• Pigelinen

Gekås vol 14

Väntarochlängtar skrev 2011-07-09 12:38:47 följande:
    Jag tycker inte att man ska gå på Ikea heller med spädbarn... Infektionrisk, alldeles för många intryck för ett sådant litet barn mm mm. Finns ingen anledning - anser jag!
    nä alla är vi ju olika. Vi har två barn och infektioner kan/ska man inte undvika helt. Sen kan man självklart välja att vara försiktig i mellanåt. Vi undvek folksamlingar samt att stora dottern fick vara hemma från dagis när lillan var nyfödd pga att RS-viruset var extra agresivt iår. Men nu gör vi saker tillsammans hela familjen, men på barnens vilkor. Dvs nu när vi ska ner till GeKås kommer barn och gubbe följa med in och när barnen tröttnar så går han ut med dem. Sen åker vi vidare ner mot Astrid Lindgrensvärld osv.
  • Pigelinen

Jag kollar alltid upp ev ombyggningar innan jag åker och så skriver jag en lista i den ordning som sakerna kommer i varuhuset. De avdelningar som jag inte har med åp min lista besöker jag bara om jag får tid över.

• Pigelinen
    Binan skrev 2011-07-15 08:49:23 följande:
    Lista har ja alltid men i ordning på hur de ligger var smart! De ska ja komma ihåg till nästa tripp :) tack!
    jag är lite listnörd ;) Jag skriver även inköpslista till ICA i ordning efter hur de kommer i butiken ;)

GeKås har ju karta på hemsidan så strax innan jag åker så kollar jag om deet gjort om sen sist ;)
  • Pigelinen
    Mamma 85a skrev 2011-07-17 17:43:08 följande:
    Skrivit i den andra tråden men fick inget svar så jag provar här Vad ligger höstjackorna på i pris? De som är lite billigare? Undrar också vad barnjeans och babyjeans kostar på ett ungefär? Tack på förhand !!
    Ofodrade jackor brukar ligga mellan 149-199kr och fodrade typ 199 och upp...

Jenas finns också i olika prisklasser. Sist köpte jag ett par jeans till dottern för 99kr (stl 92) och de har varit superbra.
  • Pigelinen

kollade i pristråden och där står det att det finns tre olika spjällskydd (finns säkert fler) men min fråga är om något av dem är högre och lite stabilare... vi har ett vanligt till vår dotter och hon trycker ner det och får på så vis ut sina armar o ben, hon är 5 månader...

Sen undrar jag över såndär barndator till vår stora tjej... finns de och vilka märke o pris?

• Pigelinen
    jojojojojo skrev 2011-07-18 15:32:00 följande:
    Någon som har soldräkten med hello kitty?
    Va i Turkiet i veckan och efter två dagar började trycket lossna (va första gången hon hade den på sig) är det någon mer som upplevt att det gör så! Trycket tålde inte solen (dottern va bara i skuggan förutom när vi badade korta stunder)
    Vi har en med HK som är köpt nu i år, har använt den ganska mycket men inte märkt något. Ska passa på att tvätta upp den nu innan vi åker ner igen. Tycker att du ska reklamera den, klart att en soldräkt ska tåla solen, det är ju liksom det som är meningen!!!! Ring el skicka ett brev, ta gärna bild på den och skicka med.
  • Pigelinen
    Bubblan2 skrev 2011-08-01 22:11:15 följande:
    Ursäkta en nyfiken fråga...men har du behov av stödstrumpor i samband med att u är gravid?
    Kolla med din BM, här i mitt landsting (Dalarna) får vi måttbeställda stödstrumpor om vi behöver det...

så generöst, det får man inte i Västra götaland
Svar på tråden Gekås vol 14