• Bambusa

Gekås vol 14

förra året fanns de abeko overaller för 349kr, ett riktigt bra pris, men dottern växta aldrig i sin, och i år va ja rädd att de skulle bli liten, så ja sålde den i vintras.. nån som köpt dam vinterjacka och kan tipsa?
    ja fryser rätt mkt, men rör mig så lite andning vore bra..
    lite blötsnö som faller vore även bra om den tål, ja brukar inte ligga i snön så mkt, men just de som snöar ner på mig (bor utanför gävle, har rätt mkt snö och ofta runt -10 men även plusgrader och blötsnö..

sen är de ju de där med storlekar.. jag har tex en didrikson regnjacka i 44, men annars L, är bred över bröstkorgen även lite lång rygg och långa armar (många jackor är för korta i armarna för mig, är lite apa tror ja..)..
    vill ju inte ha ett tält men heller inte ett korvskinn...

• Bambusa

ja letar sånn toaring till barn med en stege till? finns på babyproffsen tydligen, men vi har ingen i närheten.. nån som sett i Ullared? min syster ska snart dit och kan isf köpa åt mig, min dotter är kort för åldern och börjar lessna på pottan men kommer inte upp på toan själv, och på denna finns handtag med så slipper dom hålla i ringen (ryser)

• Bambusa

nån som har kol på ridbyxor, just thermo/täckbrallor för ridning, i barnstorlek 116-122 är jag ute efter.. min syster ska snart till Ullared och min dotter behöver verkligen varma ridbrallor då hon är väldigt fryssen och de blir snart kallt ju..  vääldigt tacksam för svar!!!

• Bambusa

jag har för mig jag sett sånna eldrivna "mopeder" på Gekås som man kan låna om man behöver sitta och shoppa.. inte så stor korg men.. har för mig boris provkörde en i nått avsnitt av Ullared..

• Bambusa
    MissKaos skrev 2013-09-23 08:50:42 följande:
    Morsan dka med! Om jag körcelmoppen bör köer/folk ivägen etc etc vara lätta forcera.
    ja,precis.. ser ingen info om dom på hemsidan, men vi var där för ett år sen, de va då jag såg dom, vid utgången.. finns säkert tuta/plinga med, så kan du vara extra irreterande  {#emotions_dlg.djavulsk}  isommras när vi cyklade massor på semester va de många som störde sig på min plinga, men folk gick överallt på cykel och gångvägarna, så ja va irreterande å plingade friskt... haha.. hade 4½åringen bakpå som tyckte de va skitkul..
  • Bambusa

hur mkt kostar smurfarna på Gekås, dom som är typ 7cm stora.. svamphus??  vill veta om de är värt å åka för julklappar eller om vi ska vänta till januari..

• Bambusa

vi planerar att åka i februari, hur är läget då, finns de mkt grejjer, och är de fortfarande vintergrejjer då eller börjar vårsaker och kläder komma???

vi kommer bo på motellet och har 63mil enkel resa, förhoppningsvis har ja fått körkort då så vi kan turas om att köra.. ja kommer vara i v26då.. 5åringen ska med och shoppa för sina julklappspengar..

• Bambusa

nån som har koll på när vårgrejjer brukar dyka upp??? tex uteleksaker, trädgårdsgrejjer, vårigare kläder.. påskgrejjer mm....  håller på bestämmer datum för boende och de hänger på när vårsakerna dyker upp...

Svar på tråden Gekås vol 14