• Bambusa

Gekås vol 14

när är de sportlov?? vi har ju bokat motellrum den 9-12e februari, men blev nu orolig över lovet...

• Bambusa
    Emeliiiee skrev 2013-12-15 20:13:00 följande:
    Sportlovet är vecka 8 här, brukar vara rätt mycket folk på ge-kås då.

okej, de är vecka 7 vi åker.. hoppas de är lugnt, kommer vara rätt stor då (gravid) och ha min 5åring med mig... men hon är alltid med, hennes 4besök i Ullared..
  • Bambusa

typiskt att de va sportlov i gbg då, men vi lär åka 7 elelr 8, och de verkar vara fler som har lov v8..  sambon jobbar 6skift och ja åker inte ensam, gravid och med en 5åring när ja nyss fått körkort... dom allra flest brukar vara trevliga inne på Gekås, just för alla förväntar sig trängsel kanske.. ja hatar å handla på stan i trängsel, men i Ullared går de så bra så.. sen ska vi ju sova 3nätter i motellrum med.. kommer vissligen på kvällen på söndagen, men de tar oss 8timmar å åka och ja vågar inte köra på natten, blir så trött då..

• Bambusa
    MissKaos skrev 2013-12-18 15:38:43 följande:

Jag håller med dig! Oftast är det en bra stämning på Gekås. Man blir glad av att åka dit
    Jag har varit där två ggr under min graviditet och folk har varit rätt hänsynstagande. Första gången var i somras då med man och barn runt v20 kanske? Sen var jag med min mamma längre fram, men då var det bara vi. Jag orkade inte hur länge som helst -men eftersom jag kunde köra varvet själv så fick jag ändå med mig varor för 5000!! hem. Och kändes inte som om ngt var onödig. Ffa inte nu när man kunde plocka fram en kul LEGO kalender till sonen, bädda med nya fina filten i spjälisen och har ett jättelager medtvättlappar barnollja etc hemma. Och, vi hade ju köpt på oss juklappar med. Perfekt! Till småfolket finns det hur mkt som helst ju. Så roligt att få handla loss allt man kan tänkas behöva till sin bebis

ja, de brukar vara de, då har vi ändå varit där på hösten mest, när de verkligen är mkt folk..
    ja, jag har skrivit en lista, har mkt kvar sen dottern, men en del behövs de ju.. nu vet vi inte könet på nya bebisen så de va lite tråkigt..
  • Bambusa
    IdaN skrev 2013-12-19 08:47:58 följande:
    Vad tror ni om att ta med barnvagnen in på lördag? dottern är bara 4månader o blir jobbigt med sömnen om man aja bära på henne hela tiden så jag står och velar på om jag ska lämna vagnen hemma eller chansa på att de är lite folk och ta med den.

jag hade vagn med in en gång och aldrig mer, de va bara krångligt.. finns ju bebis säte på kundvagn att låna.. och sen en bra ergonomisk bärsele/sjal så klarar man sig bra.. 
  • Bambusa

ja, de ska vara vid informationen man kan hämta en kundvagn med bebissäte, lika som de finns på dom flesta affärer.. dvs nästan som ett babyskydd, med 5punktssele..

• Bambusa

hur var de nu igen, vet att nån här inne skulle åka gravid och hade foglossning, då prata vi om att hon kanske kunde låna en elskoter eller vad dom heter??  jag va på sjukhuset igår och får inte gå så mkt alls, föreliggande moderkaka.. då funderade ja på en sån, men vet inte om ja kvalificerar mig, de syns ju inte på mig, har lite foglossning med.. hade de inte varit för vi redan bokat så har vi skjutit upp resan bara.. de kanske blir till att avboka i slutändan ändå :S ska på nytt ultra om 3veckor, men den verkar vilja ligga där då den gjort de sen v12 iaf.. v 20 nu..

• Bambusa
    4539 skrev 2013-12-20 22:22:34 följande:
    Bambusa ring och fråga :)

jag mailade och de verkar inte vara några krav på den som ska låna rullstol.. ska på nytt ultra i januari så får vi se vad domen blir då, så bestämmer vi om vi åker eller skjuter upp tills bebis är mer klar att födas..
  • Bambusa
    Hannajo skrev 2013-12-25 15:55:40 följande:

Jag fick låna rullstol när jag hade foglossning, de krävde ingen form av bevis för att jag hade behov av rullstol. Jag tror inte det är några problem. Däremot kunde de inte lova i förväg att de finns inne, de har ju ett begränsat antal och man kan inte boka i förväg.

ja, precis, verkar inte vara några krav.. dom skrev till mig med att dom hade begränsat antal och om de va slut kunde man sätta upp sig på väntelista.. vi bor ju på motellet isf, så då kan ja ju vila där så länge.. men ja hoppas moderkakan hinner flytta sig så ja får gå lite iaf..  kommer vara i v26 så vore ju inte bra om förlossningen drogs igång.. har iaf kollat upp sjukhus mm..
  • Bambusa

nån som har koll på vad babysitter med vibbration kostar? funderar på om ja ska köpa beg elelr i Ullared, de kliar i mig, vill handla till bebisen!! men är de bra pris i Ullared kan ja hålla mig.. haha..

Svar på tråden Gekås vol 14