Svenska barn ouppfostrade?
I senaste numret av tidningen "Mama" ställdes denna fråga, då bl.a. utländska utländska guideböcker och den äldre delen av den svenska befolkningen tycker det.
I senaste numret av tidningen "Mama" ställdes denna fråga, då bl.a. utländska utländska guideböcker och den äldre delen av den svenska befolkningen tycker det.
Generellt sett, ja (när det gäller äldre barn), och det beror på att man i denna kultur inte lär sig respektera äldre eller sina föräldrar.
Sen måste jag berätta att igår knackade det på dörren.
Det var två av min mans elever som var här med sina mammor och hade köpt hejdå present åt honom
Dom 2 killarna har valt att sluta och byta skola på grund av väldigt stökig klass där många barn beter sig illa.
Men dom ville ändå visa uppskattning för min man och jag såg att dom tyckte väkldigt mycket om honom.
Min man har haft klassen 1 år men det har tydligen varit kaos sen 1-an.
Lite typiskt att det är dessa gulliga barn med trevliga föräldrar som väljer att byta och rötäggen som blir kvar
Vad jag ville med det var väl bara berätta att det faktiskt finns en del väluppfostrade, uppskattande och artiga svenska barn och föräldrar
Jag har snarare mött fler barn av utländsk härkomst som varit oförskämda, inte respekterat regler osv...men jag kan inte dra nån slutsats av det eftersom jag utgår utifrån min syn på vad som är oförskämt. Min son blir ofta upprörd när han ser andra barn som beter sig illa...men han har svårt att se när han själv gör det.:D