Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

Lenis skrev 2010-02-28 20:01:03 följande:
    Oj, vilka sushigalningar vi verkar ha här i denna tråd . Själv är jag inte så mycket för sushi tyvärr.Jag har varit lite off här i veckan för precis när alla hade blivit friska från förkylning så åker sambon på kräksjuka. Uscha. Jag och lillen verkar dock ha klarat oss, hoppas det håller i sig. Vi har isolerat sambon i ett eget rum och han har inte fått varit i närheten av oss och det verkar ha fungerat än så länge i alla fall. Men vad jobbigt det är att bara vara en förälder att ta hand om ett barn. Det är ju sån fart på Alexander nu också så man måste passa på honom hela tiden när han är vaken. Jag beundrar verkligen alla ensamstående föräldarar. Tänk att det gör så stor skillnad när man är två, det hade jag inte riktigt tänkt på innan.
    usch vad jobbigt....hoppas han blir bra snart. Vår son är bättre men vi har ändå gjort så idag att sambon har fått ta hand om sonen och jag har Maja...för säkerhetsskull...så nu har bägge två gått och lagt sig
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-02-28 21:04:56 följande:
    Ska vi ses på Järntorget strax före 11 då? Vid Pressbyrån?
    låter finemang...så slipper jag att stressa till dagis ...så bli så gott och jag ska äta kimchi....är du en äkta korean så lär du gilla det ...
  • minSaile

Ha så kul idag på Glädjebubblan...vi kanske syns en snabbis där då jag måste in och betala för hyran...

• minSaile
    coolchick skrev 2010-03-01 14:06:37 följande:
    Ursäkta mig nu, men förbannade, jävla skit!!! Elliot har börjat spy igen. Blir så himla trött, just när man trodde att han hade återhämtat sig helt. Stackars liten... Han är fortfarande pigg, så jag hoppas, hoppas, hoppas att det går över snabbt denna gången.
    men vad är detta...det är så synd om honom...men du, kan det vara nåt han inte tål? Nåt som gör så att stackars magen reagerar?
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-01 19:44:35 följande:
    Tackar som frågar!Ingen mer spya sedan... typ kl. 13 kanske. Ungefär då. Han är pigg som vanligt och leker, men har inte velat äta något direkt. Men det kan ju också ha med att göra att han blir lite skraj när han spyr...Får väl avvakta och se imorgon, ang vår lunch på ons tänkte jag.
    skönt att det är bättre....kanske så att magen är lite känslig nu se han var sjuk...det var ju ändå en hel vända fram och tillbaka för honom...
    Ja vi har hela dagen imorgon att kolla läget
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-01 20:46:55 följande:
    Hej svejs!Ja det kan ha varit att han åt typ 1 liter sallad igår när vi åt tacos. Där var det både gurka, majs och tomat som han glufsade i sig. Kan ju ha blivit för mycket för lilla magen *slår mig själv i huvudet, dumma mamma*Jag skulle också kunna tänka mig att åka över dagen bara till Ullared. Om du har plats i din bil Doodie så kanske jag kan få knö mig in där också?Annars kanske man kan styra upp en tripp över dagen innan maj.Var och tränade innan, behövde komma ut från de här fyra väggarna nu. Skönt att få släppa allt ansvar hemma och bara rensa hjärnan lite, koppla bort allt annat.
    om jag åker till Ullared så blir det nog också över dagen så jag har plats i bilen..vi har ju en kombi så det finns massor med plats till all shopping .

Skönt att du åkte iväg och tränade...

1 liter sallad...jag tyckte nog att det var strongt av din lille att äta så mkt då inte ens jag kan få Elias att äta sallad. Han äter bara gurka och majs...
    Då är det säkert nåt med salladen...skönt att du kom på att det kan var det
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-01 20:53:54 följande:
    Det var inte en liter, men han åt och åt och åt... Vi skojade ändå om det, J trodde att Elliot hade fått binickemask hahaha!!Konstigt bara att det kom så länge efter. Han åt ju välling som vanligt igår på kvällen, och gröt i morse.Jaja... Jag kan hålla dig sällskap i din bil då minSaile! Kombi låter bra!!Skulle egentligen behöva åka ner snart, det börjar bli dags för regnkläder och sånt nu när det töar. Och vårjackor till både barnen och mig!
    eg så kan det ju vara precis vad som helst...det är ju som när Elias spydde...idag mår han prima och jag har absolut ingen aning var detta kom från i lördags natt.

Kanon med sällskap i bilen...tror när tiden närmar sig i maj så kan man ju gå genom vem som ska med men inte stanna och så ser vi hur många bilar vi eg behöver. Kan dock säga att 5 i en bil+en massa påsar är inte att rekommendera...sist så fick vi sitta med en massa påsar i knäna och det var inte bekvämt alls.

Jag och sambon ska faktiskt dit om nästa lördag då vi ska träffa min bästa väninna och hennes man och deras bebis som är 2 veckor äldre än Maja. Dom bor ju i Malmö och vi har inte fått träffa varandras bebisar så jag kom på den briljanta idén att träffas där. Åker du inte innan så kan jag kolla upp lite saker åt dig...kan ju ringa dig medans jag är där...
  • minSaile
    LillaLoppanT skrev 2010-03-01 21:51:39 följande:
    Magsjukan har nu letat sig fram till vårt hem. Lukas spyr som en gris, men är pigg ocg glad ändå. Fast nu sover han förstås. Håll tummarna att han sover hela natten nu!
    Hur har det gått? Stackars lille kille....

Det går mkt magsjukor nu under feb månad som är den månad flest är sjuka.
    coolchick skrev 2010-03-01 22:13:31 följande:
    minSaile: Nää du har så rätt, det måste ju finna splats för allt man har shoppat också
    absolut..mkt utrymme till alla goa sakerna man inhandlat. Jag brukar alltid ha 4-5 påsar och dom påsarna är ju inte små.

Hur mår Elliot?
    Che82 skrev 2010-03-02 09:30:26 följande:
    Men kan vi inte bestämma då att vi är några som sticker ner till ullared över dagen den helgen`?Vi verkar ju vara ganska många som inte är redo att sova ifrån våra små än så länge. Jag har också bil men hatar att köra så kör helst inte. men kan såklart om det behövs. Så då finns det troligtvis tre som kan köra. Sen är min bil ett jävla åbäcke också.
    Du får gärna åka med mig om du vill...ett skönt sällskap säger man inte nej till ...tre i bilen är toppen för då får man plats med mkt och mer därtill
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-02 10:03:54 följande:
    Ingen mer spya här, än så länge. Ta i trä!!! Han verkar vara som vanligt idag. Låg och var skitnervös i morse efter att han fick morgonvällingen. Minsta lilla ljud fick mig att tro att han skulle spy minSaile: Det verkar ju som han är ok inför morgondagen. Däremot blir jag lite nervös av tanken att åka buss, får fobi att han ska spy på bussen... Men jag kollar hur allt verkar under dagen!Här skiner solen för fullt. Ska gå ut en sväng sen. Måste hämta ett paket, en fleeceoverall till Elliot. Bäst att hämta den innan det är för varmt för den haha.
    Skönt att det verkar vara bra...ge honom mkt vätska under dagen. Är han bra hela dagen och natten så är det säkert ingen fara. Sen ta med en påse, vilket alltid är bra att ha med .

Vad är det för overall?
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2