Inlägg från: Vill Ha Liten 83 |Visa alla inlägg
  • Vill Ha Liten 83

Gekås vol 14

Jopja skrev 2011-04-24 21:09:14 följande:
    Det finns två olika modeller på parasoller till vagnen.
    En som fästs med ett ovalt "spänne" och en som är för runda. Så kika bara på hur stången på vagnen ser ut där du ska fästa parasollen så blir det nog bra! Glad 99kr kostar det. Finns i olika färger, fanns svart och rosa igår, tror att dom brukar ha rött och grått också!
    Jag minns tyvärr inte vad hjulskydden kostade. Jag har använt mina EN gång. Var så knöligt att få på dom och greja så jag använder mig av en trasmatta i stället. Man måste ju ändå köra in vagnen på sin plats för att sätta på hjulskydden, då är det redan blött och kladdigt överallt!
    Där fick jag ju svar på en av mina frågor jag nyss ställde, såg inte det förens efter jag skrivit...
    Bra tips att jag ska kolla på stången på vagnen så jag inte råkar köpa fel sort. Skulle vara kul om det rosa parasollet finns kvar när jag ska ner (tyvärr inte förens 16 maj). Det tillsammans med en (kanske) rosa skötväska till den svarta vagnen blir nog snyggt till vår lilla tjej i magen  
  • Vill Ha Liten 83
    7småtroll skrev 2011-05-01 11:58:05 följande:
    Dyna vet jag inte, har inte kikat så noga. Det finns dynor till matstol men vet inte exakt hur de ser ut.

Stårbärda av märke Emmaljunga har jag inte sett, de säljer väl inte några Emmaljunga-saker vad jag vet och jag är där ofta. Men det finns kanske ngt annat märke som passar just din vagn. Det fanns för några år sedan ståbrädor som fungerade till olika barnvagnsmärken och så borde det väl vara än idag. Men om Gekås har dessa vet jag inte.
    På tal om dyna... Finns det en matstolsdyna som passar till Ikeas Gulliver barnmatsstol? 

gulliver-barnstol-hog-baby-antikbets__37496_PE129484_S4.jpg

Och isåfall, vad kan en sådan kosta?

Sen undrar jag om det finns gallerfiltar till bebisar? Jag såg en liten 70*90 cm gallerfilt  i en barnaffär för 199 kr, vilket känns lite för dyrt... Skulle gärna vilja veta om det finns och pris isåfall.

I värsta fall så får blivande mormor sy några mindre gallerfiltar av en större hon har hemma... 
  • Vill Ha Liten 83
    AochJsMamma skrev 2011-05-02 12:31:49 följande:
    det fanns gallerfiltar förra året o året innan det iallafall, hoppas det finns nu med för täbnkte köpa en. Då fanns de i två storlekar, en mindre typ den du nämner och sen ganska stor. Billiga var de oxå, typ 49 resp 79 eller om det var snäppet mer..
    Tack för ditt svar!

Då håller jag tummarna att det finns även i år. Jättebra pris var det också
    Låg dem vid baby-produkterna eller på något annat ställe?
  • Vill Ha Liten 83
    HN79 skrev 2011-05-02 14:55:10 följande:
    Vet du vad de kostade då?
    På bloggen har någon skrivit att stora tallriken kostar 20 kr och den lilla och djupa kostar 14 eller 15 kr styck.
    Muggen hade de inte skrivit något pris på. 
  • Vill Ha Liten 83
    Shea 1 skrev 2011-05-05 12:34:53 följande:
    Är det någon som vet om de säljer weber-tillbehör på Gekås? Typ pizzasten och liknande grillgrejer?
    Vet inte om de har weber-tillbehör som pizzasten osv...
    Men de hade med en "jamie oliver" pizzasten i deras blogg för 119 kr den 31 mars. 
  • Vill Ha Liten 83

Jag har frågat förut men inte fått något svar.

Hur är det med matstolsdynor? Finns det över huvud taget till sådana höga barn-matstolar, ex Gulliver-stolen från IKEA? Och isåfall, vilket pris ligger de på?  

• Vill Ha Liten 83
    Skruttunge skrev 2011-05-05 20:27:16 följande:
    Är på jakt efter både matstol och matstolsdynor. Min kusin rekommenderade mig att köpa stolen på IKEA och dynorna på just Gekås. De ska vara mycket snyggare och mjukare, samt täcka en större yta än IKEAs dynor. Pris vet jag dock inte, men jag kan ju tänka mig att det ligger på runt 50-70kr
    Ja, den dynan som finns för 59 kr på IKEA verkar ju så liten. Jag vill att det ska gå upp längs hela ryggstödet så att inte lillan slår i huvudet/nacken i träramen.

Det verkar ju vara bra pris på gekås så om modellen verkar vara bra och fin så blir det att jag köper en sådan.  

• Vill Ha Liten 83
    Kaerleksbarn skrev 2011-05-05 22:37:40 följande:
    Gekås tripp trapp är toppen, köpte den till dottern när hon va 5mån o hon älskade den direkt!
    Dynorna till kostade 59kr i feb förra året i alla fall

Ikea har ju tyvärr bara "bebisstolar" vilket innebär man får köpa ny när det inte är bebis längre..
    tripp trapp kan man ju ha ca 0-8år!
    Om inte jag hade fått köpt en nästan helt ny Gulliverstol för 100 kr av en bekant så hade jag nog köpt gekås "tripp trapp"-stol. Den verkar riktigt bra. Men nu känns det lite onödig, så det blir bara en dyna jag ska köpa till.
  • Vill Ha Liten 83

Någon som vet om det finns bra skötbord på gekås?
    Jag vill inte ha en i typ plast med hjul och balja, utan en vanlig i trä med något hyllplan inunder...

Isåfall, vad kan de kosta?  

Svar på tråden Gekås vol 14