Svenska barn ouppfostrade?
I senaste numret av tidningen "Mama" ställdes denna fråga, då bl.a. utländska utländska guideböcker och den äldre delen av den svenska befolkningen tycker det.
I senaste numret av tidningen "Mama" ställdes denna fråga, då bl.a. utländska utländska guideböcker och den äldre delen av den svenska befolkningen tycker det.
Jag tycker att de flesta barn jag träffat är åtminstone inte ouppfostrade, men kanske heller inte alltid "väluppfostrade" om det avser ett gammaldags sätt att se på saken. (Att barn ska vara tysta tills de blir tilltalade tex, vilket för övrigt borde strida mot barnkonventionen)
jag tycker att svenska barn har mer egna åsikter, eller ja de delger dom mer iallafall.. vågar stå upp för vad dom tycker även mot vuxna och uppfostras på ett sätt att inte låta sig bli nertryckt av någon.
Ja, det tycker jag. Anledningen är i mina ögon att de flesta svenska barn tillbringar större delen av dagarna tillsammans med vuxna människor som inte ser som sin uppgift att uppfostra barnen, utan att vara pedagogiska och utbilda dem ...
jag tycker de flesta svenska barn är uppfostrade på ett bra sätt.
ts tycker väl att svenska barn är ouppfostrade?
Jag kan tycka att den fria uppfostran gick väldigt fel. Att guida, visa barnen hur man gör i olika sammanhang behöver barn. När lärare tycker att de får använda sina dagar åt grundfostran istället för undervisning är det fel.
Ja, till viss del. Inte alla, men för stor andel. Gapiga, skrikiga och tar för mycket plats på allt från flygplan, caféer, affärer.... Lata, flata föräldrar som inte sätter gränser, och förväntar sig att förskola/skola ska ta ansvaret, urk.