Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

coolchick skrev 2010-02-28 11:26:08 följande:
    Sorry girls, jag måste ställa in lekträffen hos mig på tisdag! Hoppas ni alla ser det här.
    ingen fara....hur är det med er idag? Och hur var det igår på shopping och bion...var den bra? Skönt med bara mammadotter dag.

Igår hade jag en tjejmiddag här med anledning av min födelsedag och vi hade jättetrevligt och Elias var med och åt. Sen vid tre på natten så började han spy...i v-rummet, i badrummet, sin säng och han spydde massor i ungefär 5 timmar. Jag vågade inte ta hand om honom pga Maja så sambon fick sköta allt. Nu blev jag så rädd att det var kanske nåt med fläskfilén jag lagade igår men ingen av tjejerna var dåliga idag. Men vi var även på barnkalas igår och det har ju gått en massa magsjukor på hans dagis.
    Det är ju så hemskt när små barn blir så dåliga och dom inte förstår varför.
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 14:08:32 följande:
    minSaile: Vi mår finfint tack. Hur är det med er?? Stackars Elias, mår han bättre? Gårdagen var supermysig! Det var så brutalt gott med sushi igen, jag fullkomligt vräkte i mig bitarna på bara några minuter Filmen var faktiskt jättebra!! Jag började nästan gråta i slutet Är så himla löjlig med vissa grejer haha!! Men jag lyckades hålla tillbaka tårarna. Häftig morsa man hade varit annars som bölar på en barnfilm
    sen jag steg upp halv elva idag så har han bara sovit och sover än...så det blir nog en piggelin här ikväll om han mår bättre.

Oh...jag är jättesugen på sushi...är väldigt sugen på att testa nya stället på Achebergsgatan som även har lite koreansk mat...hmmmm...kanske takeaway lite senare...

Tyckte du filmen skulle kunna passa en 4 åring?
    Nej, du är inte larvig som vill gråta...jag som ALDRIG gråter till nån film grät när vi såg Hatchiko och med mig dom andra mammorna med.
    Tycker man är lite mer känslig efter att ha fått barn...
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 15:27:02 följande:
    Vad heter det nya stället? Jag har aldrig käkat koreanskt men skulle gärna prova!Hmm filmen... Vet inte om den passar en 4-åring. Det var en del mindre barn i salongen. Jag tror egentligen Tindra var i en ganska bra ålder för den. Den var liksom inte barnslig, utan hade en lite "äldre" dialog. Läste nånstans att den tom ämnade sig allra bäst för oss vuxna
    kommer inte ihåg vad den heter...sushi nåt ...återkommer när jag har varit där idag och hämtat mat...

Om du vill testa god koreansk mat...vill du testa Yummy? Kanske andra som gillar asiatiskt också vill det...finns både koreanskt och japanskt där och jag älskar kimchi.

Än vill jag inte ta honom på bio på filmer längre än timme då han har svårt att sitta stilla men man kanske hittar på nätet el köpa den lite längre fram
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 15:58:26 följande:
    Jag vill gärna testa Yummy! Låter spännande. Vad var kimchi nu igen? Du berättade nån gång men jag har glömt...
    kimchi är koreas "national"sallad som består av salladskål, mkt vitlök, chili och andra kryddor som man blandar och så låter man det "jäsa" i en kruka utanför kylen några dagar och sen några dagar i kylen. I korea finns många kimchiställen och man gör såna i jättestora krukor och det finns hur många olika recept som helst. Mkt starkt oc man äter det som tillbehör till mat.
    Jag brukar vara med på den koreanska nyårsfesten och då gör man kimchi i mängder...

http://en.wikipedia.org/wiki/Kimchi

Sen finns tex  bimbap som också är jättepoppis koreansk rätt

http://en.wikipedia.org/wiki/Bibimbap

härligt att ni vill testa yammy...kanske om två veckor?
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 16:36:32 följande:
    Ingen som vill ses på en frukost eller tidigare lunch imorgon?
    jag hade kunnat tänka mig men jag vet inte hur det är med Elias...alltså nu är han pigg och alert och käkar massor och nu för en stund sen sa hans pappa att han slutade spy runt sex på morgonen så det var inte 5 timmar som jag trodde...vad vet jag då jag låg och sov...
    Är det ok då imorgon tidig lunch??
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 17:36:28 följande:
    minSaile: Man ska vara symptomfri i 48 tim. Imorgon har det väl bara gått drygt 24 tim då väl?Då vete sjutton om jag vågar chansa faktiskt... Skit också, jag tänkte inte på det! Hade gärna träffat dig, det var ett tag sedan nu.Jojo: Går du i samma BVC grupp som min syrra kanske? Hon heter Lena och har en liten Isabelle.
    jamen då ses vi en annan dag tycker jag....better to be safe than dumb så att säga ....och jag vill ju inte att vi ska vara orsaken till att ni blir dåliga....
    Säg till när du är sugen Yammy...

jojo..ingen aning om jag har nåt latent...men det har ju varit mkt magsjuka på dagis och sist var lappen om det uppe för 2 veckor sen. Om det ligger latent hos oss så borde ju alla föräldrar på dagis gå och bära på magsjuka fast det tror jag inte.
    Ingen av dom jag träffade igår är dåliga och jag ringde några föräldrar som hade varit på samma kalas som Elias igår under dagen och dom är alla friska.
    Tror att man bara har otur och det är 2 år sen Elias var magsjuk så han har ju ändå haft tur .

Ang sushi...nu har jag varit runt halva stan för sushi....alltså, är det bara supersushi som har öppet på söndagar???
    Men nu har jag fått tag på 15 bitar så jag är någonlunda nöjd
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:15:31 följande:
    Jag är sugen på Yammy typ... nu? Nä men gärna snart, det hade varit trevligt!
    http://www.yammyyammy.se/default.htm

dom har öppet på 2a långgatan 11-15 mån-fre...

vad sägs om denna onsd, nästa månd el onsd 11.30? Jag kollade lite i planeringslistan
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:47:00 följande:
    SHIT vad mycket gott!! Började nästan dreggla här ju Denna onsdagen skulle faktiskt funka för mig. Tidig eller sen lunch i så fall?
    kan vi träffas 11-11.30? Eftersom dom stänger 15 så hinner jag ju inte hämta Elias och sen komma dit...
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:58:17 följande:
    Har du varit där förr? Funkar det att ta med vagn dit? Finns det barnstolar?Kl. 11 funkar absolut för mig. Skönt att vara där tidigt innan den värsta rusningen börjar!
    man tar spårvagnen till järntorget och så är 2a långgatan precis mittemot torget....bageriet är mittemot men vi kan ses på järntorget...finns barnstol.....jättebra...
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 19:58:17 följande:
    Har du varit där förr? Funkar det att ta med vagn dit? Finns det barnstolar?Kl. 11 funkar absolut för mig. Skönt att vara där tidigt innan den värsta rusningen börjar!
    ska bli jätteskoj att träffas samt gå dit...har inte varit där på snart ett år...
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2