Smultronhjärta skrev 2010-03-30 12:26:27 följande:
Fanns mycket fint "lull-lull" till trädgård t ex cementäpplen som var fina,massa "nya" lampor(eftersom jag är där så ofta så är det alltid roligt när mkt nytt kommit in),massa fint bland damkläderna-jag ville för en gångs skull köpa något där men eftersom projekt beach 2010 gäller så får jag avvakta..Men det fanns många fina tunikor,klänningar och linnen i härliga färger.På barn trotsade jag mina egna principer och köpte ett galonställ att hänga på dagis för de allra lerigaste dagarna-köpte ett knallturkost med Cars på ryggen. Fanns många Abeko också men sonen älskar Bilar och jag slipper se stället eftersom det är förpassat till dagis Underbara "lammfilten" till barn fanns nu inne igen och Mamflaskor i nya färger-ja, sånt gör mig glad Fanns en hel del Shabbygrejer såsom gardiner,dukar,klockor,plåttavlor
Du får inte säga så... jag har ju nyss varit där och får inte åka förrän typ början på maj igen...
Funderar också att trotsa mina prinsiper och skaffa galon till dagis, den nya fina overallen är ju så fin och fräsch turkos - vill inte att den skall bli gråaktig av allt lera som är nu.... har ett fleecefodrat gummiset nu som jag köpte i höstas, svart/lime 8faktiskt fint) men det blir snart för varmt.... Jag har egentligen iget emot galon, men tycker det är snyggare och smidigare med funktionskläder. Men, ibland undrar man... dottern hade en rosa skaljacka på sig i går, och när jag hämtade henne var den hur smutsig av gegga som helst, och man kan ju inte tvätta varje dag, och när man inte gör det så går inte fläckarna helt bort... *suck*