Anonym skrev 2010-02-26 22:29:34 följande:
Jag dömer inte, jag frågar! För jag förstår inte. Får jag svar så kanske jag förstår. Hur lär du dig nya saker?
ok, jag tolkade det som dömande, kanske för att jag känner mig träffad. men såklart man ska fråga..
för min del så var det ett smidigt sätt att handla. jag hade min budget, visste hur mycket jag kunde spendera varje månad och det funkade fint. jag slapp gå i affärer och känna mig tjock och ful utan kunde prova bekvämt hemma och skicka tillbaka om det inte passade. dessutom finns det mycket fint på postorder och man får ofta rabatter och erbjudanden. det är kul att få paket också.
efter ett tag så tänjer man dock på gränserna, tänker att lite till skadar inte. kanske köper på faktura på ett till ställe. till slut har man fakturor på 3-4olika ställen, då är det inte lika lätt att hålla koll på summorna. och om alla summorna överstiger med någon hundralapp över budgeten spelar det inte så stor roll för den enskilda fakturan, men tillsammans blir det en stor summa att betala varje månad.