• Tikovka

Vilken matstol tycker du är bäst?

Jag ska snart köpa en stol åt min bebis att sitta i när han äter. Det finns ju många modeller i olika prisklasser...vilken har ni hemma?
    Hur länge sitter barn egentligen i barnstol vid bordet...? Räcker en stol för hela perioden? Något man ska tänka på?
    Vore tacksam för synpunkter och råd!

• Svar på tråden Vilken matstol tycker du är bäst?
  • SilverEmma

IKEAs Antilop har varit underbar för oss! Köpte en bricka att sätta på samtidigt & där sitter hon fortfarande & kladdar med sitt. Började använda den när hon var 3 månader & hon är nu 1 år. Nu kikar vi så smått på en tripp trapp då hon kommit på hur man ställer sig upp i Antilopen.

• Lantani

Jag säger också ikeas antilop från början. Kostar 129 kr på ikea och brickan som är till kostar 59, skitbra och superlätt att rengöra.

Sonen är 15 månader och stolen funkar farotfarande, men spänner fast honom i den, eftersom han gärna vill resa sig. Sen blir det förmodligen en tripp trapp utan bygel.

• Ellie23

Vi köpte en beganad stokke tripp trapp stol i jättebra skick och har varit supernöjda med den! Den är så stadig och fin. Hos min mamma har vi en antilop från ikea som hon tar fram när vi är på besök men min son (nu 1 år) kan ställa sig upp i den och den är ju väldigt vinglig så jag skulle nog inte våga lämna han själv alls.. kika på blocket, det finns massor av trioo trapp stolar till riktigt bra priser

• Ellie23

oj , ska bara tilläga att våran tripp trapp självklart kom med bygel+dyna och att sonen har suttit i den sen han var 4 månader ca

• SunnyBunny

Vi har en stol från Graco med bricka. Vart kanon!

• Snart vår tur

Ikea's spoling tycker vi är bra. Lite högre i ryggen oxå. Snygg och ett bra pris.

• Pirum

Vi har haft Antilop från Ikea till båda våra. Brickan är toppen i början. Jag har aldrig upplevt att den varit vinglig men mina har inte klättrat i stolen. Vi har haft den tills de varit strax under två år.

Den är ju extremt enkel att ta med sig om man ska bort någonstans eftersom den isärtagen ryms under barnvagnen. Och så kan man köra delarna i diskmaskinen. Priset är ju galet bra också.

• FCBJ

Vi valde att skaffa en tripp tapp av den anledning att den verkade stabil och bra. De kan sitta på den i flera år. När de inte behöver bygeln så kan man ta bort den och då blir det en vanlig stol som man justerar efter hur barnet växer. Den är så stabil att tom en vuxen kan sitta på den.

• leias

Antilop första tiden och sen som extra stol.
    Från 8 månader tripp-trapp

Vi använder båda men Antilopen används när andra barn är här och hälsar på eller om vi ska åka bort till någon utan stol så tar vi med den.

Jätte bra med bricka när de ska träna och äta bitar mm

• Danitra

Tripp trapp.

Det har varit toppen från början och vi använder den fortfarande nästan varje dag när sonen är med och lagar mat eller diskar t ex. Han är 3,5 år nu.
Svar på tråden Vilken matstol tycker du är bäst?