Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

cool..tråkigt att du inte gillar nya vagnen men det är som jag och skor...jag vet inte om skorna jag köper är bra förräns jag köpt dom och testat hemma...lite dålig jämförelse kanske .

Kollade om vi får skatt tillbaka och yes!!! Vi får igen det vi spenderade/slösade på Ullared och lite till...tjoohej

• minSaile

Jag har faktiskt bara fått restskatt en gång i mitt liv på 700kr och när jag var mammaledig förra gången så fick jag tillbaka hela 350kr...

cool...hur länge ska du vara hemma med v-bidrag?

fru vero...ja det var verkligen en snabb förlossning men det var väl skönt :). Bra att storasyster trivs med att få syskon men jag måste erkänna att jag fakiskt hade glömt ett och annat med bebis. Ibland undrar jag om det verkligen var si och så när Elias var spädis .

Hoppas man får träffa er snart och få gosa lite med en liten liten...

• minSaile

ja det är det...skönt att slippa stressa med sånt ...jag ska ju själv vara hemma till aug-11 och det passar mig fint fint

• minSaile
    Grattis Browniiee till flickan...så himla kul..precis som för mig..en kille och en tjej {#lang_emotions_cheers}
  • minSaile

Vickan...jättekul med bröllop ...

så nu är Maja döpt och det gick jättebra...Maja skötte sig suveränt och var helt cool i kyrkan precis som inget särskilt hände och sög på fingret när prästen höll på med vattnet...

IMG_6903 - Kopia.JPG

IMG_6907 - Kopia.JPG
    IMG_6910 - Kopia.JPG

Majas dop 27 mars 2010

• minSaile

cool..kommer du att hinna till hockeyn med tanke på så mkt det finns att shoppa i Ullared

• minSaile

Trist med bajsmatchen...jag antar att fel lag vann ...kul att shoppa...jag ska till Ullared på torsdag igen...

atena...trist med trist-dagen men så är det ibland...mår ni bättre? Oj, vad jobbar din sambo med...han tycker det är spännande?

ja det var skönt att alla skötte sig i kyrkan...visserligen fick sambon ta ut Elias en gång för han blev lite för stökig ...nu så blir det inga fler dop att anordna förrän om sisådär 20-30 år...

• minSaile
    atena100 skrev 2010-03-28 22:34:56 följande:
    minSJA, sådana dagar finns ibland.. :/ Jodå, återvänder väl sakta men säkert! M mår bättre, bara lite snuvig. O jag har fått massage på min onda nacke o axlar så känns väl liite bättre! Ooo, vill med shoppa..skojjsigt! Men har fortfarande räkning kvar på Ullared, så det får vänta lite till ...:/ 
    Vad skönt och vad skönt med massage . Jo det finns ju inget roligare än att shoppa eller hur . Aha, du har sånt där Ullaredskort?
  • minSaile

kom på helt nyss att jag inte kan imorgon då det är påskpyssel på Elias avd och jag är ju en av föräldrarrepresentanterna och måste vara där...

• minSaile
    atena100 skrev 2010-03-29 21:24:18 följande:
    Såg ut att vara många uppskrivna för fika på Glädjebubblan imorgon...Men är det många som hoppar av nu eller!?!?! Hade tänkt åka dit......... :/
    ja jag kan ju inte pga påskpyssel...
  • minSaile
    Pippisan skrev 2010-03-29 21:47:44 följande:
    Doodie: Vilken öf går du till? Du bor väl i Johannebergstrakterna? Finns det ngn här nära? Jag vet nämligen bara Spira och Kåken...
    pippisan...bor du också i Johanneberg? Jag bor i den övre delen bakom Götaplatsen
  • minSaile
    Pippisan skrev 2010-03-29 22:18:50 följande:
    minSaile: Jag bor nära Eklandagatan, nära Willys, vet du? Brukar du gå till ngn ÖF häromkring?  Doodie: Ja,vart ska du imorgon egentligen? ;)
    Men vad kul...då kan vi ju promenixa om du har lust...jag bor ju på Vidblicksgatan...gatan efter Johannebergskyrkan...
    Jag har gått ibland till Buråskyrkans på tisd förmiddagar och den är väl helt ok. Sen har ju Landalakapellet Torsdax...också öf på förmiddagen fram till tolv nåt....vi kan ju gå dit nästa vecka om du har lust. Gillar du Spira? Jag tycker det är sådär...gick dit rätt ofta när äldsta var bebis...
  • minSaile
    Josephine78 skrev 2010-03-30 08:09:29 följande:
    Här har jag precis blivit människa igen efter en liten släng av magsjuka, usch säger jag bara!!!Ingen annan i familjen har fått ngt än och jag hoppas att det stannar där för det är fasiken inte roligt alls Hoppas ni andra är friska och krya här inne!!
    usch då...hoppas det inte kommer tillbaka till er
    atena100 skrev 2010-03-30 08:35:11 följande:
    doodiehar inte varit på spira. sofiamm, o för en 1åring kostar det......massor!?nån som tänker sig till glädjebubblan idag?
    för 1 år så kostar det 100kr om det inte har gått upp
  • minSaile
    atena100 skrev 2010-03-30 09:02:13 följande:
    Så trist! Men min skrutta är lite småseg, tröttig pga snuva. Så får nog ha en hemma dag till!Kollade upp LekoBuslandet. Synd att det ska vara SÅ dyrt fr 1-år... :((   120:-finns ett i Sisjön, kostade 80:- lite mindre men ändå mkt.... :/
    Vad trist med snuva ...

