Inlägg från: P Alejandra |Visa alla inlägg
  • P Alejandra

Mammalediga söderort?

Är en 28 årig tjej, och gammal uppsalabo som nu bor i storstan. Har en son på 7 månader och är mammaledig. Vill gärna träffa nya människor eller andra mammor som är "lediga" att umgås med, ta promenader. Blir lite långtråkigt att vara hemma {#lang_emotions_laughing}

intresserad anyone?

• Svar på tråden Mammalediga söderort?
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 09:28:26 följande:
    Var i söderort bor du?
    Skarpnäck{#lang_emotions_smile}Var bor du djälv?
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 15:33:34 följande:
    Hökarängen. Inte så långt bort från Skarpnäck vill säga.Jag har en dotter på 3 år (om 2 veckor) och en dotter på 4 1/2 månad. Är 30 år och försöker med promenader komma i min forna form. Mindre lätt i denna snöyra dock. Jag har en egen tråd som heter "Vi som fick barn runt farsta i höst". Vi fickar iaf en gång i veckan och planen är väl mer promenader när vädret tillåter. Du är välkommen dit. Annars hänger jag även här med dig . Vill gärna ha fler ursäkter att koma ur huset.
    Åh va trevligt. Det spelar ingen roll för mig, absolut jag kan komma till din tråd jag me {#lang_emotions_smile}
    Flyttade hit för några veckor sedan och känner inga andra mammor här i sthlm. Därför sökte jag mig hit för att lära känna nya människor. Försöker också med promenader men det lockar inte så mycket när man är själv, roligare om man e fler som promenerar så man kan snacka lite skit på vägen {#lang_emotions_wink} Vill mer än gärna komma i mina jeans igen.
    Sen har vädret inte varit den bästa heller. Vore kul å haka på er när ni ses nästa gång. Åker tex mycket till farsta centrum och glider runt, då det är smidigt och lätt att ta sig dit. En direkt buss på ca 15 min, sipper man åka hela vägen till stan.
    Vart brukar ni hålla hus när ni ses?
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 17:36:49 följande:
    Vi har som många mammor i farsta hamnat på fiket högst upp vid jack & jones. Där vet man att man får med alla barnvagnar och det känns som att det är ok att sitta ett tag. Enda negativa är väl att det är så långt till toan. Bebbarna har ju en fömåga att skita lite titt som tätt.Sen har vi varit på barnvagnsbio ett par ggr. Funderar på att gå på den i sickla imorgon. De visar "Valentines day" kl 11 och jag är en sucker för chikfliks. Tyvärr vet jag inte om någon annan kan och min man fyller 40 imorgon så vi får se.Samma här. Jeansen är ett måste. Har säkert 15 par som ligger i garderoben och ropar på mig. Tänker inte köpa nya! Så det blir mycke tights just nu.
    ja tack gode gud för tihts och leggings. Det e det enda jag går runt med nuförtiden =) Läntar till jag kan få å mig mina gamla byxor, men känns så lång bort. Därför vill jag komm igång å promenere så snart vädret blivit bättre.
    Jag sparar länken =)
    Kul med bio. Jag har inte varit på bio sedan a läänge sen, måste varit under tiden jag va gravid. Jag me e en ucke för tjejfilme, min sambo låter mig sällan hyra den typer avf filmer haha. Valentines day verkar super ju ;)

Ja fiket där uppe, var är ui helgen och provde deras underbara choklad napoleon bakelsen, eller vad den heter...{#lang_emotions_undecided}
     Livsfarligt gott!!!
    jag hakar på nästa gång {#lang_emotions_laughing}
  • P Alejandra
    gu va snabbt jag skrev, blev en del stavfel haha
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 23:10:22 följande:
    Mmm...bakelser, choklad....varför ska det vara så förbaskat gott. Jag är helt klart sockerberoende, vilket inte hjälper i kampen mot den lilla badring runt midjan jag går runt med. Hänger snyggt över byxkanten.Fika i Farsta på torsdag verkar det bli. Häng på!
    jag vet, dom där vecken runt magen önskar jag inte fanns. Men Det verkar vara en Mission Impossible att få bort den också..
    Imorgon börjar min mer hälsosamma liv..hm får se hur det går., no carbs och så ska jag se till å köpa det där förbannade träningskortet på friskis =)
    Denna gång har jag fått med mig min sambo på dieten också så att han inte sitter hemma och frestar mig med massa goda saker. Jag är en svag människa när det kommer till sötsaker av alla former {#lang_emotions_wink}

