• Millys

Är det kvinnans fel att mannen är ett svin?

Med tanke på en persons svar i en annan omröstning så undrar jag om folk tror att kvinnor som har idioter till killar får skylla sig själva?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det kvinnans fel att mannen är ett svin?
  • logg81

Annat...

Känner inte riktigt att någon av alternativen var rätt...

Nej det är inte kvinnans fel... Det är VISSA mäns idotier som ställer till det. VISSA osmarta män...

Jag har träffat på min del av puckon men aldrig att jag skulle hata alla karlar för det. Alla är inte grisar...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • lövet2

Nej, männen beter sig som svin av eget val. Kvinnan stannar också kvar av eget val, vilket klassar henne som antingen en idiot eller en förtryckt mes utan självkänsla.

Vill tillägga att jag nu talar om män som är svin - inte livsfarliga mördare till män.

• idiblon

Nej, inte direkt. Det kan säkert vara så. Däremot är det ju jävligt idiotiskt att para ihop sig med en idiot och då tycker jag att den som gör det är den största idioten.

Eisa loves me.
  • Millys
    lövet2 skrev 2010-02-22 12:01:19 följande:
    Nej, männen beter sig som svin av eget val. Kvinnan stannar också kvar av eget val, vilket klassar henne som antingen en idiot eller en förtryckt mes utan självkänsla.Vill tillägga att jag nu talar om män som är svin - inte livsfarliga mördare till män.
    så mao av dina uttryck att döma så föraktar du kvinnor som har usla män?
  • Lady Dahmer

man får skylla sig själv om man väljer att fortsätta en relation med ett arsle, men nej hon är inte skyldig till hand beteende. Man väljer sina handlingar.

(undantaget kvinnor som är fast i riktigt destruktiva förhållanden typ misshandel. då handlar det ju om så mycket annat, för nu pratar jag bara om vanliga skitstövlar)

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Millys
    idiblon skrev 2010-02-22 12:02:45 följande:
    Nej, inte direkt. Det kan säkert vara så. Däremot är det ju jävligt idiotiskt att para ihop sig med en idiot och då tycker jag att den som gör det är den största idioten.
    Det kanske är den synen som misshandlade kvinnor inför omgivningen känner skam och tycker att det är hennes eget fel om hon blir slagen?

Eller om hon bara var lite snyggare, smalare så skulle hon inte ha blivit bedragen?

Eller om hon inte litat på honom så blint så hade han inte spelat bort alla dessa pengar?

Kvinnan ska bära skuld och skam över männens misstag för hur man än vrider på det så är det hennes eget fel?
  • idiblon
    Millys skrev 2010-02-22 12:09:09 följande:
    Det kanske är den synen som misshandlade kvinnor inför omgivningen känner skam och tycker att det är hennes eget fel om hon blir slagen? Eller om hon bara var lite snyggare, smalare så skulle hon inte ha blivit bedragen? Eller om hon inte litat på honom så blint så hade han inte spelat bort alla dessa pengar? Kvinnan ska bära skuld och skam över männens misstag för hur man än vrider på det så är det hennes eget fel?
    Hon kan helt och hållet ge FAN i att ha en relation med mannen! Punkt.
    Eisa loves me.
  • Lady Dahmer
    Millys skrev 2010-02-22 12:09:09 följande:
    Det kanske är den synen som misshandlade kvinnor inför omgivningen känner skam och tycker att det är hennes eget fel om hon blir slagen?Eller om hon bara var lite snyggare, smalare så skulle hon inte ha blivit bedragen?Eller om hon inte litat på honom så blint så hade han inte spelat bort alla dessa pengar?Kvinnan ska bära skuld och skam över männens misstag för hur man än vrider på det så är det hennes eget fel?
    nej det är inte omgivningen. det är mannen som får henne att känna så och ibland det är hon själv och försvarsmekanismer som gör att hon måste rationaliser det som sker.

men var och en ÄR ansvarg för sg själv. OM jag är tllsammans med ett idiot som bedrar mig och ändå stannar- ja då¨har jag valt det. Inget tvingar mig. Alltså får jag skylla mg själv.
  • Bedan

Jag har varit ihop med min beskärda del av svin, men jag anser inte att det var mitt fel alls! De visade ju en annan fasad först innan de började svina sig, så hur skulle jag kunna veta att de var svin? Min nuvarande är inget svin. Men vem vet, vi har varit ihop i lite mer än 1,5 år, han kanske kommer hem ikväll och deklarerar att jag är en äcklig hora, att hans ex är mycket bättre än jag samt att han träffat nån annan på jobbet. Är det då mitt fel? Knappast!

• Lady Dahmer
    Bedan skrev 2010-02-22 12:13:02 följande:
    Jag har varit ihop med min beskärda del av svin, men jag anser inte att det var mitt fel alls! De visade ju en annan fasad först innan de började svina sig, så hur skulle jag kunna veta att de var svin? Min nuvarande är inget svin. Men vem vet, vi har varit ihop i lite mer än 1,5 år, han kanske kommer hem ikväll och deklarerar att jag är en äcklig hora, att hans ex är mycket bättre än jag samt att han träffat nån annan på jobbet. Är det då mitt fel? Knappast!
    det är ditt fel att du blir illa behandlad om du väljer att stanna efter första gången. <Innan är det ju svårt att veta. (fast i de flesta fall så finns signalerna där från början)
Svar på tråden Är det kvinnans fel att mannen är ett svin?