• Bippa

Gekås vol 14

har de flytbaddräkter där?

• Bippa

Här är en som ska ha sitt andra barn i Dec. Skulle gärna vilja ha inköpslistor och bilder på babysaker och kläder ni handlat senaste tiden. ska dit i oktober så jag behöver lite insperation.

tack på förhand

• Bippa
    Bippa skrev 2010-09-03 11:29:02 följande:
    Här är en som ska ha sitt andra barn i Dec. Skulle gärna vilja ha inköpslistor och bilder på babysaker och kläder ni handlat senaste tiden. ska dit i oktober så jag behöver lite insperation.

tack på förhand
    frågar igen. nån som har kvar sin inköpslista ?
  • Bippa

undrar om de här sakerna finns och ungefär vad de kostar.

ser gärna bilder.

Bäbisprylar

Nappfalskor (mam) Snutte + första nallen Nappar Pälsfilt Spjälsängslakan Vyssanlulltassar Mobil Skötbordsöverdrag Babbalja Babysitter flaskdiskställ
  • Bippa
    TheLove skrev 2010-09-05 15:33:37 följande:

Nappfalskor (mam) - Det finns!
    Snutte + första nallen - Finns någon snutte som sitter ihop med en nalle men vet inte om vi tänker på samma..
    Nappar - finns
    Pälsfilt - Pälsfilt vet jag inte vad du menar, men det finns tjock jättemysig filt som jag köpt som jag kan ta kort på om du vill?
    Spjälsängslakan - Finns
    Vyssanlulltassar - Finns i rosa i alla fall såg jag
    Mobil - Tror jag såg det, vi köpte det för ett år sen i alla fall..
    Skötbordsöverdrag - Finns
    Babbalja - Finns och det finns även badhjälp, sån "grej man lägger barnet i så man har armarna fria att tvätta bebis med.  
    Babysitter - Finns
    flaskdiskställ - Finns, tror det ingick flaskor i det med!

jag köpte till förra barnet en ställning till badbalja. finns det fortfarande?
    ta gärna kort på filten så jag vet om det är en sådan jag menar.
  • Bippa
    TheLove skrev 2010-09-05 17:41:45 följande:
    Jag vet inte vad de kostar i vanlig butik, därav köpte jag det inte. Ska ju tbx inom en månad så ska kolla upp det innan tänkte jag. 
    Bippa skrev 2010-09-05 16:41:20 följande:
    jag köpte till förra barnet en ställning till badbalja. finns det fortfarande?
    ta gärna kort på filten så jag vet om det är en sådan jag menar.
    Det finns :) har fortfarande inte tagit kort på filten men ska det så fort jag får tid (nattning nu)
    tack på förhand
  • Bippa
    Snuttjulla skrev 2010-09-09 08:27:33 följande:
    Ang. amningsbehåar, så kan jag rekomendera att man innan förlossningen köper deras amningslinner, de är underbara. Då slipper man det där med kupstorleken, och man slipper visa mamma-magen när man ammar. (använder mer mina linnen än amningsbehåarna jag har, till tidigare barn hade jag nåt annat amningslinne och de var inte alls lika bra) Gwkås är dessutom billiga. 59.95 kostade de i april, och jag hoppas på samma pris nu för jag ska snart ner. *hurrar* börjar pirra lite i magen när jag tänker på´t.
    vart i varuhuset ligger mammakläder och sådant?
  • Bippa

har precis kollat igenom inköpslistan nu när vi ska bäbishandla.
     fick en chock då allt ungefär kommer hamna på 9000 kr och då är det kläder till dottern och bäbisen + bäbissaker för bara 6000 kr

oj manen kommer få en chock. tror jag får prioritera bort  lite.

tycker ni det låter dyrt?

Svar på tråden Gekås vol 14