• P Alejandra

Mammalediga söderort?

Är en 28 årig tjej, och gammal uppsalabo som nu bor i storstan. Har en son på 7 månader och är mammaledig. Vill gärna träffa nya människor eller andra mammor som är "lediga" att umgås med, ta promenader. Blir lite långtråkigt att vara hemma {#lang_emotions_laughing}

intresserad anyone?

• Svar på tråden Mammalediga söderort?
  • metste

Tyckte väl att jag kände igen dig, jag gick också i Stenhagen :) Jag bodde typ granne med Lisa, och Patricia och jag var typ bästisar från vi var två år till högstadiet då vi började glida isär, men umgicks lite då med. Har lite kontakt med henne fortfarande, hon bor här i stockholm.

• P Alejandra
    metste skrev 2010-02-27 13:46:50 följande:
    Tyckte väl att jag kände igen dig, jag gick också i Stenhagen :) Jag bodde typ granne med Lisa, och Patricia och jag var typ bästisar från vi var två år till högstadiet då vi började glida isär, men umgicks lite då med. Har lite kontakt med henne fortfarande, hon bor här i stockholm.

haha är det sant.
    Vilket sammanträffande. It's a small world. 
    Då måste vi ta å ses,
    snart =)

• P Alejandra

nu blir jag nyfiken på vem du e...
    jag gick endast 7an där.,samma klass som laleh, Kommer du ihåg henne?
    Gick du samma klass med Patty? Anna Nilsson?

• metste

Japp vi gick i samma klass :) Laleh kommer jag i håg. Ja vad kan jag skriva om mig själv från den tiden, var blond och ganska tyst o blyg. Men vad heter du föresten :) Mette heter jag men det kanske jag redan sagt :)

• P Alejandra

Sjukt att stöta på varann här då =)
    Jag tror, bara tror jag vet vem du är, har en bild i huve men är inte 100%
    Paz heter jag =)
    haha stenhagen, det var bra tider det!

vore kul å ses någon dag.

• metste

Ja Stenhagen.....vad kan man säga om den tiden :) Jag tycker det var en ganska jobbig tid, trivdes inte så bra där, men sen är ju den åldern en jobbig ålder också. Mycket har hänt sen den tiden och jag är inte lika blond och blyg längre......två barn och radhus haha....ja vi får hitta en tid som passar! Denna vecka är jag lite upptagen men veckan därpå kan jag nog alla dagar. Promenad och sen kan vi kanske fika.

• P Alejandra

Jo högstadiet är/var en speciel tid, faktiskt så var det den bästa för mig, jag trivdes superbra där och när vi flyttade var jag sååå arg på min mamma haha, flyttade tillbaks till "landet"
    Börje heter det, typ en mil utanför Uppsala så landet kanske det inte är men,  
    eller jo lite kanske haha..grusväg och kossor i massor. 
    Började tunaberg skolan då som ligger där vid svartbäcken, förbi fyrishov. Men trivdes där också  =) men hänger fortfarande med Laleh =) och har kontakt med andra från den tiden.

Självklart är man inte den person man var i högstadiet. jag är dock fortfarande mörkhårig =) 
    nu e man ju mamma och så mycket har ändrats. Man har varit med om en hel del och växt som person. Nu vill jag bara skaffa fler barn =)

Låter som en bra idé! Promenad och fika, super!
    veckan därpå kan jag alla dagar förrutom onsdagen
    och tors kan jag endast efter lunch.
    Annars är det fritt fram för dig å välja den dag som passar dig. Jag e flexibel =)

• Flisan79

Va kul att ni har så mycket gemensamt. Världen är verkligen liten ibland. Delfinia i min tråd och jag låg i samma rum på BB tex och när Elvira var född hittade jag också en tjej i en FL-tråd som låg i rummet brevid från BB som hade hört min förlossning. Vi blev jätte goda vänner.

• P Alejandra

ja men visst, världen är Verkligen liten! Att man kan stöta på människor man gått i samma skola med här? och du med någon du var granne med på BB. Häftigt!
    =)

• metste

Hur tidigt är ni vakna? Jag brukar lämna Teodor på förskolan runt 9 sen är jag ledig under hela dagen tills kl 15 då jag måste hämta honom. För mig passar alla dagar, men måndag kanske? Vilken tid är bra för er? Är halv tio för tidigt?

Svar på tråden Mammalediga söderort?