• sabiha

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7

ja min fråga försvann mellan alla inläggð???:)
    nån som använder eyeq på små barn: hur gör ni??

• sabiha

det blir bra tillslut. hopp är den ända känslan som starkare än rädsla. lova dig själv att aldrig sluta hoppas(det har jag gjort:) även om du ser en back i utvecklingen nån gång för som det backar så kan det plötsligt hoppa framåt också..

• sabiha

tack för svaret unik!!
    jag tycker också att det är lite svårt med att avlägsna all elektronik för min son är en ipad-lover.
    jag ska läsa mig på mer om denver modellen som jag inte vet nåt om egentligen och så ska jag ta reda på mer om floortime.

och det här med motoriska vad är det man observerar egentligen?? min son gick när han var 10 mån och han går,springer, klättrar, har fin balans ramlar mycket sällan. kan stå precis vid soffkanten utan att trilla ner. klättrar i och ur sin barnstol utan att ramla etc(2år 4 mån) fin motoriken är också bra ritar (som en två åring då) använder ipad/iphone bättre än mig(jag visste tex inte hur man öppnar historiken med 4 fingrar och hur man bläddrar mellan olika aktuella fönster. det fick jag lära mig av min son:) kortsagt han har inga motoriska svårigheter och han har inga sterotypiska beteenden heller typ vifta gunga etc. leker med allt möjligt på ett spontant sätt inte i en vis ordning el rutinerat. han har inga perceptionella störningar.

• sabiha

tack för tipsen!kan du rekommendera nån bok om floortime också??

• sabiha

det enda boken om floortime som jag hittar är den här och kostar 583kr ;)

• sabiha

jag hittade alla tre nu och beställt, tack för tipsen;)
    jag har bestämt att jag ska gå ner i arbetstid ung 40% dvs 2 hela dgr plus lörd och sönd så då kan jag få ihop 25-30 tim träning per vecka och då ska vi köra sonrise. han gå på dagis 3 dgr i veckan och jag tänkte be dagis ansöka om resurs som kan i alla fall träna ned honom några timmar om dan för jag vill verkligen inte slösa flera mån på att vänta på en diagnos. jag hade tänkt åka till ATCA nu i feb men min son kommer opereras i öronen då jag vill inte chansa nåt så jag åker i april istället. hushållsekonomin kommer påverkas en del men det får vi stå ut med ett tag. det är det värd. just nu håller vi på och möblerar om en playroom hemma vi har redan allt som behövs (utom stutsmatta och det är inte så dyrt) så där blir det inga stora kostnader. jag ska även ändra kosten och gå över till min mammas recept och traditioner.
    jag undrar om jag gör fel i att ta såna åtgärder när vi ändå igen diagnos ännu??

• sabiha

oj lustigt det blev det ska stå "träna MED honom" inte träna ned honom. men ja ni förstår :(

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7