Anonym (Bippo2/adhd) skrev 2010-10-30 22:43:17 följande:
Men gud va knäppt!  Det är ju helt skevt att en närstående ska sköta om ens ekonomi. Det gör ju att man känner sig maktlös ochh det sätter mer press på den anhörige (det är min tes om det)
Meningen är väl att man ska känna sig soom en självständig människka och inte behöva be om fickpengar av sin mamma eller vem det nu kan vara..
susye skrev 2010-10-30 13:35:00 följande:
förlorade kampne mit mig själv igårkväll o fick ta en stesolid. varför känner jag mig som en looser då jag gör det? jag är ju ehlt knäpp. råder ju andra att ta lugnande då de mår skit o jag tar ju bara nån gång i månaden. blir så förbannad på mig själv som känner så
Men du! Det är absolut inte att vara en looser. Om ditt mål är att inte ta dem alls så är det ju en seger att du inte tar dem varje dag? Tycker du är stark som vågar ta hjälp så att du kan må lite bättre <3
jo det var precis så jag kände kring en anhörig också o det gjorde kuratorn som hjälpte mig med ansökan också. hon hade aldrig varit med om avslag med den motiveringen förut
nej du har nog rätt i att jag inte är en looser men varje gång jag tar dem kommer den känslan ändå fast alla jag har talat om det för säger att jag ingen looser är