• Tikovka

Vilken matstol tycker du är bäst?

Jag ska snart köpa en stol åt min bebis att sitta i när han äter. Det finns ju många modeller i olika prisklasser...vilken har ni hemma?
    Hur länge sitter barn egentligen i barnstol vid bordet...? Räcker en stol för hela perioden? Något man ska tänka på?
    Vore tacksam för synpunkter och råd!

• Svar på tråden Vilken matstol tycker du är bäst?
  • wica

Har IKEAS Antilop och är jättenöjd. Har tänkt köpa en tripp trapp när sonen blir lite äldre. Antilop är toppen med bordet som tillbehör då han ofta sitter och leker med leksaker medan jag håller på och grejar med nåt. Lätt att bära med sig.

• Puchahontas

Har Ikea Antilop med bricka. Vi börjar med den och när han blir större så kommer vi skaffa en annan stol. Då har vi bättre koll på vilket behov han har.

• Phillippa

Vi har en Bloom Baby och den är underbar. Den går att ha som babysitter också och kunde därför ha köpt den redan när hon var nyfödd. Nu sitter Pluttis med oss när vi äter i sin "babysitter" och så fäller vi fram henne när hon ska äta :). Den går att ha tills att hon väger 36 kg så det är många år. Hon älskar att bli snurrad i den :).  Vi köpte den för att den passade in i inredningen också ;). Den är dyr men jag räknar med att vi får tillbaka det mesta när vi säljer den på blocket sedan. Jag hade själv köpt den där om den hade funnits! Vi köpte en svart med grön dyna :).

http://www.kidsfirst.se/index.php?option=com_content&task=view&id=100&Itemid=110

• jmmm

Vi har haft en svanstol med bygel. Den har vi använt fårn början i princip eftersom svanstolen inte är öika bred som tripptrapp= små barn sitter stabilt.
    sen har vi atgit bort bygeln efter en tid. använt upp till nästan4år med första barnet sen behövde lillasyster den. sålde den i förrgår. som extar stol o med i husvagnen har vi haft antilop.  

• Snart vår tur
    Phillippa skrev 2010-02-18 11:39:17 följande:
    Vi har en Bloom Baby och den är underbar. Den går att ha som babysitter också och kunde därför ha köpt den redan när hon var nyfödd. Nu sitter Pluttis med oss när vi äter i sin "babysitter" och så fäller vi fram henne när hon ska äta :). Den går att ha tills att hon väger 36 kg så det är många år. Hon älskar att bli snurrad i den :).  Vi köpte den för att den passade in i inredningen också ;). Den är dyr men jag räknar med att vi får tillbaka det mesta när vi säljer den på blocket sedan. Jag hade själv köpt den där om den hade funnits! Vi köpte en svart med grön dyna :). www.kidsfirst.se/index.php?option=com_content...
    Vilken snygg o häftig grej!! Vad kostade den?
  • Phillippa

Den är (enligt mig) sjukt dyr! 3900 kr på baybyproffsen. Men den är underbar :). Jag hade dock inte tillåtit min man att köpa den om inte Blocket funnits så att vi senare kan sälja den.

Det enda negativa är att den är lite hård att ligga i som babysitter men jag har haft en liten kudde till min dotter.

• Trynträ
    Ellie23 skrev 2010-02-16 14:53:31 följande:
    Vi köpte en beganad stokke tripp trapp stol i jättebra skick och har varit supernöjda med den! Den är så stadig och fin. Hos min mamma har vi en antilop från ikea som hon tar fram när vi är på besök men min son (nu 1 år) kan ställa sig upp i den och den är ju väldigt vinglig så jag skulle nog inte våga lämna han själv alls.. kika på blocket, det finns massor av trioo trapp stolar till riktigt bra priser
    Spänner ni inte fast honom? Finns ju inga fotstöd så jag förstår inte riktigt hur han kan resa sig upp.
  • musli

Vi har Ruff Knuff. Liknande Tripp Trapp fast rundare i formerna. Naturligtvis så spänner man fast stolen under bords-skivan så den inte kan tippa!!!

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Seada

Stokke tripp trapp.
    Är super nöjd med den, Sonen har suttit i den sen smakisarna började, ca 4 mån och jag tycker att han sitter bra i den.
    När jag såg detta klipp ovan så blev jag lite rädd, men å andra sidan kan man välta alla stolar om man vill.
    Men vi föräldrar får väl alltid ligga steget före:).
    Och en stokke kan man ju ha långt fram under barnets uppväxt.

Rekomenderar varmt,

• iser

Vi har en snygg gammal träbarnstol. Men jag har lust att slänga ut den med förmån för IKEA 150 kr stol. De är oslagbara.

Svar på tråden Vilken matstol tycker du är bäst?