• Millys

Är det kvinnans fel att mannen är ett svin?

Med tanke på en persons svar i en annan omröstning så undrar jag om folk tror att kvinnor som har idioter till killar får skylla sig själva?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det kvinnans fel att mannen är ett svin?
  • Dorian Ertymexx
    Bedan skrev 2010-02-22 13:22:38 följande:
    Men då kommer jag ändå inte undan mitt personliga ansvar för hur han beter sig eftersom jag borde ha kollat i kristallkulan och upptäckt det för länge sedan.
    Fast det är ju rätt logiskt... män är svin och kvinnor är häxor! ;)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Millys skrev 2010-02-22 13:22:42 följande:
    och jag gör det med flit dessutom...
    FY dig! FYYY dig!!! ;)
  • Bedan
    Dorian Ertymexx skrev 2010-02-22 13:28:10 följande:
    *asgarv* Ouch! God logik vänd helt mot mig! ;) Ibland önskar jag att jag kunde vara mer svinig. Jag kanske skulle vara mer framgångsrik med kvinnor då. Fast jag vill inte vara svinig, så... eh... fan. Ibland är moral verkligen en nackdel. ;/
    Det är väl inget att önska sig, då skulle du ju ändå bara locka till dig fel kvinnor!
  • Jennie med ie

Alltså nej, är mannen ett svin är det inte kvinnans fel. Såklart. Däremot är den kille som påstås vara ett svin inte alltid verkligen ett svin, en kille kan t ex få svinstämpel på sig för att han säger ifrån på skarpen när tjejen i fråga betett sig riktigt illa. Då vill han styra och bestämma och är ett kontrollerande svin o s v..

• Dorian Ertymexx
    Bedan skrev 2010-02-22 13:31:11 följande:
    Det är väl inget att önska sig, då skulle du ju ändå bara locka till dig fel kvinnor!
    Well... yes. Point. Jag antar att jag också inser det. Dessutom skulle jag avsky att behöva vara hård hela tiden för att inte bli ditchad som "mes". Trots allt föredrar jag att vara älskad för den jag är. Naivt, jag vet... ;)
  • Dorian Ertymexx
    Jennie med ie skrev 2010-02-22 13:32:02 följande:
    Alltså nej, är mannen ett svin är det inte kvinnans fel. Såklart. Däremot är den kille som påstås vara ett svin inte alltid verkligen ett svin, en kille kan t ex få svinstämpel på sig för att han säger ifrån på skarpen när tjejen i fråga betett sig riktigt illa. Då vill han styra och bestämma och är ett kontrollerande svin o s v..
    Ja, alltså, vad talar vi egentligen om här? Du har nog en poäng i att vi kanske inte talar om samma saker när vi talar om svin.
  • iii
    idiblon skrev 2010-02-22 12:02:45 följande:
    Nej, inte direkt. Det kan säkert vara så. Däremot är det ju jävligt idiotiskt att para ihop sig med en idiot och då tycker jag att den som gör det är den största idioten.
    Så man är en större idiot om man är naiv, godtrogen och väljer att tro gott om folk än om man behandlar andra som skit? Den ena skadar sig själv, den andra skadar andra. För mig är den sistnämnda alltid den största idioten iallafall.
  • Siphra

Det går ju inte att bortse från att väldigt många män på jorden beter sig svinaktigt. ( Och att det finns undantag)

Men kvinnor kan ju i möjligaste mån undvika att beblanda sig med dem.
    T ex få barn med just dem. Vilket innebär att man inte ska ha sex med dem överhuvudtaget. Fast för många sker det ju iofs inte frivilligt.
    Däremot så bör ju alla ta ansvar för sitt eget liv och beteende.
    Jag tycker inte det är kvinnors ansvar att "uppfostra" sina män.
    Däremot ska man inte acceptera dåligt beteende.
     Fast jag undrar om inte vissa föräldrar, inklusive mammor då, påverkar sina söner att så småningom bli svin. Eftersom män verkar ha nån svinaktighetsgen,som är sanktionerad av samhället och våra lagar, så räcker det inte med att uppfostra pojkar normalt. De måste nog hjärntvättas/ stöttas mer aktivt, för att sen kunna stå emot grupptryck och rådande värderingar.
    Och att vi alla måste protestera direkt redan när småpojkar börjar bete sig som svin. Hur många småkillar under tio år har kallat tjejer för hora? Och hur många tonårskillar har begått sexuella övergrepp utan att ens fatta det själva? För många!
  • Dorian Ertymexx
    Jennie med ie skrev 2010-02-22 13:36:52 följande:
    Nöff nöff
    Jag måste erkänna, litet halvt OT-mässigt, att jag förvånas över att man just talar om "svin". Grisar är ju söta, intelligenta (och, tyvärr, inte minst goda) djur. För mig känns det litet som att kalla ett kräk för "han är en djävla kanin!" Vilket iofs kan ske om han knullar allt och alla, men det var inte det jag syftade på.
Svar på tråden Är det kvinnans fel att mannen är ett svin?