• Anonym (Gravid)

Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?

Jag har hört att om man är mkt illamående under graviditeten så blir det en flicka.

*Någon mer som har hört det?
    *Kan det stämma?
    *Någon som inte har mått så illa under graviditeten men ändå fått en flicka?
    *När brukar man få göra det första ultraljudet?
    *Någon som har fått veta vilket kön det är hos barnmorskan och stämmde det?

Tack för svar!

• Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?
  • Lily01

Första barnet, lite illamående - pojke
    Andra barnet, mycke illamående - flicka

• Makka Pakka

Mådde skit under min graviditet. Gick ner i vikt då jag kunde inte äta pga illamåendet. Inga mediciner hjälpte heller.. Fick en pojke!

Syrran mådde toppen med sitt första - kräkstes inte en enda gång.
    Med andra mådde illa i flera veckor och kräktes 2-3 ggr/dag.
    Både var pojkar!

Jag tror inte att det har nåt samband!

♥♥♥080626♥♥♥
  • Spartacus

tror inte på någon köns-skröna, dom som tror på det verkar vara dom det stämmer på och det är typ 50/50? ta alla skrönor med en jättenypa salt!

första, en dotter och lite illamående.
    andra, en son och mer illamående men överhuvudtaget lite mer av allting...

• Bubbles

Mådde illa 8 månader i sträck och spydde minst 5 ggr om dagen med bägge barnen, en flicka först och sedan en pojke. Tror inte att det stämmer således {#lang_emotions_wink}

• Spartacus
    Anonym skrev 2010-02-22 12:28:31 följande:
    Jag har alltid tänkt att det där är bara skrock och att det inte fanns någon sanning i det, men så fick jag en stor överraskning...Med första barnet mådde jag knappt illa alls, var övertygad om att det var en pojke och ut kom en pojke.Med andra barnet mådde jag inte illa alls och var fullkomligt övertygad om att det var en pojke till och ut kom en pojkeOch så kom den lilla överraskningen... jag blev gravid med tredje barnet och redan ifrån första dagen var jag fullkomligt övertygad om att det var en flicka, jag tvivlade inte för en sekund. Jag mådde jätteilla ifrån v5 till v13, varje dag hela tiden. Kräktes några gånger men lyckades hålla det under kontroll med akupressurband. Och givetvis föddes en liten flicka... och jag blev omvänd. Självklart finns det någon liten sanning i skrocket eftersom det upstått någonstans ifrån, men man ska ta det med en nypa salt och förstå att alla är olika.
    bara för att det stämt 3 gånger så kan det vara en slump!
  • Anonym (C)
    Anonym skrev 2010-02-22 12:28:31 följande:
    Jag har alltid tänkt att det där är bara skrock och att det inte fanns någon sanning i det, men så fick jag en stor överraskning...Med första barnet mådde jag knappt illa alls, var övertygad om att det var en pojke och ut kom en pojke.Med andra barnet mådde jag inte illa alls och var fullkomligt övertygad om att det var en pojke till och ut kom en pojkeOch så kom den lilla överraskningen... jag blev gravid med tredje barnet och redan ifrån första dagen var jag fullkomligt övertygad om att det var en flicka, jag tvivlade inte för en sekund. Jag mådde jätteilla ifrån v5 till v13, varje dag hela tiden. Kräktes några gånger men lyckades hålla det under kontroll med akupressurband. Och givetvis föddes en liten flicka... och jag blev omvänd. Självklart finns det någon liten sanning i skrocket eftersom det upstått någonstans ifrån, men man ska ta det med en nypa salt och förstå att alla är olika.
    Även en blind höna kan finna ett frö. Det gör inte att hönan kan se.
  • Cat71

Under första graviditeten mådde jag rejält illa men det gick över efter v.14.
    Jag kände ända in i märgen att det var en pojke. Min "synska" svägerska spådde en pojke. Jag hade en klassisk "toppig" pojkmage. Enligt BM så indikerade hjärtslagen en pojke.
    Jag var så övertygad att jag, efter att bebisen var ute, bad BM kolla igen när hon meddelade att vi fått en flicka. Det kändes helsnopet för vi var verkligen inte inställda på en flicka.

Med andra mådde jag mycket värre och mycket längre, ända in i v.27-28.
    Jag lät bli att känna efter intuitioner som lurat mig så tidigare.
    Denna gång blev det en pojke.

Jag tror inte på skrock men det är roligt att spekulera ändå!

• Ogift Fru

Jag har mått dåligt de tre första ggr:na och det var flicka, pojke, flicka. Mådde bara illa de 12 första veckorna med fjärde som var en flicka.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Anonym (same)
    Makka Pakka skrev 2010-02-22 14:19:00 följande:
    Mådde skit under min graviditet. Gick ner i vikt då jag kunde inte äta pga illamåendet. Inga mediciner hjälpte heller.. Fick en pojke!
    Hade det likadant, och fick en pojke.
  • Anonym

Mådde vrålilla 1a - kille
    mådde helt ok 2a - kille

vet inte varför det skiljde så

• LillaFlingan

Jag mådde inte illa med 1a barnet = pojke
    Mått JÄTTEILLA denna gången, fram till v26.,. men ibland även fortfarande.. är i v31 nu.. = blir en pojke denna gången med :P

trodde på tjej men könsul-et visade på pojke till 110%..
    just för att man hört detta ang illamåendet o det har stämt på flera av mina kompisar!;)

men itne på mig.. :)

• Spexig

Första UL är ca v17-19.

På min mamma stämde det på pricken, tjej - illamående, kille - inget, tjej igen - illamående igen.

På mig stämde det inte. Med ettan (tjej) mådde jag konstant illa framtill v15 och sen i omgångar i yttreligare en månad. Med tvåan (oxå tjej) mådde jag illa då och då fram till v12 och sen inget (som man "ska").

Tror egentligen att varje graviditet är så unik, så den skillnaden spelar större roll än vilket kön det råkar vara.

• starless

Första barnet, absolut INGET illamående. - Flicka
    Andra barnet, kräktes massvis fram till v 25 (och efter det nån enstaka gång), tappade 7 kilo på kuppen. :/ - Pojke

• nano

Måde rejält illa första veckorna (typ v 16-18) men sen helt ok, även om matlusten var nere på noll sista månaderna. Fick en tös.

En kompis måde illa och var inlagd i flera omgångar för att få dropp (kräktes upp alla hela grav) fick en pojke.

Tror inte ett dugg på den här skrönan

• 4 barnsmamma i New york

Fast endast en skrona ar det inte, visst ar det olika fran person till person och manga som vantar pojkar mar jatteilla och manga med flickor mar hur bra som helst. Men det finns studier gjorda over hela varlden, bla en stor gjord pa Karolinska i Stockholm, som visar att fler mammor som vantar flickor mar mer illa.

Med mina tva pojkar madde jag bara lite illa (kraktes aldrig) och det avtog i vecka 10-11. Med min dotter madde jag otroligt illa och kraktes fram till vecka 26. Sa, jag ar nog en av de kvinnor som reagerar extra pa flickornas estrogen som de utsondrar i vara magar (detta ar anledningen enligt studierna). Konet pa det barn vi vantar nu, far jag reda pa om nagra veckor, men jag "vet" redan nu vad det ar pga av hur jag mar.

• Emissima

Mår rätt illa med den här. I princip inget illamående med min förstfödde-pojke.

Det finns faktiskt studier som gjorts som visar en viss sanning i att illamående=flicka. Men det är ju inga garantier Men kul att gissa

Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?