Inlägg från: coolchick |Visa alla inlägg
  • coolchick

Vänner i Göteborg 2

Hej allihop!

Tack för att ni frågar hur det har gått!! Idag verkar han piggare, och väldigt hungrig. Han har fått en hel del vätskeersättning och även 1 dl majsvälling. Än så länge har det stannat i magen, så jag hoppas och tror att det kanske vänder idag!

• coolchick

Hej allihop!

Välkomna hit alla nya!

Här sitter jag och har läst ikapp allt som skrivits medans jag varit borta!

Vi satt på Östar i typ 7 timmar i natt, och det resulterade i att vi fick åka hen igen, utan att de ville hjälpa Elliot. De tyckte inte han såg så dålig ut...

Och medans vi satt där i magsjukerummet så blev jag överfallen av baciller, så nu är jag magsjuk och har jättehög feber. Hade så ont i kroppen innan så jag ville bara grina (eller dö...)
    Nu känns det aningen bättre med Ipren i kroppen. Är hungrig som ett as, men det får ju inte vara kvar i magen ändå så det är ingen idé att äta.

Längtar tills vi alla är friska igen så vi kan leka med er!

Kram!

• coolchick
    jojo72im skrev 2010-02-23 15:55:55 följande:
    Usch era stackare! Först Elliot och nu du också Maria! Hemskt med denna magsjuka och ovanpå det feber också! Är Elliot bättre nu då?? Hoppar verkligen resten av familjen klarar sig! Stoooor kram!
    Ja Elliot är mycket bättre idag tack! {#lang_emotions_smile} Han har fått i sig lite vitt bröd bla, och inte spytt nånting.
    Jag har precis druckit lite blåbärssoppa, men nu kör det runt i magen som sjutton...

Men vad jobbigt det är när man är så sjuk och har en pigg bebis att ta hand om... Och inte får jag pussa honom heller.
  • coolchick
    atena100 skrev 2010-02-23 16:04:27 följande:
    Mmmm känns faktiskt ganska lyxigt!!! Det var såå gott...o mätt! Supersushi har väldigt stora bitar.
    Vad olika smak man har, jag gillar inte alls när bitarna är för stora.

Fan blir ju hur sugen som helst nu ju!! Får nog hoppas att magen är ok i helgen, då får det bli sushi
  • coolchick

Tjingeling!

Här börjar vi äntligen bli oss själva igen. Elliot äter och äter, han har väl en del att ta igen nu stackaren

Ser fram emot att komma utanför dörrarna igen, känns som man har varit isolerad i evigheter nu!

Vårfika vid Bertilssons stuga tycker jag låter kanontrevligt. Men nu känns våren ganska avlägsen, när snön återigen vräker ner utanför fönstret...

• coolchick
    minSaile: Vi är heller inga flitiga besökare på akuten som tur är!! Med Tindra har vi bara varit en gång tror jag, då var hon dryga året gammal. Sen har vi klarat oss.
    Hoppas vi klarar oss från allt för många besök framöver också. Man känner ju inget superförtroende för dem direkt.

Man vill ju så gärna lita på sjukvården, men visst är det svårt när man den ena dagen efter den andra läser om små barn som blivit på tok felbehandlade, eller tom dött {#lang_emotions_surprised}
    Då tycker jag f*n man hellre är överbeskyddande (som vi kanske var i det här fallet...)

Lustigt, jag har haft svårare att lämna ifrån mig Elliot än vad jag hade med Tindra. Han har ju ännu inte sovit borta, det börjar dock bli hög tid för det nu!
  • coolchick

Jag tänker lite så här också ang det där med om barnet känner sig ledset och övergivet... Visst, det finns säkert risk för att det blir så. Men! Det är inget som barnet tar skada av, eller kommer minnas längre fram i livet. Det är för stunden.

Tänk på alla gånger man själv blev lämnad med någon som man kanske kände sig lite mindre trygg med. Vi har säkert grinat oss till sömns många ggr allihop efter mamma när vi var små, men det är ju inget man kommer ihåg som något jobbigt i efterhand.

Eller... Tänker jag fel nu...?

Menar absolut inte att ni som har svårt att åka hemifrån har fel!! Men det kanske underlättar att tänka lite som jag gör då?

• coolchick
    jojo72im skrev 2010-02-25 18:31:28 följande:
    Tjejer: Är det ngn här som ska springa ngt löpar-lopp i år? Tänkte vi kunde köra ngn löpträning ihop här på tråden kanske? Mixa nytta med nöje, socialt med hälsosamt....Lite nyttigare än alla dessa smarriga fikor vi går på hela tiden Finns det intresse för det? Jag föredrar att springa i Skatås (när snön är bort) så är det ngn som orkar ta sig hit och vill ha en löparkompis så hojta till
    Önskar att jag vore en löpartjej, för då hade jag gärna hängt på. Men jag verkligen ogillar skarpt att springa, vet inte varför... {#lang_emotions_dreamer}
  • coolchick
    MinSaile: Du ser inte en dag äldre ut än 22 ju Gud vad mysigt med bio, hoppas ni får en störtmysig kväll!!

Åhh... Har hittat en resa till Egypten, i nov iofs men ändå Men låter det inte som ett riktigt bra pris med 15 000 kr för oss fyra, två veckor inkl halvpension (frukost & middag) JAG VILL!!!! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2