Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Krätchen skrev 2010-02-20 12:19:29 följande:
    Du är insnöad på att ett visst klädesplagg /färg betyder könsdiskriminering
    du tycker alltså inte att det är diskriminering att pojkar inte får ha klänning?

hur tänker du om kvinnor och byxor? för femtio år sedan så var det ett mansplagg? Är du ok med den iden? Skulle du vara ok med att nån sa till dig att du inte får ha byxor för att du är kvinna?
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Krätchen skrev 2010-02-20 12:22:00 följande:
    När de är 1-2, hur fria ska de va?
    hur de bemöts när de är 1-2 påverkar deras personlighet och utveckling. Vill du skapa fria vuxna så får du starta vid födseln.
  • Lady Dahmer
    NiXxI skrev 2010-02-20 12:22:22 följande:
    Men jag har inte bara en möjlighet i världen som kvinna...vad tråkigt att du fått den uppfostran.Jag kan bli vad jag vill, oavsett mina kläder eller mitt kön.Samma gäller för alla mina tre döttrar.Hur styr du då det genom unisexkläder t.e.x när ditt barn är litet kontra när ditt barn är vuxet och har en egen vilja?Hur lappar du över de förväntningar och krav som då i så fall samhället idkar?
    som kvinna har vi en roll. avviker vi från den så får vi negativa reaktioner från samhället. Samma gäller män. Människor som bryter normen blir inte mottagna vänligt och förståeligt.

om jag ser till att bredda mitt barns möjligheter när hon är mitt i utvecklingen av sin person så breddar jag automatiskt hennes möjligheter som vuxen.
  • Lady Dahmer
    Leijne skrev 2010-02-20 12:25:18 följande:
    Får hon verkligen vara den hon är? När du väljer bort vissa stilar. Jag kommer också välja kläderna till mina barn när dom inte kan göra det själv. Men däremot kommer jag aldrig sätta ett förbud mot de kläder och leksaker de vill ha. NÄR de kan välja själva.För sent säger du. Men du har ju också redan tagit bort det som kunde blivit ett val åt det "tjejiga hållet"
    låter du din ev. son ha klänning och kjol?
  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-20 12:25:21 följande:
    Så du är inte fri då?
    eh nej., jag är, precis som alla vi andra, en produkt av min fostran, kultur och tid. Jag har präglats av de ideal som styr och den bild av hur en kvinna ska vara. Det är ingen slump att jag är mer intresserad av "kvinnliga" sysslor och saker än vad min man är.

Och när jag gör de val som strider mot normen (som att välja bort rakning osv) så bemöts jag av förakt och äckel.
  • Lady Dahmer
    nollåtta skrev 2010-02-20 12:26:13 följande:
    Alla väljer väl bort kläder man inte tycker är lämpliga? Eller har dina barn lack och läder? Äkta päls? Plastmaterial?
    fram för mer lack och läder! Herregud, ungarna ska väl få tillgång till ALLA stilar!
  • Lady Dahmer
    NiXxI skrev 2010-02-20 12:28:07 följande:
    Så då vill du att ditt barn ska mottagas ovänligt och oförstående av samhället genom att bryta normen?Hur breddar du möjlighetrna menar du?
    skulle jag märka att hon blir bemött ovänligt så skulle jag se till att ändra på det. Nu när hon är liten. När hon blir gammal nog att ha en egen vilja så kommer jag också ge henne ansvar att välja ev. förändring själv. (men stötta henne i att hennes val ÄR rätt och att hon ÄR bra) 

men mitt barn bemöts fantastiskt bra av sin omgivning så det finns ingen anledning att oroa mig!
  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-20 12:28:54 följande:
    Ha ha ha ha. Ja det ÄR era mammor som förstört er, tur man växt upp med sin pappa....
    mammor? jag skulle snarare säga att det är min mamma som gjort mig tillräckligt tuff att stå emot normer även när det är svårt.

Däremot min pappa som lärde mig hur kvinnor ska se ut och uppföra sig och samhället i övrigt som dikterat för mig hur en riktig kvinna SKA vara.....
  • Lady Dahmer
    Krätchen skrev 2010-02-20 12:29:46 följande:
    Min gudson älskar hello kitty . Älskar allt som glittrarMin brorson älskade glitter. Jösses vad mycket rosa klädesplagg han fick. Han är normalKlänning ville ingen av dem ha. Borde jag ha tvingat dem?
    man ska inte tvinga nåt barn.
  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-20 12:29:54 följande:
    Fats jag är präglad av min far. Så jag antar att jag är mer manlig då....Jag är TOTALT ointresserad av "kvinnliga" saker.
    du är präglad av hela samhället. såvida inte du och far din växte upp ensamma i skogen.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!