• Svar på tråden Roliga saker som barn har sagt! Del 5
  • saraemma4

    Min pojk 4 år: det finns ett land där de äter hjälmar! Pappa: nej det har jag aldrig hört talas om. Pojken: men nu har du hört det!

  • NickiLi

    Min dotter när hon va ca 2.
    -Mamma titta pippi!! och pekar glatt på en fågel
    -Mamma titta flera pippar!!!!! Skriker ungen überglatt.
    Då dog jag av skratt!!!!

  • iaseia
    NickiLi skrev 2014-03-27 16:44:29 följande:
    Min dotter när hon va ca 2.
    -Mamma titta pippi!! och pekar glatt på en fågel
    -Mamma titta flera pippar!!!!! Skriker ungen überglatt.
    Då dog jag av skratt!!!!
    Haha, en kompis dotter till mig kunde inte säga r och skulle berätta om en person hon hade sett på tv, och frågade mig om jag visste hon sa då - Du vet han den där knullhåriga. 
    Jag tänkte va 17 pratar hon om....
  • Poison82

    Min fyra åring har nyligen fått åka framlänges i bilen med bältesstol, dessvärre tar han ibland bältet som ska vara över axeln under armen ibland så jag skällde lite på honom:

    "Sådär får du verkligen inte lov att göra. Tänk om mamma krockar, då åker du raka vägen ut genom rutan"

    Sonen suckar och säger med attityd i rösten "men mamma, krocka inte då!"

  • iaseia

    Mina kusiner (5 och 4år) ska snart flytta och då har deras föräldrar sagt att de ska få en kanin.
    Jag säger att jag oockså vill ha kaniner
    Då säger min kusin
    - Men då måste du flytta först.

    Ja de har hon väl i och för sig rätt i, en kanin en etta tillsammans med två hundar känns inte så stabilt. Men lite lustigt, då hon förknippar flytten med att man får en kanin... :)

  • 180823
    Maggiepuh skrev 2010-03-01 14:13:25 följande:

    Sonen 4 år gick ut på toa. När han suttit där ett tag utan att jag hört något om att han var färdig ropade jag till honom om han hade kissat. Inget svar. Ropar till honom om han hade bajsat. Inget svar. Ropar igen till honom och då får jag "Får jag inte fisa själv" till svar. Han satt ca 5 min innan han kom ut igen och sa "Det var skönt att fisa".


    Om jag måste fisa så far jag inte på WC jag pruttar där jag är
  • 180823
    Maggiepuh skrev 2010-03-01 14:13:25 följande:

    Sonen 4 år gick ut på toa. När han suttit där ett tag utan att jag hört något om att han var färdig ropade jag till honom om han hade kissat. Inget svar. Ropar till honom om han hade bajsat. Inget svar. Ropar igen till honom och då får jag "Får jag inte fisa själv" till svar. Han satt ca 5 min innan han kom ut igen och sa "Det var skönt att fisa".


    Om jag måste fisa så far jag inte på WC jag pruttar där jag är
  • 180823
    Maggiepuh skrev 2010-03-01 14:13:25 följande:

    Sonen 4 år gick ut på toa. När han suttit där ett tag utan att jag hört något om att han var färdig ropade jag till honom om han hade kissat. Inget svar. Ropar till honom om han hade bajsat. Inget svar. Ropar igen till honom och då får jag "Får jag inte fisa själv" till svar. Han satt ca 5 min innan han kom ut igen och sa "Det var skönt att fisa".


    Om jag måste fisa så far jag inte på WC jag pruttar där jag är
  • 180823
    Maggiepuh skrev 2010-03-01 14:13:25 följande:

    Sonen 4 år gick ut på toa. När han suttit där ett tag utan att jag hört något om att han var färdig ropade jag till honom om han hade kissat. Inget svar. Ropar till honom om han hade bajsat. Inget svar. Ropar igen till honom och då får jag "Får jag inte fisa själv" till svar. Han satt ca 5 min innan han kom ut igen och sa "Det var skönt att fisa".


