra flesta färdigheterna som han/hon lär sig. sonrise känns bättre för barnet har iallafall sin egen personlighet kvar medans han/hon har mindre/kanske inga autism symtom kvar men och andra sidan vet jag inte om de har de färdigheterna som ibt:n ger. det bästa är nog ha en blandad variant som ni säger.
kan man äta vita bönor, kidney bönor och kikärter, röda resp. gröna linser om man inte får äta soja bönor och dess produkter???
hej alla;
jag tänkte börja med eye q fisk olja till min son. idag använder vi eskimo 3 som funkar men jag vill helst byta eftersom jag inte tycker om vissa ingredienser. jag beställde en fermenterad fisk lever olja från blue ice som är helt naturligt men den smakar illa tyckte vi så jag vill byta det med mot eyeq och oljan är i kapslar på den. ni som använder eyeq till små barn tarni hål i kapslarna och klämmer ut oljan eller hur gör ni?? min son äter fisk också nu ger jag inte fisk olja de dgr han äter fisk men man kan väl ge ändå tycker jag ibland eller??
kaffemamma:jag kan rekommendera en bok som jag har beställt från adlibris som verkar vara väldigt bra. den heter "qigong massage for your child with autism- A home program from chinese medicine" den innehåller en dvd också. jag tycker att det kan vara nyttigt för alla barn.
paisley: jag tror att hans autism är medel mot lätt för han kommunicerar och all kommunikation inkl ickeverbala räknas som kommunikation ( som psykologen som vi träffade i onsdags sa) men det är nog det sensomotoriska utvecklingen som är ett större hinder för hans utveckling än hans autism. han kanske har t o m bara asperger som du;) vi tar in all information via våra fem sinnen(dvs senso-) och svarar det med det motoriska. om jag var du skulle jag först satsa på att träna med sensomotoriska utvecklingen vilket är lite lättare också. hur gör man det??
en rutschkana( den på ikea av trä är bäst och säkrast tycker jag) en liten stutsmatta, en pilatesboll, några olika träpusslar med olika figurer och former och qigong massage( en bok som finns hos adlibris innehåller en dvd också.) är några grejer som kan träna upp det motoriska.
paisly japp jag tycker inte att det handlar om svår autism om han kan kommunicera. medel kanske men inte svår autism.
fiori84: jag känner med dig. jag går runt med oro dygnet runt, jag har svårt och sova och när jag lyckas sova har jag fortfarande tankarna kvar även under sömnen. det är svårt och förklara men det är typ en dimma över en precis hela tiden. det är en känsla som så småningom går över och just den känslan gör oss starkare så vi söker alltid en lösning, ett sätt som ska fungera för våra barn. på bara ett halvt år har jag läst 100 tals böcker tex sökt på nätet tittat på filmer etc. Som förälder gör vi så gott vi kan och det kommer säkert våra barn få nytta av så småningom, tror jag. så var aldrig mörkrädd allt du gör, gör du för din dotter och du kommer så småningom se skillnad. dessutom alla utvecklas och mognas med el uutan diagnos.