• Juppepuppe

Gekås vol 14

Pe sp skrev 2010-08-18 09:03:14 följande:
    Hej, undrar om nån vet om det finns mammakläder på Ge-Kås, mycket? billigt? små el stora i storlekarna?
    Hej!

jag köpte aldrig mammakläder, men min absolut bästa amningsbehå kommer därifrån och deras amningslinnen är också helt underbara. Skulle behövt en större storlek dock...
  • Pe sp
    Mia386 skrev 2010-08-18 09:31:14 följande:
    Jag blev riktigt besviken när jag var där sist (ca 1-2 veckor sedan), fanns knappt något alls, och det som fanns var inte snyggt! Och jag personligen gillar inte deras jeans med låg mudd (egentligen ingen mudd alls, utan resår vid fickorna bara), de glider ner över rumpan om man inte har skärp, vilket jag inte kan ha pga magen... :(
    Där i mot tjocktröja med dragkedja, fanns nog nästan bara smal, men den är ganska skön nu när magen är stor :) 
    Okej, tack för info.. Jag är nyligen gravid och lagt på mig lite kg innan jag plussade så är de inget som passar längre o va på HM men hitta inget som passade så, tänkte då på Ge-Kås eftersom jasååå gärna ville köra dit, får se om ja sticker till helgen ändå o kollar.. smaken är ju som baken =)
  • Enensammamma

Mammakläderna är fula som stryk tycker jag

• Mia386
    Pe sp skrev 2010-08-18 09:36:07 följande:
    Okej, tack för info.. Jag är nyligen gravid och lagt på mig lite kg innan jag plussade så är de inget som passar längre o va på HM men hitta inget som passade så, tänkte då på Ge-Kås eftersom jasååå gärna ville köra dit, får se om ja sticker till helgen ändå o kollar.. smaken är ju som baken =)
    passa på att köpa lite mjukiskläder på herravdelningen då, de är billigare än på damavdelningen anser jag, och de passar hela graviditeten...(hoppas jag).. :P
    Och visst, smaken är olika, men det var mycket... tant över det hela tycker jag.. :P 
  • Pe sp

ahh opkej, ja precis man kan ju fynda på herr =) Men vi får se om ja sticker dit, tråkigt att köra ensam bara.. ingen som vill åka med för de har inte pengar :S

• Mia386
    Pe sp skrev 2010-08-18 09:59:01 följande:
    ahh opkej, ja precis man kan ju fynda på herr =) Men vi får se om ja sticker dit, tråkigt att köra ensam bara.. ingen som vill åka med för de har inte pengar :S
    ja det förstår jag, hade inte varit så kul att dra dit och inte kunna shoppa loss.. Kan du inte ta med dig din kille? 
  • Pe sp
    Mia386 skrev 2010-08-18 10:05:43 följande:
    ja det förstår jag, hade inte varit så kul att dra dit och inte kunna shoppa loss.. Kan du inte ta med dig din kille? 
    hehe neeej, han HATAR ge-Kås, fått med honom en gång o han säger aldrig mer.. Blir väl att ja får åka ensam, ja ska egentligen inte ha så mkt utan vill bara dit o kolla läget o se om ja käper lite leksaker till sonen nu när han snart blir 2 år..
  • lovelyangel82

har de mycket vinter ytterkläder i storlekarna 80? och typ regnställ och sådant? tycker de är väldigt dåligt utbud här där jag bor i så små storlekar..

och hur är de i storlekar för ibland kan man komma hem med grejjer som är skit mycke större än vad de står på lapparna.. har fortfarande en kofta i stl 68 som hon nog inte kommer kunna ha på sig förrän 2 års ålder eller något..

ska man satsa på 80 eller gå någon storlek större när de gäller typ regnställ, fleece ställ, overaller och överdrags byxor m.m??

• Blossa

lovelyangel82: mät benen och armarna på ditt barn innan ni åker, och ta sen med dig måttband och mät overallen/tröjan/byxorna så får du med dig rätt hem.
    De har mycket i storlek 80 där. Nästan enda stället med vettiga priser som jag hittat overaller, 2-delat och regnset i strl 80. Så det blev mycket köpt där när sonen var liten

Svar på tråden Gekås vol 14