Jag följer mer än gärna med på torsdag, kul!
    {#lang_emotions_laughing}
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-24 13:03:09 följande:
    Har ju glömt att fråga. Vad heter din lillskrutt? Min stora heter Elvira och den lilla Lovisa.Ja här försöker vi båda två stå emot frestelserna men det går mindre bra då båda har extremt dålig karaktär när det kommer till sötsaker. Att det dessutom ska hållas kalas både denna helg och nästa med tårta osv gör inte saken bättre.Nu låter det som att vi är riktiga fetton...haha...men så är det dock inte. Det är de där irriterande lööövhandels vi har mest problem med.
    haha the famous LÖve handels =) ja du, längtar till den dan dem försvinner.
    a men vem kan inte motstå en nybakad bulle haha.
    Nä men nu e det nya tag som gäller. Ska försöka göra mitt bästa, I en månad alla fall =)

Min lilla prins heter Sebastian.
    Vilka fina namn du har på dina =)
    Jag hoppas jag får en flicka nästa gång, då ska hon heta Felicia, haha redan bestämt och klart..sen gäller det att få en flicka också. Sannolikheten är ganska liten, alla i min sambos släckt e killar typ.
    Kom hem från BVCs mammagrupp för en stund sen. Super kul! Bara massa trevliga mammor.
    nä men ser fram emot imorgon. Vad är planen?
  • P Alejandra
    metste skrev 2010-02-25 11:24:19 följande:
    Hej! Jag bor i Bagarmossen har två söner en på 2,5 och en på 9 månader. Är också från Uppsala ursprungligen, är 29 år. Går gärna på promenader o fikar.
    Nä men hejsan!
    Va kul med en gammal uppsalabo.
    Bagarmossen, då bor vi jätte nära, jag bor i skarpnäck =)

Vi var några stycken som träffades idag, JÄTTE trevligt.
    Träffas gärna och går promenader o fikar =)
  • P Alejandra
    metste skrev 2010-02-25 23:16:53 följande:
    Nä det är inte alls långt! Var i Uppsala är du från? Ja en promenad o fika skulle va trevligt!
    hm..I uppsala har jag bott lite överallt haha
    längst var väl i Nyby Gård trivdes jätte bra. 
    Sedan bodde jag inne i stan, på storgatan. Men senast var det gränby jag bodde..trivdes väl sisådär..men fick inte tag på en lägenhet någon annanstans.
    Flyttade hit för några veckor sedan. Har bott här tidigare men bodde då i Sumpan (sundbyberg) under ett år precis då jag fick jobb.
    Men när jag blev gravid så ville jag vara nära familj och vänner. Har  ju jobbet här i sthlm så att flytta tillbaks var det ju inge snack om. Så nu e vi här.
    Var i uppsala bodde du?

Vore kul å ses någondag. Så att man kan ses Face to face {#lang_emotions_smile}
    Har du varit på någon öppen förskola?
  • P Alejandra
    metste skrev 2010-02-26 23:04:46 följande:
    Jag växte upp i ett villaområde som heter Berthåga ligger typ vid Flogsta. Ja det skulle va kul att ses nån dag, denna vecka är lite svår för sambon har sportlov (han är lärare) och vi har tvååringen hemma så vi försöker hitta på lite saker hela familjen. Jag har inte varit på Öpnna ännu håller mig lite borta därifrån nu har lite fobi för kräksjukan och min älsta son släpar ändå hem en massa sjukdomar men snart ska jag börja gå. När jag var mammaledig med min älsta så var jag på öppna förskolan här i Bagarmossen men den har flyttat till Kärrtorp nu och blivit större så dit hade jag tänkt ta mig nån dag, de brukar hitta på endel kul saker, vi kanske kan ta oss dit tillsammans nån gång.
    absolut. Går gärna förbi där någon gång. Har aldrig varit där. Den i kärrtort allstå, Fyren heter den väl.
    Åh berthåga, det området känner jag till. Vi känner kanske några av samma människor?
    Jag gick i högstadiet i stengahen och hade kompisar som bodde i Berthåga. Känner du en tjej som hetter Patty Horna? Lisa Idikowska? De är iofs ett år äldre än dig, men Patricia ska vara 29 :/ tror jag.
    Det var ett tag sen men som sagt, de var dem som bodde där och vi hade en hel del fester där =)
Svar på tråden Mammalediga söderort?