Inlägg från: psyko II |Visa alla inlägg
  • psyko II

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Anonym (erfaren bipolär) skrev 2010-10-14 20:29:17 följande:
    Åh va roligt med weekend i Göteborg!! Skrattande 

Jag tycker om att träna (går på vattengympa, simmar, styrketränar och går på ridskola), har precis tagit tag i träningen mera nu, då jag börjat med viktväktarna. Förut har jag bara ridit en gång per vecka och promenerat. Har ca 10 kilo, jag vill få bort. Fotografera gillar jag (har en Nikon D80), umgås med sambo, vänner och hälsa på släkten. Går gärna på bio och sen bloggar jag, sen 3 år tillbaka. Älskar att resa. Näste tripp blir till Thailand  mars. Vad har du för intressen? förstår att familjen tar mycket tid.
    Ja, det ska bli skönt att komma i från lite :)

Jag har hund så jag går ju lite promenader i allafall, annars beror det på vilket humör jag är på. Har provat det mesta tycker jag och hoppar gärna på om nån har roliga förslag. snowboard med ungarna (ja, gammelkäringa åker också haha) tränade thaiboxning en period för nått år sen, ridit, spelat hockey/fotboll/friidrott mm mm
    Spelat en del biljard. Styrketränat en tag....hmm jag kommer inte i håg allt. Tyvärr tröttnar jag väldigt fort å när jag "kan" det jag provat så hoppar jag på nästa grej.
    Hade en broderingsperiod också, så det e inte bara fart å fläkt. 
    Jag sitter annars mycket hemma, har svårt att umgås med folk förutom i bland (hypomanin)
    Nu hjälper jag xet med renoveringen av huset som vi påbörjade när vi var ett par, antagligen blir vi ett par igen så smånigom stora drag vad jag gör/gjort
  • psyko II
    Anonym (erfaren bipolär) skrev 2010-10-17 22:07:03 följande:
    Kollar på 1.an, utbildningsradion, om bipolära. Väldans vad mycket massmedia om sjukdomen som visas idag Skrattande
    Var det i programmet Inferno?
  • psyko II
    susye skrev 2010-10-19 11:53:09 följande:
    hoppar in här igen efter mitt break men orkar inte läsa bakåt. hoppas ni tycker det är okej? mår för dålit helt enkelt o sover knappt nått. men nu kommer jag kika in o läsa varje dag
    Du läser precis det du vill läsa :)
    tråkigt att höra hur du mår och jag hoppas att det kommer att lätta så smånigom, hel blir man aldrig tyvärr.

Maia: hur gick det med shoppingen??

Kram på er alla som behöver det!
  • psyko II

Hemma igen från gbg turen, har haft det kanonbra, såå skönt att bara komma i väg.
    God mat, biljard hela kvällarna å massa gott att dricka
    är ganska seg nu men skönt att komma hem i allafall.

• psyko II

har ett s k on/off förhållande, han förstår inte direkt utan tycker väl att alla har lite bipolär i sig, han ser/tror inte att det finns direkt psykiska problem om man nu inte drar till med nått riktigt allvarkigt a la gå på stan i lortiga kläder med massa påsar typ om ni förstår hur jag menar. Enligt honom tar man tag i problemen och löser dom punkt slut. Är jag nere så säger han "gå ut och gå" "hitta på nått" och jag har INTE förmågan till att ta mig i kragen och göra nått och det fattar han inte. Mycket det som gör att jag gör slut när jag inte orkar med hans sätt och hans oförmåga att sätta sig in i det. Han har inget intresse av att läsa nått om bipolära eller annat.
    Kan säga att OM det skulle vara han som hade nån sjukdom så skulle jag söka på nätet, höra mig för överallt för att få veta så mycket som möjligt och veta hur Jag kunde hjälpa han.
    Jag har slösat en del med pengar och DET är ett stort problem när han tycker jag är oförsiktig med pengar och inte bryr mig att vara ekonomisk, men jag försöker göra allt för att inte slösa, men på nått konstigt sätt blir det ändå. Har ändå blivit bättre nu för tiden i allafall. Svamligt blev det kanske, men jag vet inte hur jag ska få honom att förstå att jag har en sjukdom när jag knappt förstår det själv heller.

Anonym (hmm) skrev 2010-10-25 18:03:24 följande:
    Jag misstänker att jag är bipolär. Jag undrar om någon här är det och kan skriva vad för problem eller symtom ni har? Jag vet att det kan vara olika men jag undrar ändå. Främst hypomani.
    Tog det lång tid innan ni fick diagnos?
    För mig har det tagit typ 20 år att komma fram till vad som felades.
    problem och symtom kan du läsa lite på www.bipolarna.se
  • psyko II

bla bla bla bla bla och bla bla bla.......
    har så mycket jag skulle kunna skriva, men får inte ner tankarna i ord på tangenterna.
    Fullt med tankar som far omkring, lite kaos i hjärnan kanske!? Vill gärna va aktiv och skriva, men jag läser och följer allt
    kram till er som behöver

• psyko II
    Anonym (erfaren bipolär) skrev 2010-10-27 12:28:15 följande:
    Har plussat idag, har inskrivningssamtal nästa vecka
    Grattis!!
  • psyko II

Firar inte heller halloween, så mycket hysteri runt allt annat på året så det räcker :)
    Yngsta dottern ska på sitt första disco i morgon, det ska bli spännande, mitten grabben fyller  på lördag så då är det kalas, på söndag ska jag hjälpa mamma att flytta så det e full rulle under helgen.

Bipo2/adhd: välkommen

• psyko II
    Anonym (Bippo2/adhd) skrev 2010-10-28 20:53:07 följande:
    Glömde ju tillägga, i helgen blir det glöggdrickande *mums* Jag är glöggoholic och då ska det vara saturnus *s* Jösses vad jag längtat sen i somras då sista flaskan tog slut!
    mmmm glögg, ja det e gott fast jag tvingar mig till att vänta närmare julen, vill inte hinna få julkänslor än för då hinner dom gå över innan julen e här
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2