Inlägg från: Vill Ha Liten 83 |Visa alla inlägg
  • Vill Ha Liten 83

Gekås vol 14

Angående gravid/amningskläder...

Jag såg inga jeans när jag var nere för drygt en vecka sedan. Jag köpte ett par väldigt bekväma 3/4-byxor i mysbyxmaterial för 70 kr. Redan mina favoriter

Gravid/amningstopp med långa ärmar kostade väl också 70kr.
    Det finns/fanns även vanliga amnings/gravid toppar och linnen, påminner lite om H&M´s men var billigare.

Jag köpte även en fin gravidkjol, lite somrig i svart tyg. Det fanns hellånga och sådana lite kortare leggins för 60 eller 70 kr, minns inte exakt. Sen fanns det även ett 2-pack med gravidleggins för 45 kr!! Som var som lite tjockare strumpbyxor i material. Väldigt bekväma
    Amningsbh såg jag inte så många, endast 2 modeller där jag köpte de för 99 kr/st.

Andra saker jag såg var bland annat klänning och flera fina tunikor/blusar. Och hood-tröjor.

Jag letade efter helt vanliga shorts att ha nu till sommaren, liknande modell som H&M har, men det hittade jag ingenting vid mamma-avdelningen... 

• Vill Ha Liten 83
    darknightgirl skrev 2011-05-25 15:31:44 följande:
    var ammningstopparna ok? eller så där tantiga? tycker gravid och ammningskläderna på gkås har varit så tantiga och fula innan.. har dom fått in nya?
    Nja, tantiga vet jag väl inte. Men lite halvtråkiga tycker jag. Typiskt basklädesplagg...
    Men för min del så gör det inget, det blir snabbt höst när jag ska amma så då kan jag ha någon snygg kofta/cardigan över Vet inte om jag sett några riktigt snygga amningslinnen/toppar på någon affär...
  • Vill Ha Liten 83
    marcitron skrev 2011-05-26 20:18:40 följande:
    Usch vad arg jag blev precis, var på gekås för 2 månader sedan och köpte massa bebis saker, bla en amningskudde. Alla grejorna har legat i sina orginalförpackningar fram tills idag. När jag packar upp amningskudden är den FULL med MÖGEL!  BLÄ! Bor i Malmö så att åka och lämna tillbaka den är det ju inte tal om. Vad hade ni gjort i min situation?
    Tråkigt att det är fler som det blivit så för!
    Jag köpte en svart amningskudde med vita prickar som när jag kom hem såg att den hade en massa mögelfläckar på! Så äckligt, inget man vill ha till bebisen...

Jag ringde direkt till kundtjänst på Gekås och förklarade situationen. Eftersom jag har ca 40 mil enkel resa så skulle jag skicka amningskudden till dem. jag fick välja om jag ville ha en ny eller pengarna tillbaka.
    Jag valde att få en ny och den kom igår. Den har inte den minsta antydan till mögel och portot som jag betalade för att skicka kudden (60 kr) förde de över på mitt konto.  

Bra service från Gekås måste jag säga  
  • Vill Ha Liten 83
    marcitron skrev 2011-05-26 20:28:51 följande:
    Tack för ditt svar.
    Det är precis den kudden jag köpte. Inget man vill använda, speciellt inte till en liten bebis! Då ska jag ringa till kundtjänst imorgon och jag hoppas på att få lika bra service som du!
    Ja, ring dem imorgon. Det har säkert varit flera som klagat på det, jag misstänker att det blivit något fel vid en leverans eller liknande. Hoppas du får samma bemötande som jag fick
  • Vill Ha Liten 83
    kalmar brud skrev 2011-09-14 20:16:57 följande:
    på måndag är det dags fr ullared och vi har denna gången fått tag på en ullared stuga för fyra personer... Någpn som vet om man kan låna sängkläder hos dom eller hur gör man??

Finns det frukost på ullared eller är det jag som har drömt det???
    frukostbuffé kan man köpa på harrys (tror jag) mellan 7-10 för typ 55 kr. De hade små lappar på borden i stugorna med info om detta.
  • Vill Ha Liten 83
    ahj skrev 2011-09-14 17:43:44 följande:
    vilka märken på nappar och nappflaskor finns där och vad kostar de?

finns det att köpa flaskor som är mot kolik?  
    Jag köpte sådan nappflaska (mot kolik?) som heter MAM Ultivent, 260 ml.
    Jag betalade 48:95 för den och på apoteket kostar den 63 kr.
    Sen fanns det lite andra billigare nappflaskor, men kollade inte så noga på det för det var inte intressant för mig. 
  • Vill Ha Liten 83
    Bippa skrev 2011-09-15 10:14:02 följande:
    hej alla gekåsälskare.
    jag undrar vad pippi huset, hoppetossa och figurer kostar?
    Du kan gå in på bild-tråden här ovanför i trådstarten. Tyckte det stod att pippihuset kostade 329 kr och figurerna mellan 50-70 kr/förpackning. 
  • Vill Ha Liten 83

Det var någon som efterlyste pris på barndammsugare Electrolux. Jag köpte en röd för 149 (eller 159?) för en vecka sedan. Det fanns en billigare (och fulare enligt mig) variant lite billigare...

Jag frågade efter kundvagnen med mat men den var slut sa dem. Så jag köpte en låda fullproppad med leksaksmat för 99 kr.

• Vill Ha Liten 83

Jag ska dit på mån-tis nästa vecka, hoppas det är lika lugnt då så man orkar shoppa bebis-prylar mm i lugn och ro!

• Vill Ha Liten 83

Presentförpackningen med MAM flaskor kostar 189kr. De stora MAM-flaskorna kostade 48:95kr (tror jag) och de mindre MAM-flaskorna kostade ca 44:95kr.

• Vill Ha Liten 83

Presenttallrikar/muggar/servetter fanns det med prinsessan Sofia jättebilligt. Såg inga doc mcstuffins då. Däremot vid leksakerna hade de den sjungande dockan doc mcstuffins och lammi för 379kr. Kostar ju mellan 499-599kr på andra affärer, ångrar att jag inte köpte den till min dotter...

• Vill Ha Liten 83

Jag köpte den "dyrare" sortens amningskudde för 159kr! Exakt samma kostar mellan 3-400kr i andra affärer, är nöjd!

Svar på tråden Gekås vol 14