• P Alejandra

Mammalediga söderort?

Är en 28 årig tjej, och gammal uppsalabo som nu bor i storstan. Har en son på 7 månader och är mammaledig. Vill gärna träffa nya människor eller andra mammor som är "lediga" att umgås med, ta promenader. Blir lite långtråkigt att vara hemma {#lang_emotions_laughing}

intresserad anyone?

• Svar på tråden Mammalediga söderort?
  • Flisan79
    metste skrev 2010-02-28 23:47:35 följande:
    Hur tidigt är ni vakna? Jag brukar lämna Teodor på förskolan runt 9 sen är jag ledig under hela dagen tills kl 15 då jag måste hämta honom. För mig passar alla dagar, men måndag kanske? Vilken tid är bra för er? Är halv tio för tidigt?
    Jag har samma tider, 9-15 ev längre om min man hämtar Elvira.

Tyvärr så ska jag på BVC-mammaträff idag så jag kan inte. I morgon är det fika med "min" mammagrupp. Du är självklart välkommen att hänga med. Då träffas vi kl 11 i Farsta c, fiket vid Jack & Jones
  • metste
    Flisan79 skrev 2010-03-01 09:01:14 följande:
    Jag har samma tider, 9-15 ev längre om min man hämtar Elvira. Tyvärr så ska jag på BVC-mammaträff idag så jag kan inte. I morgon är det fika med "min" mammagrupp. Du är självklart välkommen att hänga med. Då träffas vi kl 11 i Farsta c, fiket vid Jack & Jones
    Jag kan inte denna vecka jag menade nästa måndag :) var kanske lite otydlig. Men nästa måndag menade jag alltså..
  • Flisan79
    metste skrev 2010-03-01 10:09:30 följande:
    Jag kan inte denna vecka jag menade nästa måndag :) var kanske lite otydlig. Men nästa måndag menade jag alltså..
    Jamen då så . Har inget bokat som det ser ut nu iaf.
  • P Alejandra
    metste skrev 2010-02-28 23:47:35 följande:
    Hur tidigt är ni vakna? Jag brukar lämna Teodor på förskolan runt 9 sen är jag ledig under hela dagen tills kl 15 då jag måste hämta honom. För mig passar alla dagar, men måndag kanske? Vilken tid är bra för er? Är halv tio för tidigt?

Hej Metste,
    Jag kan absolut nästa måndag. Sebastian brukar dock äta gröt runt nio-halv tio så efter kl 10 funkar för mig =) .

• metste

Va bra men då tar vi på måndag då. Frågan är bara när och var? Jonatan brukar äta runt 12 så om man ska mötas innan eller efter lunchen, möts vi innan så kan vi gå en promenad först sen ge barnen mat, eller så möts man efter lunch kanske vid halv ett eller nåt vad tycker ni? Finns faktiskt ett ganska mysigt café i Skarpnäck som vi brukade gå till i mammagruppen när jag var mammaledig med sonen där kanske vi kan fika/

• P Alejandra
    metste skrev 2010-03-02 22:00:08 följande:
    Va bra men då tar vi på måndag då. Frågan är bara när och var? Jonatan brukar äta runt 12 så om man ska mötas innan eller efter lunchen, möts vi innan så kan vi gå en promenad först sen ge barnen mat, eller så möts man efter lunch kanske vid halv ett eller nåt vad tycker ni? Finns faktiskt ett ganska mysigt café i Skarpnäck som vi brukade gå till i mammagruppen när jag var mammaledig med sonen där kanske vi kan fika/
    Låter som en toppen ide.
    Fika här i skarpnäck! {#lang_emotions_smile}
    ja för mig spelar det ingen roll, passar efter och innan.
    Men ska vi säga efter då, lättare att ba ge dom mat så att de är mätta och belåtna sen så kan vi ses och tat "lugnt" haha
    vi kan alltid gå en promenad efter lunch? 
     men som sagt, spelar inge roll för mig {#lang_emotions_smile}
  • metste

Ja men ska vi säga halv ett? Vid 15 måste jag hämta Teodor på förskolan, vi kan ju se om det är promenad eller fika väder :) Men var ska vi mötas, tycker ni?

• P Alejandra

halv ett blir jättebra!
    Var ligger det där cafet då, så kan vi ses där så får vi se vad vi gör då?

• metste

Kommer inte riktigt ihåg var men jag vet nog var det är när jag är där :) Vi kan ju mötas utanför Coop (eller om det är Konsum?)

• P Alejandra

ok, toppen. Ses utanför Coop 12.30 på måndag {#lang_emotions_smile}
    fan va ca nice.

Svar på tråden Mammalediga söderort?