Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Loppa8: Efter behandling med pergo några gånger utan resultat brukar Besima göra spolning. Efter spolning om det funkar bra brukar hon gå över till sprutor i stället.
På mig funkade ingenting eller rättare sagt allt var som det skulle hela tiden men det blev ändå inget barn så vi blev skickade till IVF direkt, ingen titthålsoperation. Men det kunde ju förståss bero på att vi betalade själva eftersom vi redan har ett barn sedan tidigare.
Växjö: Det var ca 2 veckor sedan mannen lämnade test, så hon kanske hör av sig till oss med.
Vet inte om det finns nån speciell gång i det hela. Hon började prata om titthål efter första försöket till spolning. Vid andra försöket var det lite motstånd och det var nog därför titthål blev aktuellt.
Blom: Vet inget om när man betalar och vad man ska betala. Har hört att sprutor istället för Pergotime är dyrt, men IVF vet jag inget om.
Jag kom imte ihåg hur många enheter jag tog men mer än kappan och vid ivf var det massor för då ska man ju bli överstimulerad. Högkostnadskortet täcker ju medicinerna =)
IVF kostade drygt 27000 tror jag för ett försök, vi chansade på det i stället för paket på 3 försök..
//B
Hmmm
Blir lite förvirrad av alla nicknames, skyller på amningen... Jag menade nog Växjö när jag skrev loppa tidigare i tråden =)
Har fått svar på mannens prov idag, och det kan man inte klaga på :)
Så det verkar som om han är OK och att det är mina hormoner som är konstiga.
Ska fortsätta med Pergotime och se om något händer.
Jag har hållt på med Pergotime till och från i ca 2 år tror jag med olika doser. Jag svarar bra på trippel dos och har provat det ca 4 gånger. Det har ju varit ganska långt mellan omgångarna eftersom det är lite av ett lotteri om man får köpa det eller inte.
Just nu finns det inte att köpa på de ställen där jag kollat.