• P Alejandra

Mammalediga söderort?

Är en 28 årig tjej, och gammal uppsalabo som nu bor i storstan. Har en son på 7 månader och är mammaledig. Vill gärna träffa nya människor eller andra mammor som är "lediga" att umgås med, ta promenader. Blir lite långtråkigt att vara hemma {#lang_emotions_laughing}

intresserad anyone?

• Svar på tråden Mammalediga söderort?
  • Flisan79

Har ju glömt att fråga. Vad heter din lillskrutt? Min stora heter Elvira och den lilla Lovisa.

Ja här försöker vi båda två stå emot frestelserna men det går mindre bra då båda har extremt dålig karaktär när det kommer till sötsaker. Att det dessutom ska hållas kalas både denna helg och nästa med tårta osv gör inte saken bättre.

Nu låter det som att vi är riktiga fetton...haha...men så är det dock inte. Det är de där irriterande lööövhandels vi har mest problem med.

• P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-24 13:03:09 följande:
    Har ju glömt att fråga. Vad heter din lillskrutt? Min stora heter Elvira och den lilla Lovisa.Ja här försöker vi båda två stå emot frestelserna men det går mindre bra då båda har extremt dålig karaktär när det kommer till sötsaker. Att det dessutom ska hållas kalas både denna helg och nästa med tårta osv gör inte saken bättre.Nu låter det som att vi är riktiga fetton...haha...men så är det dock inte. Det är de där irriterande lööövhandels vi har mest problem med.
    haha the famous LÖve handels =) ja du, längtar till den dan dem försvinner.
    a men vem kan inte motstå en nybakad bulle haha.
    Nä men nu e det nya tag som gäller. Ska försöka göra mitt bästa, I en månad alla fall =)

Min lilla prins heter Sebastian.
    Vilka fina namn du har på dina =)
    Jag hoppas jag får en flicka nästa gång, då ska hon heta Felicia, haha redan bestämt och klart..sen gäller det att få en flicka också. Sannolikheten är ganska liten, alla i min sambos släckt e killar typ.
    Kom hem från BVCs mammagrupp för en stund sen. Super kul! Bara massa trevliga mammor.
    nä men ser fram emot imorgon. Vad är planen?
  • Flisan79
    P Alejandra skrev 2010-02-24 15:45:07 följande:
    haha the famous LÖve handels =) ja du, längtar till den dan dem försvinner.a men vem kan inte motstå en nybakad bulle haha.Nä men nu e det nya tag som gäller. Ska försöka göra mitt bästa, I en månad alla fall =)Min lilla prins heter Sebastian.Vilka fina namn du har på dina =)Jag hoppas jag får en flicka nästa gång, då ska hon heta Felicia, haha redan bestämt och klart..sen gäller det att få en flicka också. Sannolikheten är ganska liten, alla i min sambos släckt e killar typ. Kom hem från BVCs mammagrupp för en stund sen. Super kul! Bara massa trevliga mammor.nä men ser fram emot imorgon. Vad är planen?
    Såg att du varit inne i Farsta tråden så då vet du vad som gäller. Själv hoppas jag på bra väder så att jag kan promenera.

Vi har en tjejsläkt så en pojke om några år vore coolt. Pappa skulle svimma. Han har bara döttrar och dotterdöttrar. Jag och min äldre syster har 2 var. Är dock beredd på ytterligar en dotter, om vi nu över huvud taget får fler barn förstås. Isf, till min mans förtrert, ska hon heta Rosa. Blir det en pojke så blir det Vidar efter min farfar.
  • metste

Hej! Jag bor i Bagarmossen har två söner en på 2,5 och en på 9 månader. Är också från Uppsala ursprungligen, är 29 år. Går gärna på promenader o fikar.