Jag går alltid till Bushuset på Mölndalsvägen...dels för att det är mkt mindre än Lek- och Bus och det är ett stort rumt och dels för att även sonen tycker där är mysigt.
    Kostar 85 kr/3 timmar
  • minSaile
    Pippisan skrev 2010-03-30 09:29:48 följande:
    Doodie och minSaile: Vi kan väl ta en promenad ngn dag här i krokarna? Eller ses vid Näckrosdammen och gunga lite? + termos med kaffe. Torsdag efter lunch till exempel?  Atena bor du oxå i Johannebergsområdet?  Är det "roligt" för barn under 1 år på Lek&Buslandet? Klara kan ju inte ens krypa... :) Jag kan tänka att lite större barn får ut mer av det, eller? Vad kan man göra för påskpyssel med en 8 månaders som bara äter på allt?!
    ja det tycker jag men efter lunchtid måste sonen hänga på då han slutar 14....annars kan vi ju träffas precis innan lunch istället om det funkar nån dag...

Är du hemma tex måndag så kan jag då sambon är hemma och kan ta sonen...
  • minSaile
    atena100 skrev 2010-03-30 10:05:55 följande:
    Nä, bor inte i Johanneberg. Men går nog rätt så snabbt o lätt o ta sig dit! Bor i Lunden. Ganska nära Lejonet & Björnen, Nya Lundenskolan.MinSLäste 120 på hemsidan. Mm, det vid Maxi, inte Gamlestan!? Prova det i sisjön nån gån g, kankse!?Ja, trist, för hon är ju ändå piggelin..svårt o veta vad man ska göra..hemma eller ute bland folk. Blir imorgon iaf...*hoppas jag*
    Den vid Mölndalsvägen, Ica Maxi, kostar 80kr drop in från 1-11år och 40 från 0-1 år...det är när man vill ha kalas det kostar mellan 110-130kr

Aldrig provat vid sisjön men kanske vi ska testa nån dag??

Bra att hon är piggelin...
  • minSaile
    Doodie1 skrev 2010-03-30 10:08:36 följande:
    Isac är 4:a mån snart 5, så då kanske man vågar ta me även honom?
    alltså såna små kan ju ha kul för att iaktta men det är ju mest för föräldrarna just när dom är under 6 mån om man inte kan sitta själv utan bara ligga och titta. Sen skulle jag nog inte rekommendera att dessa små slickar på alla sakerna som är där.
  • minSaile

Ha en skön dag kära mammor..nu ska jag iväg och käka sushi med några goa mammor och bebisar....pöj pöj som man säger i grannlandet...

• minSaile
    atena100 skrev 2010-03-30 12:17:58 följande:
    Oups! Missa man sushilunchen...  ;=) skulle inte du påskpyssla på dagis, kankse på eftermiddagen!? :=)
    Atena...du skulle sagt till men å andra sidan, lillfisen var väl lite smådassig? Hoppas vi ses imorgon och så får vi ta sushilunchen....kanske nästa vecka??

Stötte på både Joanna och Maria idag på Yammy då dom också skulle luncha där....

...vad tyckte ni tjejer om sushin?? Kanske inte nr 1 men man får ju å andra sidan äta ihjäl sig om man vill
  • minSaile

GRATTIS atena....{#lang_emotions_cheers}....hoppas du har haft en kanondag...själv så har jag fått feber och influensaliknande värkar...jag som nästan aldrig blir sjuk...

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2