• Anonym (Gravid)

Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?

Jag har hört att om man är mkt illamående under graviditeten så blir det en flicka.

*Någon mer som har hört det?
    *Kan det stämma?
    *Någon som inte har mått så illa under graviditeten men ändå fått en flicka?
    *När brukar man få göra det första ultraljudet?
    *Någon som har fått veta vilket kön det är hos barnmorskan och stämmde det?

Tack för svar!

• Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?
  • Hugful80
    Anonym (Gravid) skrev 2010-02-22 03:49:17 följande:
    Jag har hört att om man är mkt illamående under graviditeten så blir det en flicka. *Någon mer som har hört det? *Kan det stämma? *Någon som inte har mått så illa under graviditeten men ändå fått en flicka?*När brukar man få göra det första ultraljudet? *Någon som har fått veta vilket kön det är hos barnmorskan och stämmde det?Tack för svar!
    Nej det kan inte stämma. Alla såna där skrönor har ingen betydelse.
    Det är 50% chans att du får en flicka.
  • amasonas

Spytt som en gris HELA gravditeterna (alla tre)

Har tre pojkar!

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • LaLopa

mådde mkt lite illa och då bara de första veckorna sen mådde jag mkt bättre under graviditeten än vad jag gör icke gravid... Enligt min barnmorska beror detta på att jag har en obalans i hormonproduktionen... för mkt progesteron o för lite östrogen... detta vägdes upp pch jämnades ut tydligen under min graviditet där av mädde jag sååå bra... jag fick en liten tjej

• FL Lisa

kräktes dagligen i nästan 4 månader - ut kom en pojke

fick inte veta något om kön på RUL men gjorde senare ett KönsUL där vi fick veta att det var en liten kille i magen.

• HelleGbg

ts, allt det är bara skrock!!! Du ska inte stirra dej blind på skrock och annat.
    Jag mådde skit illa med nr 1, ut kom en pojke.
    Mådde skit illa med nr 2, ut kom en flicka.

Så det är som sagt 50% chans att få pojke eller flicka...återstår att se

• Anonym

Hade konstant illamående till femte månaden, från 7de började det om igen och ut kom en pojke, andra hade jag konstant illamående till 6e och även en pojke där.
    Nu har jag "bara" haft illamående dom första tre månaderna och har en känsla av att det är en flicka, vet dock inget säkert så vi får väl se
    Fick veta att det var en pojke på RUL med första däremot inte med andra eller tredje. Gick inte att se.

Däremot hade min mamma konstant illamående, fick inte beålla något alls från det att hon blev gravid till att min bror kom ut (tror till och med hon kräktes precis innan hon snittades) Däremot med mig hade hon inget illamående alls.

• LinneaEleonora
    Eisa skrev 2010-02-22 06:29:38 följande:
    Jag mådde skitilla och kräktes very much och fick en pojke.
    Jag också.
  • Bellaru

Mådde jätte illa nästan hela graviditetn{#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_yell}..och ut kom en flicka{#lang_emotions_laughing}

• redneck girl

spytt och mått illa över halva tiden med alla åtta.och jag har fyra av varje.så att det skulle gå att räkna ut ett kön pga av det funkar inte.

Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?