• Tikovka

Vilken matstol tycker du är bäst?

Jag ska snart köpa en stol åt min bebis att sitta i när han äter. Det finns ju många modeller i olika prisklasser...vilken har ni hemma?
    Hur länge sitter barn egentligen i barnstol vid bordet...? Räcker en stol för hela perioden? Något man ska tänka på?
    Vore tacksam för synpunkter och råd!

• Svar på tråden Vilken matstol tycker du är bäst?
  • elisch

Jag älskar våran Stokke tripp trapp

• elisch

Jag älskar våran Stokke tripp trapp

• Pemmel

Ikeas antilop. Skulle inte betala för någon annan. Plast är super, bara att torka av (eller spola av i duschen när det varit rejält matkrig).

• Pyttismamman

Vi har en Tripp Trapp som vi använt från ca 3,5 månader. Funkar jättebra!
    Den skillnad jag märkt mot tex Antilop är att Tripp trappens sittdel med bygeln inte är så djup (inte så mycket plats framför magen), och att dottern då inte kan snurra runt och försöka ställa sig upp lika lätt.  Antilopen är för rymlig så hon kan lätt dra upp benen så hon kan ställa sig upp.
    Personligen vill jag INTE ha en stol med eget bord, då jag anser att mitt barn har rätt att sitta vid vårt bord när hon äter. Lite kladd får man tåla.

• Wonderchild2009

Jag är också väldigt förtjust i Ikea's stol Antilop. Så smidig att ta med sig och även jättelätt att göra rent med en trasa!
    Gillar starkt!

• Ani08

Vi har en Antilop med bricka samt en Stokke (en i köket & en vid vardagsrumsbordet) Tycker att båda är kanon men Antilopen är nog bättre just eftersom de kan sitta & kladda/leka lite som de vill!

• HannaS83

om jag kunde ga tillbaka hade jag köpt en tripptrapp fran början. Möjligtvis kan man ju köpa antilop först eftersom den e sa billig och ha som gäst-stol senare

• elisch
    mene001 skrev 2010-02-16 21:27:21 följande:
    Vi tänkte köpa en tripp trapp först men gjorde inte det efter att ha sett denna:
    ">

" target="_blank">

Fast när man köper bygel till stolen så får man några plastgrejer som man skruvar på under stolen som gör att barnet inte kan göra sådär
Svar på tråden Vilken matstol tycker du är bäst?