Inlägg från: P Alejandra |Visa alla inlägg
  • P Alejandra

Mammalediga söderort?

fy va med stavfel. Hoppas du kan läsa endå
    =)

• P Alejandra
    metste skrev 2010-02-27 13:46:50 följande:
    Tyckte väl att jag kände igen dig, jag gick också i Stenhagen :) Jag bodde typ granne med Lisa, och Patricia och jag var typ bästisar från vi var två år till högstadiet då vi började glida isär, men umgicks lite då med. Har lite kontakt med henne fortfarande, hon bor här i stockholm.

haha är det sant.
    Vilket sammanträffande. It's a small world. 
    Då måste vi ta å ses,
    snart =)

• P Alejandra

nu blir jag nyfiken på vem du e...
    jag gick endast 7an där.,samma klass som laleh, Kommer du ihåg henne?
    Gick du samma klass med Patty? Anna Nilsson?

• P Alejandra

Sjukt att stöta på varann här då =)
    Jag tror, bara tror jag vet vem du är, har en bild i huve men är inte 100%
    Paz heter jag =)
    haha stenhagen, det var bra tider det!

vore kul å ses någon dag.

• P Alejandra

Jo högstadiet är/var en speciel tid, faktiskt så var det den bästa för mig, jag trivdes superbra där och när vi flyttade var jag sååå arg på min mamma haha, flyttade tillbaks till "landet"
    Börje heter det, typ en mil utanför Uppsala så landet kanske det inte är men,  
    eller jo lite kanske haha..grusväg och kossor i massor. 
    Började tunaberg skolan då som ligger där vid svartbäcken, förbi fyrishov. Men trivdes där också  =) men hänger fortfarande med Laleh =) och har kontakt med andra från den tiden.

Självklart är man inte den person man var i högstadiet. jag är dock fortfarande mörkhårig =) 
    nu e man ju mamma och så mycket har ändrats. Man har varit med om en hel del och växt som person. Nu vill jag bara skaffa fler barn =)

Låter som en bra idé! Promenad och fika, super!
    veckan därpå kan jag alla dagar förrutom onsdagen
    och tors kan jag endast efter lunch.
    Annars är det fritt fram för dig å välja den dag som passar dig. Jag e flexibel =)

• P Alejandra

ja men visst, världen är Verkligen liten! Att man kan stöta på människor man gått i samma skola med här? och du med någon du var granne med på BB. Häftigt!
    =)

• P Alejandra
    metste skrev 2010-02-28 23:47:35 följande:
    Hur tidigt är ni vakna? Jag brukar lämna Teodor på förskolan runt 9 sen är jag ledig under hela dagen tills kl 15 då jag måste hämta honom. För mig passar alla dagar, men måndag kanske? Vilken tid är bra för er? Är halv tio för tidigt?

Hej Metste,
    Jag kan absolut nästa måndag. Sebastian brukar dock äta gröt runt nio-halv tio så efter kl 10 funkar för mig =) .

• P Alejandra
    metste skrev 2010-03-02 22:00:08 följande:
    Va bra men då tar vi på måndag då. Frågan är bara när och var? Jonatan brukar äta runt 12 så om man ska mötas innan eller efter lunchen, möts vi innan så kan vi gå en promenad först sen ge barnen mat, eller så möts man efter lunch kanske vid halv ett eller nåt vad tycker ni? Finns faktiskt ett ganska mysigt café i Skarpnäck som vi brukade gå till i mammagruppen när jag var mammaledig med sonen där kanske vi kan fika/
    Låter som en toppen ide.
    Fika här i skarpnäck! {#lang_emotions_smile}
    ja för mig spelar det ingen roll, passar efter och innan.
    Men ska vi säga efter då, lättare att ba ge dom mat så att de är mätta och belåtna sen så kan vi ses och tat "lugnt" haha
    vi kan alltid gå en promenad efter lunch? 
     men som sagt, spelar inge roll för mig {#lang_emotions_smile}
  • P Alejandra

halv ett blir jättebra!
    Var ligger det där cafet då, så kan vi ses där så får vi se vad vi gör då?

• P Alejandra

ok, toppen. Ses utanför Coop 12.30 på måndag {#lang_emotions_smile}
    fan va ca nice.

• P Alejandra

Hallå brudar, hur mår ni?!
    {#lang_emotions_laughing}
    Med oss är det super. Har haft sånna vårkänslor dem senaste dagarna.Vilket väder =) Love it.
    Hur har ni haft det?
    Kanske kan planera in en träff till nästa vecka??
    {#lang_emotions_sunny}

Mette, tack för senast =)

• P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-03-11 15:25:47 följande:
    Hej! Ja visst är det härligt väder. Promenerade till farsta idag och fikade med Nettiz från andra tråden. Gick sen och strosade lite i affärer innan jag gick hem. Imorgon är det 5 månaders koll på BVC. Sammtidigt ska Elvira på 3 års koll. Smidigt att ta dem tillsammans. Klart det får bli något nästa vecka.
    hejsan Flisan,
    Ja jag hoppas att våren är här för å stanna. Jag menar om man bortser från snön så skulle man ju nästan kunna tro att det var vår ute {#lang_emotions_cool}
    Härligt med prommis till farsta. Gillar det centrumet mer och mer haha
    farligt, då jag ibland när man har lite tråkigt ser mig själv sittandes på bussen på väg dit {#lang_emotions_surprised} inte bra för plånboken.
    Idag hade vi 8 mån kontroll, gud så min lilla prins växer.  11,135 kilo och 76cm lång.
    Stora killen.
    Smidigt att ni kunde få tid åt båda samma dag
    Vi får planera in nått till nästa vecka tycker jag.
  • P Alejandra
    Ewwe85 skrev 2010-03-13 17:15:36 följande:
    Hej Alejandra! Jag heter Evelina och jag är 24 år och har en dotter på snart två månader. Känner liksom du att de är ganska ensamt när man är hemma och är mammaledig. Känner igen här i storstaden. Skulle vara jätte kul att lära känna andra mammor så har du lust hör av dig. Trevlig helg /Evelina    
    Hej Evelina! {#lang_emotions_laughing} Välkommen hit!
    Var i söderort bor du?
    Själv bor vi i Skarpnäck. Min "lilla" bebbe fyller 8 månader imorn, tiden går så fort.
    Är du ursprungligen från sthlm?
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-03-17 19:26:53 följande:
    Det tycker jag absolut! Kan nog de flesta dagar utom denna fredag och nästa fredag.
    Ja men ska vi säga tisdag? Det skulle funka för mig :)

Någon annan än Flisan och jag som vill haka?

Mette???
    Mamma till världens bästa Sebastian www.storiesofpazlife.blogspot.com/
  • P Alejandra

hej brudar!
    Ja härhemma har det också varit mycket sjukdommar.
    Först var mini sjuk i en vecka, värdens förkylning åkte han på med 40,1 graders feber stackarn. Sen var det min tur..och nu är det min sambos tur.
    INTE KUL!

Hur har ni haft det?

Välkommen MammaT{#lang_emotions_cool}

Mamma till världens bästa Sebastian www.storiesofpazlife.blogspot.com/
Svar på tråden Mammalediga söderort?