• Anonym (Gravid)

Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?

Jag har hört att om man är mkt illamående under graviditeten så blir det en flicka.

*Någon mer som har hört det?
    *Kan det stämma?
    *Någon som inte har mått så illa under graviditeten men ändå fått en flicka?
    *När brukar man få göra det första ultraljudet?
    *Någon som har fått veta vilket kön det är hos barnmorskan och stämmde det?

Tack för svar!

• Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?
  • JennyCecilia

Graviditet fram till v.14 mådde pyttelitet illa från v.5 speciellt illa. (Kille)

Graviditet -v.23 kräktes hela vägen dit från v.5 (Tjej) (Hyperemesis)

Graviditet nu är i v. 5 och kräks hela tiden. (Tror att det är en tjej-känsla bara)

Jag har en hink i varje rum. Hånglar så mycket med dom att jag gett dom namn.
    (Berta, Ulla, Desiree och Valentin)

Har troligen hyperemesis igen men väntar och se framöver.

• Bodi

Första gången mådde jag jätte illa och blev t.om inlagd me dropp på sjukhuset det blev en flicka.

Andra gången inget illamående alls mådde jätte bra och det blev också en flicka.

Nu har jag mått illa inte lika mycket som första gången men har väl spytt ca 1 gång om dagen i 3 månader och jag vet inte vad det blir än

• Nennie

Mkt illamående här och en flicka ut :)
    Men jag har en kompis som mått riktigt riktigt riktigt jättedåligt och där kom det ut en pojke :)

• Anonym

Jag har alltid tänkt att det där är bara skrock och att det inte fanns någon sanning i det, men så fick jag en stor överraskning...

Med första barnet mådde jag knappt illa alls, var övertygad om att det var en pojke och ut kom en pojke.

Med andra barnet mådde jag inte illa alls och var fullkomligt övertygad om att det var en pojke till och ut kom en pojke

Och så kom den lilla överraskningen... jag blev gravid med tredje barnet och redan ifrån första dagen var jag fullkomligt övertygad om att det var en flicka, jag tvivlade inte för en sekund. Jag mådde jätteilla ifrån v5 till v13, varje dag hela tiden. Kräktes några gånger men lyckades hålla det under kontroll med akupressurband. Och givetvis föddes en liten flicka... och jag blev omvänd. Självklart finns det någon liten sanning i skrocket eftersom det upstått någonstans ifrån, men man ska ta det med en nypa salt och förstå att alla är olika.

• mama90j

Jag mådde illa ganska länge. Första omgången fram till v. 14 och sen kom illamåendet tillbaka i v. 16-17 men höll inte lika länge.

Jag gjorde ett 3D/4D ultraljud i v. 28 och barnmorskan såg tydligt att det är en liten flicka. 
    Har henne fortfarande i magen och är i v. 30 nu
  • Hugful80
    Anonym skrev 2010-02-22 12:28:31 följande:
    Självklart finns det någon liten sanning i skrocket eftersom det upstått någonstans ifrån
    Nej det finns det inte eftersom det är just skrock.
  • Anonym

hej 

jag mådde mycket sämre under min andra grav som är en flicka än under första vilken var en pojke. ? jag har svullnat upp mer denna gång...  
  • Theannapanna

Jag har kräkts som en gris från vecka 6 till vecka 19 båda mina graviditeter o har både en son o en dotter...

♥ Daniel 080109 ♥ Sofie 100131 ♥
  • Kamikazee

Med 1:a - mådde illa från v 6-7 till v 17. Kräktes varje morgon och ibland på kvällen, hade uppehåll i illamåendet mitt på dagen. Fick en flicka.

Med 2:a - mådde illa från v 6, har spytt som en gris hela dagar igenom, blev diagnostiserad med hyperemesis, har ätit starka illamåendetabletter, gissningsvis tog det mest extrema illamåendet slut runt v 20. Har slutat med tabletterna och klarar dagarna utan att kräkas, men känner av illamåendet varje dag. Är i v 24 nu och vet att det blir en pojke.

Så för mig stämde inte den teorin och jag tror att det bara är en skröna utan sanning.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?