Inlägg från: Vill Ha Liten 83 |Visa alla inlägg
  • Vill Ha Liten 83

Gekås vol 14

smultron87 skrev 2011-05-06 13:13:12 följande:
    köp den dom har på IKEA istället? den är i trä och har en hylla under, SNIGEL heter den tror jag, typ 200 spän max tror jag den kosta, vi har den och är nöjda fortfarande (sonen är 15 månader)
    Ja, 249 kr som den kostar är ju verkligen billigt. Dock så har jag känt mig osäker på den när jag tittat på den i varuhuset för den verkar jullrig och ostabil... Men det kanske bara är deras visningsex som blivit så...

Sen så gillar jag inte kanten vid bebisens fötter, det känns som att det är risk att bebisen slår i där när de blir lite större.

Får gekås skötbädd plats i  SNIGEL-skötbordet? Det känns som att den kanske är för smal? För jag vill inte ha en uppblåsbar skötbädd, utan en som är fast med fasta kanter. 
    Om den passar så kan man ju fixa till skötbordet med färg och tyg som jag sett att en del har gjort här på FL. 
  • Vill Ha Liten 83

Tack så mycket för alla tips och råd angående skötbädd och SNIGEL-skötbordet.

Jag tror minsann att det blir skötbord från IKEA som jag målar om och fixar dit en trådback under. Sen kanske lite tyg på sidorna, ev. såga bort lite av kanten vid fötterna eller sån rörisolering. Och sen skötbädden från gekås

Det blir en mycket billigare lösning än att köpa skötbord för runt 1000-lappen...
    Det ska bli kul att pyssla lite  

• Vill Ha Liten 83
    CoolJen skrev 2011-05-07 22:44:18 följande:
    varför gillar du inte en uppblåsbar? Passar nån annan skötbädd i Sniglar?
    Jag tycker inte den känns så rejäl som jag vill ha. Plus att de uppblåsbara är ännu smalare än skötbordet. Jag vet inte varför, jag har aldrig riktigt gillat sådana uppblåsbara. Nu har jag ju inte provat dem eftersom jag nu väntar mitt första barn, men jag har många brorsbarn som jag bytt på och har alltid haft sådana med fasta kanter och det har känts bra.

Det finns ju en massa inlägg här ovanför där det skrivits om de fasta skötbäddarna på inlägg #10433, #10434 och #10436. Så det känns som att det går att trycka ner skötbädden så sitter den fint. Men jag ska mäta bädden innan jag köper den ifall att.
  • Vill Ha Liten 83

Jag undrar hur länge bloggen kommer ligga nere pga tekniskt fel... Det är ju katastrof att den gör det nu när det snart äntligen är dags för mig att åka dit... Jag erkänner, jag är bara LITE beroende av att läsa bloggen typ några ggr/dag...

• Vill Ha Liten 83

På tal om blöjpåsrefiller, vad är skillnaden på de i rosa förpackning och de i grön/blå förpackning?
    Pris, kvalitet, antal blöjor som får plats osv? I en sådan refill, är det en sån påse eller flera?

Jag hämtade idag ut babyboxen på babyproffsen och då var Angelcare-blöjhinken med. Jag köpte inte de äkta pås-refillerna eftersom jag var för snål så jag hade tänkt att köpa på gekås.

• Vill Ha Liten 83
    MimmiL skrev 2011-05-12 19:26:17 följande:
    Jag har köpt lågprisrefill till angelcare från ett annat ställe, den räckte inte alls länge och var parfymerad (!). Ska kolla på torsdag om det är samma blå-gröna som på gekås. Återkommer!
    Jättesnällt, men jag ska dit nu på måndag redan...

Får jag inget annat tips så kanske jag köper en av varje och sen kan jag kanske be någon bekant köpa med om dom ska dit. Det behövs ju inte förrän tidigast augusti

Har hört om andra som använt hundbajspåsar och sen slängt i blöjhinken. Verkligen billigt, men det kan väl ändå inte dölja bajsdoften...?
  • Vill Ha Liten 83
    stökmamma skrev 2011-05-12 21:52:36 följande:
    jag har alltid haft "bara" en vanlig pedalhink och har aldrig haft några problem med lukt...men däremot hundpåsar i skötvaskan och tycker dom funkat bra 8fast jag är nog inte så känslig heller )
    Jag hämtade ju ut en babybox idag och fick med en sådan Angelcare-blöjhink. Tror du att den stänger in doften med hundpåsar istället för de påsarna som hör till? Just nu är jag väldigt känslig för olika dofter, särskilt bajsblöjor, men det borde ju gå över efter förlossningen då jag inte är lika känslig annars. 
  • Vill Ha Liten 83
    jojojojojo skrev 2011-05-14 07:07:05 följande:
    Va nöjd jag va med gårdagens ullareds tripp!
    Skönt att de hittade snutten!

Dyna till vagnar finns inte, frågade igår och hon stog som ett frågetecken!

Just nu håller de på att bygga om leksaker och barn/bebis avdelningen, så det va MYCKET rörigt igår, mycket av bebis sakerna låg i kundvagnar, de som låg i hyllor saknade pris.. Men jag hittade tillslut det mesta!

Har aldrig köpt så mycket kläder till mig själv, hade väldigt fina kläder just nu (enligt mig)

Lite saker till lillans 1års kalas

Det va någon som frågade om webers pizzasten för ett tag sen, den fanns i 2 olika storlekar, tror den lilla kostade 250:- någonting (men jag kan ha fel)

Köksassistenten som de hade i bloggen häromdagen kostade 899 eller 999:- (vet att det inte va 4siffrigt iallafall)
    Försökte komma ihåg priser på det jag sett att ni frågat om men det försvann när jag kom hem
    Vad roligt med din rapportering så man vet hur det är nu
    Tråkigt att de bygger om vid baby/barn/leksaker då det är den avdelningen som jag tänkt att köpa nästan allt vid. Förhoppningsvis så är det inte lika rörigt när jag ska dit på måndag... 

Om någon annan i denna tråden är där nu i helgen så vore det kul att veta hur bygget vid barn går och ifall de har något extra roligt/fint vid babyavdelningen just nu
  • Vill Ha Liten 83

Nu är det dags för mig att sova för om fem timmar är det dags att gå upp och åka mot Ullared! Hoppas det inte är så rörigt vid babyavdelningen och att jag hittar det som står på min "lilla" lista. Ska bli skoj

• Vill Ha Liten 83

Om ni köper den svarta amningskudden med vita prickar så kolla noga så att det inte är vita mögelfläckar på! Jag fick en otrevlig överaskning när jag kom hem. Som tur är så skickar gekås en ny hem till mig. Det var nog bara ett dåligt exemplar, men kolla noga.

Svar på tråden Gekås vol 14