sannapannapådal skrev 2010-02-20 15:57:02 följande:
Det vet du lika bra som jag. Dessa diskussioner är så otroligt korkade. De dyker upp med jämna mellanrum. Är det inte sonen som vill vara Lucia så är det mammor som vill klä ut sina söner i klänningar och krusiduller. Vill dessa mammor att deras söner ska bli mobbade i skolan eller vad håller de på med? Skulle min son komma in till sin klass i rosa kjol och tofsar i håret då skulle det bli tumult alltså... VEM vill utsätta sina barn för det? Jag fattar inte....
Det var inte ett svar på min fråga? Hur är en kvinna? Är jag mindre kvinna än dig för att jag inte har rakat mina ben på fyra månader? Är min man mer kvinna är mig för att han har ansat pungen? Jag förstår inte.
trädis skrev 2010-02-20 15:57:06 följande:
jag tycker det är löjligt att gå in för att göra tvärtemot. jag handlar också kläder som jag tycker är fina till min son. men jag håller mig till killavdelningen och har heller inga problem med det. jag tror heller inte det ligger några konspirationsteorier gällande löneskillnader och liknande bara för att det råkar finnas pojk respektive flickkläder. så bara för att inget skiljer småpojkar och flickor åt, så ska man inte få kalla de pojke/flicka och klä dem efter det? ni får gärna göra hur ni vill, men ge inte folk dåligt samvete som köper en klänning till sin flicka och spindelmannentröja till sin pojke.
Jag skulle inte vilja begränsa mig att köpa kläder på en avdelning, jag gillar mångfald.