Inlägg från: coolchick |Visa alla inlägg
  • coolchick

Vänner i Göteborg 2

Hej svejs!

Ja det kan ha varit att han åt typ 1 liter sallad igår när vi åt tacos. Där var det både gurka, majs och tomat som han glufsade i sig. Kan ju ha blivit för mycket för lilla magen *slår mig själv i huvudet, dumma mamma*

Jag skulle också kunna tänka mig att åka över dagen bara till Ullared. Om du har plats i din bil Doodie så kanske jag kan få knö mig in där också?

Annars kanske man kan styra upp en tripp över dagen innan maj.

Var och tränade innan, behövde komma ut från de här fyra väggarna nu. Skönt att få släppa allt ansvar hemma och bara rensa hjärnan lite, koppla bort allt annat.

• coolchick
    Det var inte en liter, men han åt och åt och åt... Vi skojade ändå om det, J trodde att Elliot hade fått binickemask hahaha!!

Konstigt bara att det kom så länge efter. Han åt ju välling som vanligt igår på kvällen, och gröt i morse.

Jaja...

Jag kan hålla dig sällskap i din bil då minSaile! {#lang_emotions_smile} Kombi låter bra!!
    Skulle egentligen behöva åka ner snart, det börjar bli dags för regnkläder och sånt nu när det töar. Och vårjackor till både barnen och mig!
  • coolchick
    LillaLoppanT skrev 2010-03-01 21:51:39 följande:
    Magsjukan har nu letat sig fram till vårt hem. Lukas spyr som en gris, men är pigg ocg glad ändå. Fast nu sover han förstås. Håll tummarna att han sover hela natten nu!
    Nää bläh!! Stackars killen. Får ni honom nånting, eller kommer allt upp?

Jag tycke rmagsjukan denna vintern verkar vara helt hysterisk. Folk till höger och vänster är ju sjuka. Mina föräldrar ligger däckade nu också.
  • coolchick

Ingen mer spya här, än så länge. Ta i trä!!! Han verkar vara som vanligt idag. Låg och var skitnervös i morse efter att han fick morgonvällingen. Minsta lilla ljud fick mig att tro att han skulle spy

minSaile: Det verkar ju som han är ok inför morgondagen. Däremot blir jag lite nervös av tanken att åka buss, får fobi att han ska spy på bussen... {#lang_emotions_undecided} Men jag kollar hur allt verkar under dagen!

Här skiner solen för fullt. Ska gå ut en sväng sen. Måste hämta ett paket, en fleeceoverall till Elliot. Bäst att hämta den innan det är för varmt för den haha.

• coolchick

Ja men det luriga är ju att man inte direkt märker på honom när han ska spy. Det börjar bara spruta ur munnen på honom. Fy fan, tänk dig det på en buss full med folk...

Det är en overall jag vann på Tradera för evigheter sedan, men vi har ju aldrig kommit iväg för att hämta den. En mjuk sak med hela fötter och vantar att vika över händerna. Kan vara gott att ha den nu innan det blir riktigt vårvarmt.

• coolchick

Här bakas det Herman, den där surdegskakan. Har aldrig haft en Herman förr, så det blir spännande att se vad det blir av det här. Men det låter gott, lite hackade nötter, rivet äpple och hackad choklad.

Var ute och gick en sväng i det sköna vädret. Gud vad det är uppiggande med lite sol, vårkänslorna satte ju fart med en gång {#lang_emotions_sunny}
    Nu vill jag köpa balkongmöbler och sitta ute i solen i lä och dricka kaffe!

minSaile:
    Är fortfarande i valet och kvalet. Elliot har inte spytt nåt mer eller varit kass i magen. Men han äte rå andra sidan knappt nånting heller. Vet inte om han inte har någon matlust eller om han bara är rädd för att spy...

• coolchick

Ja Herman är som ett kedjebrev typ. Man får en liten klutt med smet, och sen har den en process på 10 dgr. Under dessa dagar ska man vid två olika tillfällen tillsätta socker, mjöl och mjölk. Näst sista dagen delas smeten i 5 delar, och man ger bort dessa delar till vänner eller familj.

När man har fått en smet så börjar man på dag 1 på instruktionspappret {#lang_emotions_smile}

Sista dagen har man i resterande ingredienser och sedan bakas Herman till en supersaftig kaka. Personligen ska jag dra ner på kanelen nästa gång och tillsätta mer choklad istället, annars så var den kanongod. Jättesaftig!

• coolchick
    minSaile: Jag vågar inte chansa och ta Elliot på bussen imorgon. Jag skulle verkligen dö om han spydde. Han käkar fortfarande inte som vanligt, så något är ju inte helt hundra.

Hur har du det nästa vecka då? För jag vill hemskt gärna sticka dit så fort som möjligt!!
  • coolchick

Mig spelar det egentligen ingen roll vilken dag, iom att vi tar det så pass tidigt. Ons skulle kanske funka då?

Hjälp alltså, jag har jordens träningsvärk redan idag... Och värre blir det alltid på andra dagen, dvs imorgon. Får väl vara glad om jag tar mig upp ur sängen

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2