    Om jag måste fisa så far jag inte på WC jag pruttar där jag är
  • 180823
    Maggiepuh skrev 2010-03-01 14:13:25 följande:

    Sonen 4 år gick ut på toa. När han suttit där ett tag utan att jag hört något om att han var färdig ropade jag till honom om han hade kissat. Inget svar. Ropar till honom om han hade bajsat. Inget svar. Ropar igen till honom och då får jag "Får jag inte fisa själv" till svar. Han satt ca 5 min innan han kom ut igen och sa "Det var skönt att fisa".


    Om jag måste fisa så far jag inte på WC jag pruttar där jag är
  • BULLET93
    Brunnsbo skrev 2010-03-01 14:20:27 följande:

    Vilken underbar tråd!


    Jag var ute och åkte längdskidor på skön medans barnen åkte skridskor.
    Har precis köpt dom och kan knappt åka.
    Min dotter frågade min man:
    - Men pappa var ska mamma skjuta?
    Snacka om att hon sett mkt skidskytte på OS!
    Brunnsbo skrev 2010-03-01 14:20:27 följande:

    Vilken underbar tråd!


    Jag var ute och åkte längdskidor på skön medans barnen åkte skridskor.
    Har precis köpt dom och kan knappt åka.
    Min dotter frågade min man:
    - Men pappa var ska mamma skjuta?
    Snacka om att hon sett mkt skidskytte på OS!
    Roligt när det i föregående meddelande står till sist det var skönt att fisa, och så skriver du vilken underbar tråd :D kul!!
  • BULLET93
    Maggiepuh skrev 2010-03-04 14:13:05 följande:

    Har precis upptäckt vattkoppor på sonen så jag sa att han skulle vara hemma från dagis imorgon. Han får en sorgsen blick och med tårar i ögonen säger han:

    - Då får jag inte fylla 4 år på dagis, jag kommer att bara vara 3 på dagis.

     

    Fick snällt förklara för honom att när prickarna är borta så ska han få ha sitt kalas på dagis. Det var ju planerat att han skulle ha det imorgon.


    Jaa visst f** vattkoppor är ju inte vita blodkroppar. så jag funderade han är hemma från dagis p.g.a. vattkoppor jag tänker vita blodkroppar och tänke varför är han hemma p.g.a. vita blodkroppar, ja mamma är gravid så de ser på ultraljud bara vita blodkroppar ännu av bebisen i magen, sen for jag till nästa meedelande här och då klickade ja visst f** vattkoppor är ju inte vitablodkroppar utan dendär typ blåsor som barn har.

    Lite blackout där nå det är ju 2 på natten kanske lite trött så jag hängdr inte med rikitgt ber om ursäkt för mitt missförstående
  • BULLET93
    BULLET93 skrev 2020-07-08 01:12:54 följande:

    Jaa visst f** vattkoppor är ju inte vita blodkroppar. så jag funderade han är hemma från dagis p.g.a. vattkoppor jag tänker vita blodkroppar och tänke varför är han hemma p.g.a. vita blodkroppar, ja mamma är gravid så de ser på ultraljud bara vita blodkroppar ännu av bebisen i magen, sen for jag till nästa meedelande här och då klickade ja visst f** vattkoppor är ju inte vitablodkroppar utan dendär typ blåsor som barn har.

    Lite blackout där nå det är ju 2 på natten kanske lite trött så jag hängdr inte med rikitgt ber om ursäkt för mitt missförstående


    Alltså blandade vattkoppor med vita blodkroppar på nå sätt tja....
  • PetraMunchen

    Sitter med dottern i bilen när hon är ca 8 år.

    "Mamma, kan vi inte köpa ett såntdär... hmmm... vad heter det? Bombäpple?"

    Hon menade så klart granatäpple.

  • PetraMunchen

    Sen har vi de lite äldre barnet, 12 år som spelar en del på datorn. Ibland blir det bråk, hörde honom säga... "I dont have a mom, I have 2 transgender dads you dumb ass". 

    Inte vackraste språket....men de sa säkert något elakt om mig som mamma så jag tycker ändå det var roligt sagt. Skrattade så högt så de hörde det och slutade tjafsa i alla fall.

Svar på tråden Roliga saker som barn har sagt! Del 5