• P Alejandra
    metste skrev 2010-02-25 11:24:19 följande:
    Hej! Jag bor i Bagarmossen har två söner en på 2,5 och en på 9 månader. Är också från Uppsala ursprungligen, är 29 år. Går gärna på promenader o fikar.
    Nä men hejsan!
    Va kul med en gammal uppsalabo.
    Bagarmossen, då bor vi jätte nära, jag bor i skarpnäck =)

Vi var några stycken som träffades idag, JÄTTE trevligt.
    Träffas gärna och går promenader o fikar =)
  • metste
    P Alejandra skrev 2010-02-25 16:02:48 följande:
    Nä men hejsan! Va kul med en gammal uppsalabo. Bagarmossen, då bor vi jätte nära, jag bor i skarpnäck =) Vi var några stycken som träffades idag, JÄTTE trevligt. Träffas gärna och går promenader o fikar =)
    Nä det är inte alls långt! Var i Uppsala är du från? Ja en promenad o fika skulle va trevligt!
  • P Alejandra
    metste skrev 2010-02-25 23:16:53 följande:
    Nä det är inte alls långt! Var i Uppsala är du från? Ja en promenad o fika skulle va trevligt!
    hm..I uppsala har jag bott lite överallt haha
    längst var väl i Nyby Gård trivdes jätte bra. 
    Sedan bodde jag inne i stan, på storgatan. Men senast var det gränby jag bodde..trivdes väl sisådär..men fick inte tag på en lägenhet någon annanstans.
    Flyttade hit för några veckor sedan. Har bott här tidigare men bodde då i Sumpan (sundbyberg) under ett år precis då jag fick jobb.
    Men när jag blev gravid så ville jag vara nära familj och vänner. Har  ju jobbet här i sthlm så att flytta tillbaks var det ju inge snack om. Så nu e vi här.
    Var i uppsala bodde du?

Vore kul å ses någondag. Så att man kan ses Face to face {#lang_emotions_smile}
    Har du varit på någon öppen förskola?
  • metste

Jag växte upp i ett villaområde som heter Berthåga ligger typ vid Flogsta. Ja det skulle va kul att ses nån dag, denna vecka är lite svår för sambon har sportlov (han är lärare) och vi har tvååringen hemma så vi försöker hitta på lite saker hela familjen. Jag har inte varit på Öpnna ännu håller mig lite borta därifrån nu har lite fobi för kräksjukan och min älsta son släpar ändå hem en massa sjukdomar men snart ska jag börja gå. När jag var mammaledig med min älsta så var jag på öppna förskolan här i Bagarmossen men den har flyttat till Kärrtorp nu och blivit större så dit hade jag tänkt ta mig nån dag, de brukar hitta på endel kul saker, vi kanske kan ta oss dit tillsammans nån gång.

• P Alejandra
    metste skrev 2010-02-26 23:04:46 följande:
    Jag växte upp i ett villaområde som heter Berthåga ligger typ vid Flogsta. Ja det skulle va kul att ses nån dag, denna vecka är lite svår för sambon har sportlov (han är lärare) och vi har tvååringen hemma så vi försöker hitta på lite saker hela familjen. Jag har inte varit på Öpnna ännu håller mig lite borta därifrån nu har lite fobi för kräksjukan och min älsta son släpar ändå hem en massa sjukdomar men snart ska jag börja gå. När jag var mammaledig med min älsta så var jag på öppna förskolan här i Bagarmossen men den har flyttat till Kärrtorp nu och blivit större så dit hade jag tänkt ta mig nån dag, de brukar hitta på endel kul saker, vi kanske kan ta oss dit tillsammans nån gång.
    absolut. Går gärna förbi där någon gång. Har aldrig varit där. Den i kärrtort allstå, Fyren heter den väl.
    Åh berthåga, det området känner jag till. Vi känner kanske några av samma människor?
    Jag gick i högstadiet i stengahen och hade kompisar som bodde i Berthåga. Känner du en tjej som hetter Patty Horna? Lisa Idikowska? De är iofs ett år äldre än dig, men Patricia ska vara 29 :/ tror jag.
    Det var ett tag sen men som sagt, de var dem som bodde där och vi hade en hel del fester där =)
  • P Alejandra

fy va med stavfel. Hoppas du kan läsa endå
    =)

Svar på tråden Mammalediga söderort?